Audi: Meg akarjuk mutatni az F1-ben, mit jelent az, hogy ’Made in Germany’ - F1VILÁG.HU

Audi: Meg akarjuk mutatni az F1-ben, mit jelent az, hogy ’Made in Germany’

HIRDETÉS
Bár csak 2026-ban csatlakoznak a Forma-1-es mezőnyhöz, az Audi neuburgi központjában már jó ideje kőkemény munka folyik, a királykategóriás projektért felelős Adam Baker pedig meg van győződve arról, eredményesen tudnak majd szerepelni a száguldó cirkuszban.
The vehicle shown is a concept vehicle that is not available as a production model.

Az Audi még augusztus végén jelentette be, hogy az új F1-es motorszabályok bevezetésekor, 2026-ban csatlakozik a királykategória küzdelmeihez. Azóta már az is kiderült, hogy a német gyártó a Sauber partnereként teszi meg mindezt, a svájci istálló így lényegében gyári csapata lesz majd az Audinak.

Nemrég bejelentették azt is, a Sauber Csoport vezérigazgatójának az elmúlt években a McLaren csapatfőnökeként tevékenykedő Andreas Seidlt nevezték ki. Az Audi viszont nem csupán remek szakembereket kíván szerződtetni, hanem az infrastruktúrán is igyekszik javítani neuburgi központjában. Mostanáig 240 szakembert csoportosítottak át az F1-es projektre – ebből 200 az Audi Sporttól, 40 pedig kívülről érkezett a gyártóhoz.

Arra a felvetésre, hogy a Forma-1-es csatlakozásig még türelmesnek kell lenniük, az F1-es projektért felelős Adam Baker a Bild című német lapnak kifejtette: „Így igaz, de biztosan nem fogunk unatkozni! Egy Forma-1-es hibrid hajtáslánc kifejlesztése az egyik legnagyobb kihívás, amivel egy mérnök és technikus szembenézhet. Hosszú és bonyolult út vár ránk, szóval mindennél fontosabb volt az, hogy el tudtuk kezdeni a folyamatot, amint az új motorszabályokat elfogadták múlt nyáron.”

„A kasztnira vonatkozó szabályokat illetően már nehezebb a helyzet. Szeretnénk mérni az erőforrás teljesítményét köridőkben is a szimulációk során. És ebből a szempontból a kasztni és az erőforrás együttes koncepciója meghatározó. Sajnos sötétben tapogatózunk addig, amíg az első piszkozat a rendelkezésünkre nem áll nyáron, a végleges verziót pedig csak 2024 közepén hagyja jóvá az FIA. De bőven vannak egyéb dolgok, amikkel foglalatoskodhatunk addig is.”

A szakember beszélt arról is, meggyőződése, hogy eredményesen tudnak majd szerepelni a Forma-1-ben – noha pontosan tudják, milyen kihívások állnak előttük.

„Az Audi hamarabb bejelentette csatlakozását, mint bármely más gyártó az elmúlt évtizedekben. Időben vagyunk. De tudjuk, és tiszteljük az előttünk álló kihívás nagyságát. Jó munkát fogunk végezni 2026-ra. Efelől nincs kétségem.”

„A motorsport benne van az Audi DNS-ében. És egy ilyen brand nem azért érkezik meg a Forma-1-be, hogy mások mögött kullogjon. Sikeresek akarunk lenni. Erre kell törekedni, máskülönben nincs helyed a sportban. Ne értsenek félre, nem vagyunk naivak! Tudjuk, hogy erős a versengés. De komoly változások jönnek az erőforrásra és a kasztnira vonatkozóan. És ez mindenki számára kihívást jelent, nemcsak nekünk. Újonnan érkezőként lehetőséget kínál ez arra, hogy hamarabb versenyképesek legyünk. Ráadásul a motorra és a kasztnira vonatkozó fejlesztési költségeket is korlátozzák. Szóval megbízható pénzügyi tervezéssel rendelkezünk. Ezek nélkül nem lett volna olyan vonzó a csatlakozás.”

„Természetesen hiányzik még a Forma-1-es hajtáslánc tervezésével kapcsolatos tudásunk. Fel kell zárkóznunk. De elég időnk van erre, és egy rendkívül tapasztalt csapat dolgozik rajta. Elég csak a sikeres DTM-es időszakra, a Forma-E-ben való szereplésünkre, vagy a Le Mans-érára gondolni. Az első évad viszont a lehető legmagasabb szintű megbízhatóságról szól majd. És folyamatosan fejlődni akarunk. Célunk, hogy a harmadik évben már az élvonalban legyünk. Ehhez pedig egy felsőkategóriás erőforrásra lesz szükségünk. Meg akarjuk mutatni, mit is jelent az, hogy ’Made in Germany’: megbízható erőforrás a legmagasabb szinten!”

Bár az Audi jövőbeli partnercsapata, a Sauber még az Alfa Romeo partnereként szerepel a Forma-1-ben, a felek természetesen már megkezdték a közös munkát.

Hirdetés

„Technikai szinten együtt dolgozunk már a Sauber Technologiesszel. Erre szükség is van, hogy megértsük, milyennek kell lennie a járműkoncepciónak. Enélkül nem megy.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!