Fernando Alonso

  • Születési év:
    1981. július 29.
  • Születési hely:
    Oviedo (E)
  • Nemzetiség:
    spanyol
  • Lakhely:
    Lugano (CH)
  • Magasság:
    171 cm
  • Súly:
    68 kg
  • Családi állapot:
    nős,Freundin Lara Alvarez
  • Hobbi:
    kerékpározás, futball, tenisz
  • Kedvenc étel:
    tészták
  • Kedvenc ital:
    ásványvíz
  • Kedvenc zene:
    spanyol zene, Red Hot Chili Peppers
  • Weboldal:
  • Csapat:
  • Csapattárs:
  • Csapattárs:

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso azt mondja, majd akkor jelenthető ki, hogy a McLaren-Honda megoldotta jelenlegi problémáit, ha végre...

2017. március 24., péntek

Azonnali és határozott reakciót vár a McLaren csapatától a Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.

2017. március 23., csütörtök

A Mercedes háromszoros világbajnoka, Lewis Hamilton azt mondja, a Forma-1 szempontjából is fontos volna, hogy Fernando Alonso mihamarabb versenyképes...

2017. március 23., csütörtök

Sebastian Vettelt és Fernando Alonsót is megkeresi majd a Mercedes az előttünk álló idény során – mondja a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko.

2017. március 23., csütörtök

Egyforma motorokat mindenkinek! Ezt mondta a kétszeres világbajnok Fernando Alonso arra a kérdésre, mi az, amit szíve szerint hozzátenne még a Forma-1-...

2017. március 23., csütörtök

A 2001-es Ausztrál Nagydíjon debütált a Forma-1-ben a száguldó cirkusz két, azóta már világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso.

2017. március 21., kedd

Nehéz hétvége vár Ausztráliában a McLaren Forma-1-es csapatára annak ellenére, hogy a Hondának sikerült előrelépéseket tennie V6-os motorjával” –...

2017. március 21., kedd

Lapértesülések szerint nemcsak a Mercedes lehet opció a McLaren Forma-1-es csapata számára, miután a wokingi gárda a legfrissebb hírek szerint...

