4 milliárd forintba kerültek a Red Bullnak az új F1-es szabályok

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing
Nagyjából 15 millió dollárba, azaz mintegy 4,2 milliárd forintba kerültek a 2019-es Forma-1-es szabályok a Red Bull csapatának – árulta el az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko.

Nagyjából 15 millió dollárba, azaz mintegy 4,2 milliárd forintba kerültek a 2019-es Forma-1-es szabályok a Red Bull csapatának – árulta el az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2019-es szezonra módosította a technikai regulákat annak érdekében, hogy az autók könnyebben tudják követni egymást a versenypályán, ezáltal több előzést lássunk a versenyeken.

Leegyszerűsödnek például az első szárnyak és úgynevezett bargeboard-elemek, és módosítanak az autók hátsó szárnyain is.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva elárulta, a leegyszerűsített első szárnyakkal valóban több előzést láthatunk majd idén, habár már most sikerült visszajutni arra a teljesítményszintre, mint a 2018-as szezon közepén – igaz, hogy a Red Bull „15 millió dollárral szegényebb lett”.

„Az aerodinamikai értékeink ugyanolyanok, mint tavaly nyáron. Mire megérkezünk Melbourne-be, jó eséllyel ennél jobbak is lesznek” – mondta Marko.

„Viszont most jó alapjaink vannak az egyeztetésre a Mercedes, a Ferrari és köztünk. Mert egyetértünk abban, hogy a szabályokat nem technikai szakembereknek kell meghatározniuk. Amint bevonják a technikusokat a folyamatba, nőnek a költségek, és minden bonyolulttá válik. Meg kell határozni a dolgokat!”

A szakember hozzátette, a szabályokat „főképp a Mercedes kezdeményezésére” változtatták meg.

„Mindenki láthatja, mennyire nehéz előznie a Mercedesnek, ha egy másik autó mögé kerülnek” – magyarázta.

Fotó: Pirelli

Habár a 2019-es szabályokkal nem feltétlenül értenek egyet, Marko kifejtette, a Red Bull politikai kapcsolatai erősebbek, mint valaha. A szakember rámutatott arra, nemcsak a Mercedesszel vannak jó kapcsolatban, de a Ferrarival is „nagyon szimpatizálnak” Sergio Marchionne tavalyi halála óta.

Ennek leginkább azért lehet jelentősége, mert lassan időszerű volna dönteni a 2021-es nagy szabályváltozásokról.

„Úgy gondolom, hogy lassan kritikus szakaszba érünk azáltal, hogy nem döntünk el semmit” – nyilatkozta Helmut Marko.

„Ha én a Liberty helyében lennék, egy olyan vállalat helyében, mely nagyon drágán vette meg a részvényeket, akkor egy ponton el kellene kezdenem megmagyarázni a részvényeseimnek, hogy mire is számítok 2021-ben.”

„Milyen pénzelosztási lehetőségek lesznek, hogyan folytatódik a dolog?”

 

Kapcsolódó cikkek

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

Vettel számított Verstappen agresszív bevetődésére

A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel elárulta, számított arra, hogy Max Verstappen egy agresszív manőverrel megpróbálja majd megelőzni őt, ez az előrelátás pedig sokat segített abban, hogy végül visszaverje a holland támadását.

Friss hírek