6 éve írtuk: Rendhagyó autóbemutató a McLarennél - F1VILÁG.HU

6 éve írtuk: Rendhagyó autóbemutató a McLarennél

HIRDETÉS

Igazán rendhagyó módját választotta még 2011-ben F1-es autóbemutatójának a McLaren csapata – a wokingi gárda új gépe darabokban érkezett a berlini prezentációra.


Igazán rendhagyó módját választotta még 2011-ben F1-es autóbemutatójának a McLaren csapata – a wokingi gárda új gépe darabokban érkezett a berlini prezentációra.

A csapat egyik versenyzője ekkor még Lewis Hamilton volt, aki Jenson Button csapattársaként versenyezhetett a wokingi istállónál.

Az MP4-26-os modell végül 6 futamgyőzelmet hozott a McLarennek.

6 éve írtuk az F1Világon:

Darabokban érkezett meg a McLaren vadonatúj autója Berlin egyik terére, ahol néhány perces szerelés után összeállt a kép, és teljes pompájában bemutatkozott a valóban extrém újításokkal felvértezett versenygép.

Miközben a rivális csapatok már a hét elején bemutatták új autójukat, hogy azzal kezdhessék meg a téli tesztelést, a McLaren úgy döntött, hogy csak pénteken rántja le a leplet új versenygépéről, hogy még több ideje maradjon annak fejlesztésére.

Az MP4/26-os kódszámmal ellátott modellt mindenki nagyon várta, ám a bemutató kezdésének időpontjában még semmi nem volt a téren.

Csatlakozz, hogy első kézből értesülj az érdekességekről:

A nézők azonban hamar rájöttek arra, hogy egy interaktív bemutató részeseivé váltak, ugyanis darabokban érkezett meg az új versenygép, és végül az utolsó elemeket a két versenyző, Lewis Hamilton és Jenson Button szerelte be.

Ahogy azt már a versenyzők korábban elmondták, egy valóban radikális újításokat tartalmazó autóval rukkolt elő a csapat.

Hirdetés

A legszembetűnőbb változás az oldalszekrényeken látható, hiszen az oldalsó légbeömlők L alakot kaptak, hogy az oldaldoboz belső része lejjebb kerülhessen, és szabadabban áramolhasson a levegő a hátsó szárnyra.

A felső légbeömlő is változott, két csatornán távozhat a levegő a motor illetve a váltó felé, valamint nagy valószínűséggel az alsó hátsó szárny is nagyobb terhelést kap, mellyel az eddiginél komolyabb leszorítóerőt generálhat az autó hátulján.

Egyes források szerint az autó dupla-fenéklemezű, amivel még komolyabb leszorítőerőt tud generálni, ami az idei évben különösen fontos lesz a dupla diffúzor betiltása miatt.

A kipufogó-elrendezés hagyományos, hátrafelé megy, és a diffúzort fújja, de nem kizárt, hogy ez csak a bemutatóra készült verzió, és egy sokkal agresszívebb és extrémebb megoldás kerül majd az autóba, amint azzal megkezdik majd a teszteket a jövő héten Jerezben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!