Scuderia Ferrari

  • Csapatfőnök
    Maurizio Arrivabene
  • Technikai igazgató
    James Allison
  • Főtervező
    Loic Bigois, Dirk de Beer
  • Motorfelelős
    Mattia Binotto
  • Bázis
    Maranello, Olaszország
  • Weboldal

Igazán elégedetten és optimistán nyilatkozott az Orosz Nagydíj pénteki szabadedzései után a Ferrari finn versenyzője, Kimi Räikkönen.

2017. április 28., péntek

Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is új turbót kapott az Orosz Nagydíj pénteki edzésnapjára, így egyre nagyobb esély van arra, hogy az évad során...

2017. április 28., péntek

A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel biztos benne, a Mercedes csapata altatott az Orosz Nagydíj pénteki edzésnapján.

2017. április 28., péntek

A Ferrari finn versenyzője, Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén. A második helyen Valtteri Bottas, a...

2017. április 28., péntek

Az Orosz Nagydíj 2014-es debütálás óta csak a Mercedes csapata tudott nyerni Szocsiban, Sebastian Vettel azonban azt reméli, sikerül megtörni a német...

2017. április 28., péntek

Védelmébe vette csapattársát, Kimi Räikkönent a Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel.

2017. április 27., csütörtök

A Ferrari 2007-es világbajnoka, Kimi Räikkönen azt mondja, nincs semmi probléma közte, illetve a maranellói istálló elnöke, Sergio Marchionne között....

2017. április 27., csütörtök

A tradicionális versenyzőcipő helyett egy speciális zokniban versenyez majd a hétvégi Orosz Nagydíjon a Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel.

