Fernando Alonso (#14, McLaren)

Rajtszám | #14
Születési év |
1981. július 29.
Születési hely |
Oviedo (E)
Nemzetiség |
spanyol
Lakhely |
Lugano (CH)
Magasság |
171 cm
Súly |
68 kg
Hobbi |
kerékpározás, futball, tenisz
Kedvenc étel |
tészták
Kedvenc ital |
ásványvíz
Kedvenc zene |
spanyol zene, Red Hot Chili Peppers
Weboldal |
http://www.fernandoalonso.com

 

Életrajz

2016A Honda-motorok 2016-ra jelentős fejlődésen mentek keresztül – főleg a megbízhatóság tekintetében. Ennek hála Alonso is többször harcolhatott pontokért, bár az idény egy félelmetes bukással kezdődött számára Melbourne-ben, mely miatt a soron következő, Bahreini Nagydíjat ki is kellett hagynia. A spanyol 54 pontot gyűjtött az évad 21 versenye során, sőt, az Olasz Nagydíjon a leggyorsabb versenykört is megfutotta.
20152016-ban új korszak kezdődött Alonso, illetve új csapata, a McLaren számára is. A wokingi gárda újra összeállt a Hondával, az első közös idény azonban gyötrelmesre sikeredett. Alonso végül 11 ponttal zárta a szezont, és az egyéni tabella 17. helyén végzett.
2014Bár gyors és versenyképes volt, mégsem tudta megakadályozni, hogy a Ferrari győzelem nélkül fejezze be a szezont, amire legutóbb 1993-ban volt példa. Túlszárnyalta csapattársát, Kimi Räikkönent, de csak két dobogós helyezést szerzett, mellyel a bajnokság hatodik helyén végzett. A szezon végén bejelentette, hogy elhagyja a Ferrarit és a McLarenhez igazol.
2013A szezon elején egyenetlen teljesítményt mutatott, azonban Kínában és Spanyolországban győzelmet aratott, amit további hét dobogós helyezés követett a szezon során, mellyel – ugyan jócskán lemaradva – a második helyen végzett a domináns Sebastian Vettel mögött, jóllehet nem a Ferrarié volt a második legjobb autó a mezőnyben.
2012Nehéz kezdés után az újítások meghozták a sikert Alonso számára, aki Malajziában, Valenciában és Németországban is győzni tudott, így magabiztos előnnyel kezdte meg a nyári szünetet augusztusban. Vettel azonban ledolgozta lemaradását, sőt meg is verte vetélytársát, azonban az utolsó futamig nyílt maradt a bajnokság.
2011Kiválóan teljesített, jóllehet a Red Bull és a McLaren egyértelműen egy jóval versenygépesebb autóval rendelkezett. Egy győzelmet könyvelhetett el és mindössze egyetlen ponttal csúszott le a bajnokság harmadik helyéről Mark Webberrel szemben.
2010Első ferraris versenyét megnyerte a szezonnyitón Bahreinben, és azonnal jelezte, hogy ő lesz a vezéregyéniség a csapatban. A szezon közepén nem teljesített túl jól – nagyban autója gyengéje miatt – ám a szezon végére feltámadt, és a bajnokság élére állt. Mindenkinél nagyobb eséllyel vágott neki az utolsó futamnak, ám egy technikai hiba miatt végül elbukta a bajnoki címet, és öt futamgyőzelme sem volt elég ahhoz, hogy a csúcsra érjen.
2009Borzalmas szezont teljesített, egyszerűen nem tudott kitörni a középmezőnyből. A Magyar Nagydíjon mindenkit meglepett, mikor megszerezte a rajtelsőséget, azonban fel kellett adnia a küzdelmet, mert egy rossz boxkiállás miatt elvesztette egyik kerekét. Szingapúrban még visszatért a dobogóra, majd aláírt a Ferrarihoz 2010-re.
2008Gyengén kezdte az évet a Renault-val, de a szezon második felében két győzelmet is szerzett, beleértve a sport első éjszakai versenyén, a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelmét, amit, mint utólag kiderült botrányos körülmények között szerzett meg, de nem tehetett róla. A bajnokságot az ötödik helyen zárta.
2007A harmadik lett a bajnokságban, pontegyenlőséggel újonc csapattára, Lewis Hamilton mellett, akivel soha nem találta meg a közös hangot. A kémügy rányomta bélyegét az évére, csapatát kizárták a konstruktőrök versenyéből, és mivel nem jött ki a vezetéssel, közös megegyezéssel felbontotta szerződését az év végén, és visszatért a Renault-hoz.
2006A szezon első fele az övé volt, kilenc futamból hatot megnyert, és bár az idény második felében Michael Schumacher dominált, megvédte bajnoki címét a Renault-val, melyet már akkor tudni lehetett, hogy lecserél a McLarenre.
2005Hét győzelmével megszerezte első világbajnoki címét, mellyel a sport történetének akkori legfiatalabb bajnokává avatták 24 évesen. Már két futammal a szezon vége előtt eldöntötte a küzdelmet, legyőzve nagy riválisát, Kimi Raikkönent.
2004Remek tempót diktált az egész szezonban, azonban nem tudott harcba szállni Michael Schumacherrel. Csapattársát, Jarno Trullit rendre megverte. Franciaországban az első helyről rajtolhatott, és összesen négyszer állhatott fel a dobogóra. A negyedik lett a bajnokságban.
2003Versenyzői ülést kapott a Renault-tól. Megszerezte a pole pozíciót Malajziában, amit ilyen idősek akkor még senki nem mondhatott el magáról. Később a Magyar Nagydíjon is megszerezte a rajtelsőséget, sőt a versenyt is megnyerte. A hatodik lett az összetettben.
2002A Renault hivatalos tesztpilótájaként tevékenykedett, ami lehetővé tette számára, hogy sokat tanuljon. Egy alkalommal a Jaguar istállónak is tesztelt.
2001A Minardi színeiben bemutatkozott a Forma-1-ben. Legjobb eredménye egy 10. hely volt a Német Nagydíjon, azonban teljesítményével felhívta magára a figyelmet, így nem volt meglepő, hogy szerződést kapott a Renault-tól.
2000A Formula 3000-ben folytatta pályafutását, és az Astromega csapattal győzelmet aratott a Belga Nagydíjnak helyet adó Spa-Francorchamps-ban, mellyel a negyedik lett a bajnokságban.
1999Kilenc pole pozíciójával és hat futamgyőzelmével fölényes győzelmet aratott az Euro-Open movistar Nissan együléses bajnokságban.
1998A második helyen végzett az Európa Gokart bajnokságban.

