Verstappen vs. Ocon

Születési év | 1989. július 1.
Születési hely | Perth (AUS)
Nemzetiség | ausztrál
Lakhely | Milton Keynes (GB)
Magasság | 178 cm
Súly | 66 kg
Családi állapot | nőtlen
Hobbi | tenisz, motokrossz
Weboldal | http://www.danielricciardo.com

3

Daniel Ricciardo

RENAULT

0
F1-es győzelem
2018 A 2018-as idény döcögősen indult az ausztrál számára, a Kínai Nagydíjon azonban összejött a győzelem, és úgy tűnt, a Red Bull a szezon során versenyben lehet a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Ricciardót azonban később sorozatos műszaki hibák hátráltatták, és bár Monacóban még egy versenyt nyerni tudott, jelentős ponthátrányba került. Az ausztrál versenyző nyáron nagy meglepetésre bejelentette, a szezon végén elhagyja a Red Bullt, 2019-ben pedig már a Renault színeiben folytatja az F1-es versenyzést. A szezont végül csak a 6. helyen zárta.
2017 Bár a Red Bull kétségkívül ütőképes autót épített a 2017-es idényre, a Renault erőforrásai nem tudták tartani a lépést a Mercedes és a Ferrari V6-osaival. Ricciardo az Azeri Nagydíjon mindazonáltal nyerni tudott, a bajnokságot azonban csak az 5. helyen zárta.
2016 A 2016-os idény során a Renault erőforrásai is jócskán feljavultak, Ricciardóra azonban komoly kihívás várt, hiszen a Spanyol Nagydíjon megkapta maga mellé csapattársnak a Forma-1 egyik legnagyobb ifjú tehetségét, Max Verstappent. Ricciardo végül a holland előtt, a 3. helyen végzett az összetettben, Malajziában pedig nyerni is tudott.
2015 Ricciardo Daniil Kvyat személyében 2015-ben új csapattársat kapott, miután Sebastian Vettel a Ferrarihoz szerződött. Az ausztrál ennek ellenére sokat küszködött, legfőképp azért, mert a Renault-motorok gyengesége miatt a Red Bull autója egyáltalán nem volt versenyképes. Ricciardo végül 2 dobogós eredménnyel a 8. helyen zárta a bajnokságot.
2014 Minden várakozást felülmúlt, rendre maga mögé utasította négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt és három győzelmet is szerzett a Red Bullnak, pedig a Mercedes volt az abszolút domináns a szezonban. A Mercedes párosa mögött a harmadik lett az összetettben, két hellyel megelőzve Vettelt.
2013 Folyamatos fejlődése és érettsége, illetve az a tény, hogy felülmúlta csapattársát, Jean-Eric Vergne-t, a Red Bull ülésébe repítette 2014-re. Legtöbbször ott volt az időmérő harmadik etapjában, legjobb versenyen elért eredménye két hetedik hely volt Kínában és Olaszországban.
2012 A szezonnyitón pontokat szerzett kilencedik helyével Melbourne-ben, azonban a folytatás nem alakult jól az STR07 gyengélkedése miatt. Szingapúr, Japán és Korea volt számára az év csúcspontja, mikor pontokat szerzett és portiban volt ellenfeleivel. A Toro Rosso megtartotta szolgálatait 2013-ra.
2011 A Red Bull tartalékversenyzőjeként kiválóan tejesítette a Toro Rosso színeiben az első nyolc versenyhétvége pénteki edzésein. A Brit Nagydíjtól a HRT versenyzőjeként vett részt a futamokon, és kiválóan teljesített a nálánál jóval tapasztaltabb Tonio Liuzzi mellett. Tovább folytatta a versenyzést a Formula Renault 3.5 szériában. A Toro Rosso leigazolta 2012-re.
2010 A Tech 1 Racing színeiben a második lett a Formula Renault 3.5 szériában. Négy győzelmet, hat dobogós helyezést és nyolc pole pozíciót szerzett. További teszteken vett részt a Red Bull F1-es csapat jóvoltából.
2009 Domináns szerepet játszott a Brit Formula-3 bajnokságban, amit hat győzelmével, tizenkét dobogós helyezésével megnyert. Tesztlehetőséget kapott a Red Bull Racingtől.
2008 A Formula Renault 2.0 WEC bajnokává avatták nyolc győzelmével, tizenegy dobogós helyezésével, tíz pole pozíciójával és hét leggyorsabb körével. Eközben a Formula Renault 2.0 Euroszéria második helyezettje lett, hat futamgyőzelemmel.
2007 Egy dobogós helyezésével a hatodik helyen végzett az Olasz Renault 2.0 szériában.
2006 Az Eurázsia Motorsport színeiben a harmadik helyen végzett a Formula BMW Ázsia szériában, két győzelmével, tizenkét dobogós helyezésével, egy pole pozíciójával és három leggyorsabb körével. A Fortec Motorsport versenyzőjeként az ötödik lett a Formula BMW World szériában.
Szezon Istálló / Motor VB Pont Rajt GY Pole LK
2019 Renault / Renault           1
2018 Red Bull Racing / TAG Heuer 6. 170 21 2 2 4
2017 Red Bull Racing / TAG Heuer 5. 200 20 1 0 1
2016 Red Bull Racing / TAG Heuer 3. 256 21 1 1 4
2015 Red Bull Racing / Renault 8. 92 19 0 0 3
2014 Red Bull Racing / Renault 3. 238 19 3 0 1
2013 Toro Rosso / Ferrari 14. 20 19 0 0 0
2012 Toro Rosso / Ferrari 18. 10 20 0 0 0
2011 HRT F1 Team / Cosworth 27. 0 11 0 0 0

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör 

 

F1-es statisztikák

 

Statisztikák:
Világbajnoki cím 0
Rajt 150
Győzelem 7
Dobogós helyezés 29
Pole pozíció 3
Leggyorsabb kör 13
Pontszám 986

 

Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozíció Első hely
Legjobb eredmény Első hely
Legjobb vb-pozíció Harmadik hely, 2014, 2016
Első verseny Brit GP, 2011 – HRT F1 Team/Cosowrth
Első pontok Ausztrál GP, 2012 – Toro Rosso/Ferrari, 2 pont
Első győzelem Kanadai GP, 2014 – Red Bull Racing/Renault
Első pole pozíció Monacói GP, 2016 – Red Bull Racing/TAG Heuer

Adatok 2018-ig bezárólag.

 

Kapcsolódó cikkek