2017. április 26., szerda
2015 Sikeresebb évet teljesített a csapat Vettel érkezésével, aki futamokat is tudott nyerni, mellyel az olasz alakulat végül a bajnokság második helyén végzett a domináns Mercedes mögött.
2014 A negyedik helyre csúszott vissza a tabellán, ugyanis még az Alonso-Räikkönen páros sem tudott mit kezdeni a gyengén teljesítő F14-T modellel. Domenicali áprilisban távozott a csapatvezetői posztról, helyét Mattiaci vette át, akit a szezon végén Arrivabene váltott.
2013 Az elmúlt évek legjobb kezdését produkálta a csapat, Alonso képes volt az élen versenyezni, jóllehet az F138 szenvedett az időmérőkön. A spanyol pilóta Kínában és Spanyolországban is diadalmaskodott, azonban a szezon közepén történt gumimódosítás hátrányosan érintette a csapatot, mellyel a harmadik helyre szorultak a konstruktőrök versenyében a Red Bull és a Mercedes mögé.
2012 Az első versenyeken nem tűnt túl versenyképesnek az F2012-es modell, azonban az újításokkal Alonso megtáltosodott és szinte az egész bajnokság alatt az első helyen tanyázott. Vettel végül a hajrában mutatott remek formájának és vetélytársa balszerencséjének köszönhetően letaszította a trónról Alonsót, ám Massa drasztikus fejlődése lehetővé tette a Ferrari számára, hogy megtartsa a második helyet a konstruktőrök versenyében.
2011 Gyengén kezdte az évet, nehezen tudta megközelíteni a Red Bullt és a McLarent, mivel küszködött az új Pirelli gumikkal. Később, Fernando Alonso kiváló teljesítményének köszönhetően feljavult, Silverstone-ban győzelmet is szerzett és a vártnál tovább harcban volt a bajnoki címért. Massa szenvedett, egyszer sem állhatott fel a dobogóra.
2010 A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon kettős győzelmet aratott a Fernando Alonso és Felipe Massa párossal, ám utána talajt vesztett a Red Bullal és a McLarennel szemben. A szezon utolsó felében jól alakultak a dolgok számára, Alonso abszolút esélyesként, a tabella élén vághatott neki az utolsó versenynek, ám végül egy taktikai hiba miatt alulmaradt Sebastian Vettellel szemben.
2009 Képtelen volt felvenni a versenyt riválisaival, majd Felipe Massa magyarországi életveszélyes balesetét követően úgy döntött, hogy már korán megkezdi a felkészülést a következő idényre, és leállítja aktuális autójának fejlesztését. Kimi Raikkönen ugyan futamgyőzelmet szerzett Belgiumban, ám az év végén elhagyta a Forma-1-et.
2008 Nyolc győzelemmel megszerezte története 16. konstruktőri bajnoki címét, 21 ponttal megverve a McLarent. Felipe Massa mindössze egy ponttal maradt csak le a vb-címről Lewis Hamiltonnal szemben, jóllehet egyel több versenyt nyert, mint a McLaren brit pilótája.
2007 Mind a pályán, mind a bíróságot nyert a McLarennel szemben. Kimi Raikkönen első ferraris évében megszerezte a bajnoki címet, miután hatalmasa hajrázott. A konstruktőri bajnoki cím is a Ferrarihoz vándorolt, miután a McLaren bűnösnek találták, és kizárták a bajnokságból, amiért megszerezte a Ferrari bizalmas technikai dokumentumait.
2006 Kezdetben a Renault mögött volt, ám a szezon második felében feltámadt, és Michael Schumacher hét győzelmet s aratott búcsúzó évében. Három versennyel a szezon vége előtt a Ferrari átvette a vezetést a Renault-tól, azonban ritka megbízhatósági problémák miatt végül öt ponttal ugyan, de elvesztette a versenyt a franciákkal szemben.
2005 Nem tudott megfelelően alkalmazkodni az új szabályokhoz, így talajt vesztett. Hét dobogós helyezésével, és egy futamgyőzelmével, amit Indianapolisban szerzett, ahol mindössze hat csapat indult el a Michelin visszalépésével, a harmadik lett a gyártók versenyében.
2004 A 18 futamból mindössze háromszor nem tudott nyerni, és zsinórban hatodik gyártói elsőségét zsebelte be. Michael Schumacher 13 futamgyőzelmével megszerezte hetedik bajnoki trófeáját.
2003 Az előzőeknél keményebb szezon következett, azonban így is verhetetlennek bizonyult a csapat. Zsinórban rekordszámú, öt konstruktőri címet szerzett a Ferrari, miközben Michael Schumacher hatodik elsőségét ünnepelhette.
2000-2002 A Ferrari éveken át dominált a Forma-1-ben, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy egymást követő három évben mind az egyéni, mind a konstruktőri bajnoki címet bezsebelte.
