HírekKiemelt

2021-től megszűnhet a kétpólusú Forma-1

Fotó: Sahara Force India

A 2021-től érkező szabályokkal szeretne megszabadulni a kétpólusú Forma-1-től a sportág tulajdonosa, a Liberty Media.

Az amerikai vállalat és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Bahreini Nagydíj helyszínén prezentálta jövőbeli terveit a Forma-1 csapataival.

A Forma-1-ben 2013 óta csak a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull tudott versenyeket nyerni, a tavalyi évben a konstruktőri 4. helyen végző Force Indiának pedig még dobogóra sem sikerült állnia.

A silverstone-i kiscsapat ügyvezetője, Otmar Szafnauer a Motorsport.com kérdésére azt mondta, a 2021-től érkező szabályokkal a Forma-1-nek „meg kell szabadulnia a kétpólusúságtól”.

A szakember szerint a cél, hogy ne az nyerjen a jövőben, aki a legtöbbet költi, hanem az, aki a legokosabban költekezik.

„A kétpólusúság kétségkívül a büdzsé miatt van” – fogalmazott.

„Ami korlátoz minket, az a büdzsé, számos kísérletet és vizsgálatot kell elvégeznünk, hogy olyan dolgokkal álljunk elő, amik optimálisak. Ha nincs megfelelő költségvetés az alkatrészek előállítására, az megmutatkozik abban, hogy mennyi idő alatt tudunk javulást elérni.”

„Ha van pénz, már holnapra megvan az új alkatrész. Mert nagyobb beszállítói bázisod lehet, vagy magadnak veszed meg a gépeket, hogy előállítsd őket.”

„Ha lesz költségvetési plafon, és mindannyian ugyanannyit költünk, ez a jelenség eltűnik. Ez pedig összehozhatja a mezőnyt.”

A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff nemrég azt mondta, a tervezett 150 millió dolláros költségvetési plafon nem megvalósítható a nagycsapatok számára, hiszen a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull 2017-ben mintegy a dupláját költötte ennek.

Szanfauer viszont nem ért egyet ezzel: a Force Indiának sorozatban másodszor sikerült a konstruktőri 4. helyen végeznie a 150 millió dollárnál kevesebb pénzből, a 10 csapat közül ők költötték a legkevesebbet.

„Azt gondolom, az az összeg, amivel előálltak, abszolút reális lehet. Az elmúlt két évben mi voltunk a negyedik helyezett csapat, és sokkal kevesebbet költöttünk a tervezett költségvetési plafonnál. Kompromisszumot kell kötni.”

„Számunkra az lenne az ideális, ha kevesebb lenne, de ez vélhetően nem lenne fair másokkal szemben.”

Szafnauer szerint bizonyos alkatrészek egységesítése még hatékonyabbá tehetné a költségkontrollt.

A Forma-1 vezetősége egyébként májusig szabott határidőt arra, hogy megállapodjak a 2021-es motorspecifikációról, az új szabályok bizonyos összetevőinek véglegesítése viszont tovább tarthat.

Szólj hozzá!


További hírek