Igazán rendhagyó módját választotta még 2011-ben F1-es autóbemutatójának a McLaren csapata – a wokingi gárda új gépe darabokban érkezett a berlini prezentációra.
Igazán rendhagyó módját választotta még 2011-ben F1-es autóbemutatójának a McLaren csapata – a wokingi gárda új gépe darabokban érkezett a berlini prezentációra.
A csapat egyik versenyzője ekkor még Lewis Hamilton volt, aki Jenson Button csapattársaként versenyezhetett a wokingi istállónál.
Az MP4-26-os modell végül 6 futamgyőzelmet hozott a McLarennek.
6 éve írtuk az F1Világon:
Darabokban érkezett meg a McLaren vadonatúj autója Berlin egyik terére, ahol néhány perces szerelés után összeállt a kép, és teljes pompájában bemutatkozott a valóban extrém újításokkal felvértezett versenygép.
Miközben a rivális csapatok már a hét elején bemutatták új autójukat, hogy azzal kezdhessék meg a téli tesztelést, a McLaren úgy döntött, hogy csak pénteken rántja le a leplet új versenygépéről, hogy még több ideje maradjon annak fejlesztésére.
Az MP4/26-os kódszámmal ellátott modellt mindenki nagyon várta, ám a bemutató kezdésének időpontjában még semmi nem volt a téren.
A nézők azonban hamar rájöttek arra, hogy egy interaktív bemutató részeseivé váltak, ugyanis darabokban érkezett meg az új versenygép, és végül az utolsó elemeket a két versenyző, Lewis Hamilton és Jenson Button szerelte be.
Ahogy azt már a versenyzők korábban elmondták, egy valóban radikális újításokat tartalmazó autóval rukkolt elő a csapat.
A legszembetűnőbb változás az oldalszekrényeken látható, hiszen az oldalsó légbeömlők L alakot kaptak, hogy az oldaldoboz belső része lejjebb kerülhessen, és szabadabban áramolhasson a levegő a hátsó szárnyra.
A felső légbeömlő is változott, két csatornán távozhat a levegő a motor illetve a váltó felé, valamint nagy valószínűséggel az alsó hátsó szárny is nagyobb terhelést kap, mellyel az eddiginél komolyabb leszorítóerőt generálhat az autó hátulján.
Egyes források szerint az autó dupla-fenéklemezű, amivel még komolyabb leszorítőerőt tud generálni, ami az idei évben különösen fontos lesz a dupla diffúzor betiltása miatt.
A kipufogó-elrendezés hagyományos, hátrafelé megy, és a diffúzort fújja, de nem kizárt, hogy ez csak a bemutatóra készült verzió, és egy sokkal agresszívebb és extrémebb megoldás kerül majd az autóba, amint azzal megkezdik majd a teszteket a jövő héten Jerezben.