4 milliárd forintba kerültek a Red Bullnak az új F1-es szabályok

Fotó: Red Bull Racing
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 25: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at Yas Marina Circuit on November 25, 2018 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Nagyjából 15 millió dollárba, azaz mintegy 4,2 milliárd forintba kerültek a 2019-es Forma-1-es szabályok a Red Bull csapatának – árulta el az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko.

Nagyjából 15 millió dollárba, azaz mintegy 4,2 milliárd forintba kerültek a 2019-es Forma-1-es szabályok a Red Bull csapatának – árulta el az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2019-es szezonra módosította a technikai regulákat annak érdekében, hogy az autók könnyebben tudják követni egymást a versenypályán, ezáltal több előzést lássunk a versenyeken.

Leegyszerűsödnek például az első szárnyak és úgynevezett bargeboard-elemek, és módosítanak az autók hátsó szárnyain is.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva elárulta, a leegyszerűsített első szárnyakkal valóban több előzést láthatunk majd idén, habár már most sikerült visszajutni arra a teljesítményszintre, mint a 2018-as szezon közepén – igaz, hogy a Red Bull „15 millió dollárral szegényebb lett”.

„Az aerodinamikai értékeink ugyanolyanok, mint tavaly nyáron. Mire megérkezünk Melbourne-be, jó eséllyel ennél jobbak is lesznek” – mondta Marko.

„Viszont most jó alapjaink vannak az egyeztetésre a Mercedes, a Ferrari és köztünk. Mert egyetértünk abban, hogy a szabályokat nem technikai szakembereknek kell meghatározniuk. Amint bevonják a technikusokat a folyamatba, nőnek a költségek, és minden bonyolulttá válik. Meg kell határozni a dolgokat!”

A szakember hozzátette, a szabályokat „főképp a Mercedes kezdeményezésére” változtatták meg.

„Mindenki láthatja, mennyire nehéz előznie a Mercedesnek, ha egy másik autó mögé kerülnek” – magyarázta.

Fotó: Pirelli

Habár a 2019-es szabályokkal nem feltétlenül értenek egyet, Marko kifejtette, a Red Bull politikai kapcsolatai erősebbek, mint valaha. A szakember rámutatott arra, nemcsak a Mercedesszel vannak jó kapcsolatban, de a Ferrarival is „nagyon szimpatizálnak” Sergio Marchionne tavalyi halála óta.

Ennek leginkább azért lehet jelentősége, mert lassan időszerű volna dönteni a 2021-es nagy szabályváltozásokról.

„Úgy gondolom, hogy lassan kritikus szakaszba érünk azáltal, hogy nem döntünk el semmit” – nyilatkozta Helmut Marko.

„Ha én a Liberty helyében lennék, egy olyan vállalat helyében, mely nagyon drágán vette meg a részvényeket, akkor egy ponton el kellene kezdenem megmagyarázni a részvényeseimnek, hogy mire is számítok 2021-ben.”

„Milyen pénzelosztási lehetőségek lesznek, hogyan folytatódik a dolog?”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!