Eredmények a Forma-1-ben

SzezonIstálló / MotorVBPontRajtGYPoleLK
2016McLaren / Honda10.5420001
2015McLaren / Honda17.1119000
2014Ferrari / Ferrari6.16119000
2013Ferrari / Ferrari2.24219202
2012Ferrari / Ferrari2.27820320
2011Ferrari / Ferrari4.25719101
2010Ferrari / Ferrari2.25219525
2009Renault / Renault9.2617012
2008Renault / Renault5.6118200
2007McLaren / Mercedes3.10917423
2006Renault / Renault1.13418765
2005Renault / Renault1.13319762
2004Renault / Renault4.5918010
2003Renault / Renault6.5516121
2001Minardi / European23.016000

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

F1-es statisztikák

Statisztikák:
Világbajnoki cím2
Rajt272
Győzelem32
Dobogós helyezés97
Pole pozíció22
Leggyorsabb kör22
Pontszám1832
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozíció1. hely
Legjobb eredmény1. hely
Legjobb vb-pozícióVilágbajnok, 2006, 134 pont
Első versenyAusztrál GP, 2001 – Minardi/European
Első pontokAusztrál GP, 2003 – Renault/Renault, 2 pont
Első győzelemMagyar GP, 2003 – Renault/Renault
Első pole pozícióMaláj GP, 2003 – Renault/Renault

Adatok 2016-ig bezárólag.