Megosztás:

„Az F1-nek jelenlegi formájában vége”

A Halo változni fog a korábban látottakhoz képest.
A Halo változni fog a korábban látottakhoz képest. © Twitter/Sky Sports F1

Más versenysorozatokban felmerült problémákra reagál az FIA a Halo bevezetésével, ezzel pedig megváltoztatja a Forma-1 történelmét – állítja Jolyon Palmer, a Renault pilótája.

Az FIA hivatalosan is bejelentette, 2018-tól bevezetik a Halót, miután alapos tesztnek vetették alá a rendszert, és úgy értékelték, a kérdéses szituációk jelentős részében kiállta a próbát az eszköz.

17 szimulált esetből 15 alkalommal értékelte úgy az FIA, hogy a teszt pozitív volt, vagyis a Halo valódi védelmet nyújtott a versenyző számára. A fejvédő bevezetése erősen megosztja a Forma-1 mezőnyét, a Magyar Nagydíj csütörtöki napján többen ki is fejtették véleményüket az újítással kapcsolatban.

Jolyon Palmer szerint az FIA ezzel véget vet a Forma-1 azon korszakának, amikor nyitott pilótafülkékről lehet beszélni a sportban. A brit pilóta szerint a királykategóriában nem történt olyan eset, ami indokolná a fejvédő bevezetését.

„Ez a más szériákban lévő problémáknak a túlreagálása” – nyilatkozta Palmer. „Ez egy szomorú nap, egy hiba, és nincs visszaút. 1994 óta egyetlen halálos baleset volt, ami Jules Bianchival történt. Tragikus, de a halo nem mentette volna meg az életét.”

„Ez a Forma-1 végét jelenti abban a formában, ahogyan eddig ismertük – nyitott pilótafülkével” – folytatta a Renault-pilóta.

„A Halo életeket mentett volna 23 évvel ezelőtt, de az IndyCarban és a Formula-2-ben történt balesetek miatt – amelyek más pályákon, más biztonsági előírások mellett zajlanak – bevezetünk valamit a Forma-1-ben, ami megváltoztatja a sport teljes tradícióját és történelmét.”

„Nem vagyok tiszteletlen. Csak azt gondolom, hogy az együléses autóversenyzés a nyitott pilótafülkéről szól.”

Palmer részt vett azon a Formula-2-es versenyen, amelyen Henry Surtees fejét eltalálta egy lerepülő kerék, és a 18 éves pilóta életét vesztette, azonban ennek ellenére úgy gondolja, a Forma-1-ben nincs szükség a fejvédő rendszerre.

„Az F2 akkori gondjai, valamint az IndyCarban Justin Wilson balesete nem olyan problémákat vetnek fel, amelyeket mi a modern F1-es pályákon nem tapasztalunk.”

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Továbbra sincs szerződése a 2018-as Forma-1-es idényre a négyszeres világbajnok Sebastian...

Hozzászólások

( komment)