2017. március 17., péntek
2016 A Honda-motorok 2016-ra jelentős fejlődésen mentek keresztül - főleg a megbízhatóság tekintetében. Ennek hála Alonso is többször harcolhatott pontokért, bár az idény egy félelmetes bukással kezdődött számára Melbourne-ben, mely miatt a soron következő, Bahreini Nagydíjat ki is kellett hagynia. A spanyol 54 pontot gyűjtött az évad 21 versenye során, sőt, az Olasz Nagydíjon a leggyorsabb versenykört is megfutotta.
2015 2016-ban új korszak kezdődött Alonso, illetve új csapata, a McLaren számára is. A wokingi gárda újra összeállt a Hondával, az első közös idény azonban gyötrelmesre sikeredett. Alonso végül 11 ponttal zárta a szezont, és az egyéni tabella 17. helyén végzett.
2014 Bár gyors és versenyképes volt, mégsem tudta megakadályozni, hogy a Ferrari győzelem nélkül fejezze be a szezont, amire legutóbb 1993-ban volt példa. Túlszárnyalta csapattársát, Kimi Räikkönent, de csak két dobogós helyezést szerzett, mellyel a bajnokság hatodik helyén végzett. A szezon végén bejelentette, hogy elhagyja a Ferrarit és a McLarenhez igazol.
2013 A szezon elején egyenetlen teljesítményt mutatott, azonban Kínában és Spanyolországban győzelmet aratott, amit további hét dobogós helyezés követett a szezon során, mellyel - ugyan jócskán lemaradva - a második helyen végzett a domináns Sebastian Vettel mögött, jóllehet nem a Ferrarié volt a második legjobb autó a mezőnyben.
2012 Nehéz kezdés után az újítások meghozták a sikert Alonso számára, aki Malajziában, Valenciában és Németországban is győzni tudott, így magabiztos előnnyel kezdte meg a nyári szünetet augusztusban. Vettel azonban ledolgozta lemaradását, sőt meg is verte vetélytársát, azonban az utolsó futamig nyílt maradt a bajnokság.
2011 Kiválóan teljesített, jóllehet a Red Bull és a McLaren egyértelműen egy jóval versenygépesebb autóval rendelkezett. Egy győzelmet könyvelhetett el és mindössze egyetlen ponttal csúszott le a bajnokság harmadik helyéről Mark Webberrel szemben.
2010 Első ferraris versenyét megnyerte a szezonnyitón Bahreinben, és azonnal jelezte, hogy ő lesz a vezéregyéniség a csapatban. A szezon közepén nem teljesített túl jól – nagyban autója gyengéje miatt – ám a szezon végére feltámadt, és a bajnokság élére állt. Mindenkinél nagyobb eséllyel vágott neki az utolsó futamnak, ám egy technikai hiba miatt végül elbukta a bajnoki címet, és öt futamgyőzelme sem volt elég ahhoz, hogy a csúcsra érjen.
2009 Borzalmas szezont teljesített, egyszerűen nem tudott kitörni a középmezőnyből. A Magyar Nagydíjon mindenkit meglepett, mikor megszerezte a rajtelsőséget, azonban fel kellett adnia a küzdelmet, mert egy rossz boxkiállás miatt elvesztette egyik kerekét. Szingapúrban még visszatért a dobogóra, majd aláírt a Ferrarihoz 2010-re.
2008 Gyengén kezdte az évet a Renault-val, de a szezon második felében két győzelmet is szerzett, beleértve a sport első éjszakai versenyén, a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelmét, amit, mint utólag kiderült botrányos körülmények között szerzett meg, de nem tehetett róla. A bajnokságot az ötödik helyen zárta.
2007 A harmadik lett a bajnokságban, pontegyenlőséggel újonc csapattára, Lewis Hamilton mellett, akivel soha nem találta meg a közös hangot. A kémügy rányomta bélyegét az évére, csapatát kizárták a konstruktőrök versenyéből, és mivel nem jött ki a vezetéssel, közös megegyezéssel felbontotta szerződését az év végén, és visszatért a Renault-hoz.
2006 A szezon első fele az övé volt, kilenc futamból hatot megnyert, és bár az idény második felében Michael Schumacher dominált, megvédte bajnoki címét a Renault-val, melyet már akkor tudni lehetett, hogy lecserél a McLarenre.
2005 Hét győzelmével megszerezte első világbajnoki címét, mellyel a sport történetének akkori legfiatalabb bajnokává avatták 24 évesen. Már két futammal a szezon vége előtt eldöntötte a küzdelmet, legyőzve nagy riválisát, Kimi Raikkönent.
2004 Remek tempót diktált az egész szezonban, azonban nem tudott harcba szállni Michael Schumacherrel. Csapattársát, Jarno Trullit rendre megverte. Franciaországban az első helyről rajtolhatott, és összesen négyszer állhatott fel a dobogóra. A negyedik lett a bajnokságban.
2003 Versenyzői ülést kapott a Renault-tól. Megszerezte a pole pozíciót Malajziában, amit ilyen idősek akkor még senki nem mondhatott el magáról. Később a Magyar Nagydíjon is megszerezte a rajtelsőséget, sőt a versenyt is megnyerte. A hatodik lett az összetettben.
2002 A Renault hivatalos tesztpilótájaként tevékenykedett, ami lehetővé tette számára, hogy sokat tanuljon. Egy alkalommal a Jaguar istállónak is tesztelt.
2001 A Minardi színeiben bemutatkozott a Forma-1-ben. Legjobb eredménye egy 10. hely volt a Német Nagydíjon, azonban teljesítményével felhívta magára a figyelmet, így nem volt meglepő, hogy szerződést kapott a Renault-tól.
2000 A Formula 3000-ben folytatta pályafutását, és az Astromega csapattal győzelmet aratott a Belga Nagydíjnak helyet adó Spa-Francorchamps-ban, mellyel a negyedik lett a bajnokságban.
1999 Kilenc pole pozíciójával és hat futamgyőzelmével fölényes győzelmet aratott az Euro-Open movistar Nissan együléses bajnokságban.
1998 A második helyen végzett az Európa Gokart bajnokságban.
Csapatok és pilóták profilkép: 
Szezon Istálló / Motor VB Pont Rajt GY Pole LK
2016 McLaren / Honda 10. 54 20 0 0 1
2015 McLaren / Honda 17. 11 19 0 0 0
2014 Ferrari / Ferrari 6. 161 19 0 0 0
2013 Ferrari / Ferrari 2. 242 19 2 0 2
2012 Ferrari / Ferrari 2. 278 20 3 2 0
2011 Ferrari / Ferrari 4. 257 19 1 0 1
2010 Ferrari / Ferrari 2. 252 19 5 2 5
2009 Renault / Renault 9. 26 17 0 1 2
2008 Renault / Renault 5. 61 18 2 0 0
2007 McLaren / Mercedes 3. 109 17 4 2 3
2006 Renault / Renault 1. 134 18 7 6 5
2005 Renault / Renault 1. 133 19 7 6 2
2004 Renault / Renault 4. 59 18 0 1 0
2003 Renault / Renault 6. 55 16 1 2 1
2001 Minardi / European 23. 0 16 0 0 0

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím 2
Rajt 272
Győzelem 32
Dobogós helyezés 97
Pole pozíció 22
Leggyorsabb kör 22
Pontszám 1832
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozíció 1. hely
Legjobb eredmény 1. hely
Legjobb vb-pozíció Világbajnok, 2006, 134 pont
Első verseny Ausztrál GP, 2001 – Minardi/European
Első pontok Ausztrál GP, 2003 – Renault/Renault, 2 pont
Első győzelem Magyar GP, 2003 – Renault/Renault
Első pole pozíció Maláj GP, 2003 – Renault/Renault

Adatok 2016-ig bezárólag.