Felipe Massa (#19, Williams)

Rajtszám | #19
Születési év |
1981. április 25.
Születési hely |
Sao Paulo (BR)
Nemzetiség |
brazil  
Lakhely|
Sao Paulo, Monaco
Magasság |
166 cm
Súly |
59 kg
Családi állapot |
nős, felesége Raffaela
Gyermekei |
Filipinho
Hobbi|
vízisportok, mozi, videójátékok, futball
Weboldal |
http://www.felipemassa.com

 

Életrajz

2016A 2016-os idényre a Williams teljesítménye jócskán visszaesett, így Massa is csupán 54 pontot tudott gyűjteni a 21 verseny során. A tabellán a 11. helyet szerezte meg, nem sokkal a szezon vége előtt pedig bejelentette visszavonulását. Miután Valtteri Bottas a Mercedeshez igazolt, Massát visszahívta a Williams, aki 1 éves szerződést írt alá a csapattal.
2015A 2015-ös idény során a rutinos brazil ismét alulmaradt csapattársával, Valtteri Bottasszal szemben, ám kétszer azért felállhatott a dobogóra. Végül a 6. helyen fejezte be az idényt.
2014Csapattársa, Valtteri Bottas túlszárnyalta, azonban Ausztriában megszerezte a csapat egyetlen pole pozícióját és három dobogós helyezéssel a hetedik helyen végzett a tabellán.
2013Remek formában kezdte az évet, általában túlszárnyalta csapattársát, Fernando Alonsót az időmérő edzéseken és folyamatosan ott volt a pontszerző helyeken. A dobogóig azonban csak egyszer jutott (Spanyolország), és Monacóban elszenvedett két balesete visszavetette teljesítményét. A Williams istállóhoz igazolt, miután elvesztette ülését Kimi Raikkönennel szemben 2014-re.
2012Szenvedett a számára nem igazán fekvő F2012-vel és szinte kivétel nélkül kikapott csapattársától a szezon első felében, mikor olykor a Q3-ba sem tudott bejutni az időmérőn. Lassan azonban fejlődött, majd két dobogós helyezéssel zárta az évet. A Ferrari megtartotta szolgálatait 2013-ra.
2011Csúnyán kikapott csapattársától, Fernando Alonsótól, aki több mint kétszer annyi pontot szerzett. Forma-1-es pályafutása tizedik évében még csak a dobogóra sem tudott felállni, ám nem veszítette el versenyzői ülését a Ferrarinál.
2010Visszatérve 2009-es súlyos sérüléséből, újdonsült csapattársa, Fernando Alonso mögött végzett a szezonnyitón Bahreinben. Ausztráliában megverte, azonban a szezon második fele nem úgy sikerült számára, hogy azt tervezte. A csapat utasítására, amiből komoly balhé is lett, maga elé engedte Alonsót, mellyel átadta neki a győzelmet Németországban, amivel teljesen egyértelművé vált, hogy a spanyol mögött áll a csapat.
2009A Ferrari gyengélkedése miatt esélye sem volt a dobogós helyezések megszerzésére, és mikor csapata feltámadt volna, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén egy horrorisztikus balesetet szenvedett, mikor egy acélrugó fejen találta. Koponyatörést szenvedett, amit azonnal megműtöttek, így kihagyta a szezon hátralévő részét.
2008Emelte a tétet, és fantasztikusan versenyzett az egész szezonban. Hat győzelmet és hat rajtelsőséget tudhatott magáénak, ám mindössze egyetlen ponttal, a szezonzáró utolsó méterein veszítette el a bajnoki címet riválisával, Lewis Hamiltonnal szemben hazai közönsége előtt Brazíliában.
2007Három győzelmet és hat pole pozíciót szerzett, de a megbízhatósági problémák miatt nem tudott harcba szállni a bajnoki címért. Azonban komoly szerepe volt abban, hogy a Ferrari mindkét vb-címet megszerezze, így meghosszabbították szerződését 2010-ig.
2006Három pole pozíció, és két futamgyőzelem, így zárta bemutatkozó évét a Ferrarival. Teljesítményével bebizonyította a kétkedőknek, hogy igenis a jövő nagy reménysége. A harmadik helyen végzett az összetettben.
2005Túlszárnyalta csapattársát, a világbajnok Jacques Villeneuve-öt, és a 13. pozícióban végzett az összetettben. Kanadában negyedik lett, mellyel beállította karrierje addigi legjobb eredményét. Az év végén aláírt a Ferrarihoz, Michael Schumacher csapattársának.
2004Visszatért versenyezni a Sauberhez, ahol egy felemás szezont teljesített. Összesen 12 pontot szerzett, és legjobb eredménye egy negyedik hely volt, amit a Belga Nagydíjon ért el.
2003A Ferrarihoz igazolt, ahol a tesztpilótai feladatokat látta el.
2002Bemutatkozott a Forma-1-ben a Sauber istálló színeiben. Legjobb eredménye egy ötödik hely volt a Spanyol Nagydíjon, mellyel a 13. helyen zárta a bajnokságot.
2001Megnyerte a Formula 3000 Euro Szériát, miután hat győzelmet aratott a szezon nyolc versenyén, hatszor indulhatott az első pozícióból.
2000Mind az Olasz, mind az Európai Formula Renault széria bajnokává avatták.
1999Megnyerte a Brazil Formula Chevrolet bajnokságot.
1998Az ötödik helyen végzett a Brazil Formula Chevrolet bajnokságban.

Eredmények a Forma-1-ben

SzezonIstálló / MotorVBPontRajtGYPoleLK
2016Williams / Mercedes11.5321000
2015Williams / Mercedes6.12119000
2014Williams / Mercedes7.13419011
2013Ferrari / Ferrari8.11219000
2012Ferrari / Ferrari7.12220000
2011Ferrari / Ferrari6.11819002
2010Ferrari / Ferrari6.14419000
2009Ferrari / Ferrari11.229001
2008Ferrari / Ferrari2.9718663
2007Ferrari / Ferrari4.9417366
2006Ferrari / Ferrari3.8018232
2005Sauber / Petronas13.1119000
2004Sauber / Petronas12.1218000
2002Sauber / Petronas13.416000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

F1-es statisztikák

Statisztikák:
Világbajnoki cím0
Rajt250
Győzelem11
Dobogós helyezés41
Pole pozíció16
Leggyorsabb kör15
Pontszám1124
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozícióElső hely
Legjobb eredményElső hely
Legjobb vb-pozícióMásodik hely, 2008, 97 pont
Első versenyAusztrál GP, 2002 – Sauber/Petronas
Első pontokMaláj GP, 2002 – Sauber/Petronas, 1 pont
Első győzelemTörök GP, 2006 – Ferrari/Ferrari
Első pole pozícióTörök GP, 2006 – Ferrari/Ferrari

Adatok 2016-ig bezárólag.