1999 Michael Schumacher hat versenyről távol maradt, miután eltörte lábát Silverstone-ban. A csapat az utolsó versenyen szerezte meg a konstruktőri bajnoki címet, azonban Eddie Irvine elbukott Mika Haikkinennel szemben az egyéni pontversenyben.
1983 A Ferrari megnyerte nyolcadik konstruktőri bajnoki címét.
1979 Jody Scheckter bajnoki címet szerzett a Ferrarinak – ami után egy 21 éves vb-cím nélküli időszak következett az olasz márka számára a Forma-1-ben.
1975-1977 Niki Lauda megszerezte a bajnoki címet 1975-ben, majd horrorisztikus balesete után visszatért 1976-ban, majd újabb világbajnoki címhez segítette csapatát 1977-ben.
1964 Az egykori kerékpár világbajnok, John Surtees világbajnokká avanzsált, mellyel máig az egyedüli, aki két- és négy keréken is bajnoki címet tudott nyerni.
1961 Phil Hill irányításával a Ferrari mind az egyéni, mind a konstruktőri bajnoki címet megszerezte.
1979 Jody Scheckter bajnoki címet szerzett a Ferrarinak – ami után egy 21 éves vb-cím nélküli időszak következett az olasz márka számára a Forma-1-ben.
1958 Mike Hawthorn lett a harmadik versenyző, aki bajnokságot tudott nyerni a Scuderiával.
1956 Juan Manuel Fangio negyedik bajnoki címét megszerezte a Ferrarival.
1952-1953 Alberto Ascari egymást követő két évben bajnoki címet szerzett a Ferrarinak.
1951 Jose Froilan Gonzalez megszerezte a Ferrari első futamgyőzelmét a Brit Nagydíjon.
Csapatok és pilóták profilkép: 
Szezon Motor VB Pont Rajt GY Pole LK
2016 Ferrari Az idei év adatai feldolgozás alatt...
2015 Ferrari 2. 428.00 19 3 1 3
2014 Ferrari 4. 216.00 19 0 0 1
2013 Ferrari 3. 354.00 19 2 0 2
2012 Ferrari 2. 400.00 20 3 2 0
2011 Ferrari 3. 375.00 19 1 0 3
2010 Ferrari 3. 396.00 19 5 2 5
2009 Ferrari 4. 70.00 17 1 0 1
2008 Ferrari 1. 172.00 18 8 8 13
2007 Ferrari 1. 204.00 17 9 9 12
2006 Ferrari 2. 201.00 18 9 7 9
2005 Ferrari 3. 100.00 19 1 1 3
2004 Ferrari 1. 262.00 18 15 12 14
2003 Ferrari 1. 158.00 16 8 8 8
2002 Ferrari 1. 221.00 17 15 10 12
2001 Ferrari 1. 179.00 17 9 11 3
2000 Ferrari 1. 170.00 17 10 10 5
1999 Ferrari 1. 128.00 16 6 3 6
1998 Ferrari 2. 133.00 16 6 3 6
1997 Ferrari 2. 102.00 17 5 3 3
1996 Ferrari 2. 70.00 16 3 4 2
1995 Ferrari 3. 73.00 17 1 1 3
1994 Ferrari 3. 71.00 16 1 3 0
1993 Ferrari 4. 28.00 16 0 0 0
1992 Ferrari 4. 21.00 16 0 0 0
1991 Ferrari 3. 55.50 16 0 0 2
1990 Ferrari 2. 110.00 16 6 3 5
1989 Ferrari 3. 59.00 16 3 0 4
1988 Ferrari 2. 65.00 16 1 1 4
1987 Ferrari 4. 53.00 16 2 3 3
1986 Ferrari 4. 37.00 16 0 0 0
1985 Ferrari 2. 82.00 16 2 1 2
1984 Ferrari 2. 57.50 16 1 1 3
1983 Ferrari 1. 89.00 15 4 8 3
1982 Ferrari 1. 74.00 14 3 3 2
1981 Ferrari 5. 34.00 15 2 1 2
1980 Ferrari 10. 8.00 14 0 0 0
1979 Ferrari 1. 113.00 15 6 2 6
1978 Ferrari 2. 58.00 16 5 2 3
1977 Ferrari 1. 95.00 17 4 2 3
1976 Ferrari 1. 83.00 15 6 4 7
1975 Ferrari 1. 72.50 14 6 9 6
1974 Ferrari 2. 65.00 15 3 10 6
1973 Ferrari 6. 12.00 13 0 0 0
1972 Ferrari 4. 33.00 12 1 4 3
1971 Ferrari 3. 33.00 11 2 3 4
1970 Ferrari 2. 52.00 13 4 5 7
1970 Ferrari 2. 52.00 13 4 5 7
1969 Ferrari 5. 7.00 10 0 0 0
1968 Ferrari 4. 32.00 11 1 4 0
1967 Ferrari 5. 20.00 10 0 0 0
1966 Ferrari 2. 31.00 7 2 3 4
1965 Ferrari 4. 26.00 10 0 0 0
1964 Ferrari 1. 45.00 10 3 2 2
1963 Ferrari 4. 26.00 10 1 1 3
1962 Ferrari 6. 18.00 6 0 0 0
1961 Ferrari 1. 40.00 7 5 6 5
1960 Ferrari 3. 26.00 8 1 1 2
1959 Ferrari 2. 32.00 7 2 2 2
1958 Ferrari 2. 40.00 10 2 4 6
1957 Ferrari - 48.00 7 0 0 1
1956 Ferrari - 77.50 7 5 6 4
1955 Ferrari - 33.99 6 1 1 0
1954 Ferrari - 80.28 8 2 2 3
1953 Ferrari - 121.50 8 7 6 5
1952 Ferrari - 120.50 8 7 7 7
1951 Ferrari - 83.00 7 3 3 0
1950 Ferrari - 0.00 1 0 0 0

VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör

Statisztikák:
Világbajnoki cím 16
Rajt 908
Győzelem 224
Dobogós helyezés 696
Pole pozíció 208
Leggyorsabb kör 233
Pontszám 6801.27
Tények, és adatok:
Legjobb rajtpozíció Első hely
Legjobb eredmény Első hely
Legjobb vb-pozíció Világbajnok, 2004, 262 pont
Első verseny Monacói GP, 1950 – Alberto Ascari
Első pontok Monacói GP, 1950 – Alberto Ascari, 3 pont
Első győzelem Brit GP, 1951 – Jose Froilan Gonzalez
Első pole pozíció Brit GP, 1951 – Jose Froilan Gonzalez

Adatok 2015-ig bezárólag.