1200 alkatrészt kellett megvizsgálnia a Mercedesnek

Mintegy 1200 alkatrészt volt kénytelen alaposan átvizsgálni a Mercedes Forma-1-es csapata azok után, hogy versenyzői összeütköztek a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj első körében.


Mintegy 1200 alkatrészt volt kénytelen alaposan átvizsgálni a Mercedes Forma-1-es csapata azok után, hogy versenyzői összeütköztek a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj első körében.

Nico Rosberg és Lewis Hamilton közvetlenül a rajt után, a 4-es kanyar féktávjánál akaszkodtak össze, a baleset következtében pedig mindketten feladni kényszerültek a futamot, melyet végül a holland Max Verstappen nyert meg a ferraris Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel előtt.

Miután a Monacói Nagydíj első szabadedzéseit a szokásoknak megfelelően nem pénteken, hanem csütörtökön tartják majd a jövő héten, a Mercedes csapatának eggyel kevesebb nap áll rendelkezésére ahhoz, hogy jól felkészüljön a bajnokság következő fordulójára.

A német istállónak nincs könnyű dolga, hiszen a spanyolországi baleset után rengeteg alkatrészt kellett alaposan átvizsgálniuk.

„Szerencsére az efféle incidensek elég ritkán fordulnak elő nálunk, de ha mégis, akkor egy meglehetősen hatékony folyamattal próbálunk megbirkózni vele” – mondta Rob Thomas, a Mercedes műveleti vezetője.

„Amikor az autók visszatértek a garázsba a versenypályán, rengeteg elemzés és telefonhívás zajlott, és kaptunk egy listát a pályáról. Az elsődleges prioritás természetesen az, hogy a versenyautók biztonságosak legyenek. Ez az úgynevezett karanténlista felsorolja azokat az alkatrészeket, melyek – ha úgy tetszik – gyanúsak.”

„Ezen a listán ezúttal több mint 1000 alkatrész – pontosabban 1200 – szerepelt. Ezek vagy sérültek, vagy „karanténba” kerültek, vagy kicsit dolgozni kell rajtuk. Rengeteg építmény – például a szárnyak – átkerül majd a tesztrészlegünkre, ahol alaposan megvizsgálják, hogy megállapítsák a szerkezeti integritását.”

„Sok egyéb alkatrészen roncsolásvizsgáló teszteket végzünk, itt leellenőrzik, hogy vannak-e repedések a komponenseken.”

Bár több alkatrészt újra lehet majd használni a továbbiakban, Thomas elárulta, rengeteg elem szenvedett komoly sérüléseket.

A szakember elárulta, a Mercedesnek sikerült minden elemet egy 24 órás periódus alatt átvizsgálni, majd eztán született döntés arról, hogy miket kell beszerezni a beszállítóktól, és mi az, amit házon belül kell újra legyártani.

„A tervezés és szervezés komoly kihívást jelent számunkra, de ebben a csapat igazán remekel. A csapatmunka az egyes részlegek között zökkenőmentes, a kommunikáció pedig valós idejű. Naponta két strukturált megbeszélésünk van.”

Merci

A versenyautók újjáépítése pénteken kezdődik meg, ami azt jelenti, hogy a Mercedesnek mindössze három napja lesz, mielőtt útnak indítja azokat Monacóba.

„Minden a kompromisszumokról és a gyors döntésekről szól” – mondta Thomas.

„A legfontosabb, hogy az autók biztonságosak legyenek, szóval gondoskodunk arról, hogy az A-osztályú alkatrészek – mint például a felfüggesztés – megfelelőek legyenek. Aztán az úgynevezett teljesítmény-differenciáló alkatrészekre helyezzük a hangsúlyt – és persze pontosan tudjuk, hogy versenyképes autónk van. Szóval mindenki eltökélt aziránt, hogy jól összerakjuk ezeket az elemeket, és az autóink a lehető legjobb formában guruljanak ismét pályára.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!