A BMW parádés kettős diadalt aratott Kanadában

Robert Kubica fantasztikus teljesítményt nyújtva megszerezte pályafutása és csapata első győzelmét a Forma-1-ben. A BMW nem aprózta el első diadalát, azonnal kettős győzelmet aratott, ugyanis Heidfeld futott be másodikként Coulthard előtt a káoszfutamon.

Robert Kubica fantasztikus teljesítményt nyújtva megszerezte pályafutása és csapata első győzelmét a Forma-1-ben. A BMW nem aprózta el első diadalát, azonnal kettős győzelmet aratott, ugyanis Heidfeld futott be másodikként Coulthard előtt a káoszfutamon.

A lengyel versenyző egy évvel horrorisztikus balesetét követően szerezte meg első futamgyőzelmét, mellyel átvette a vezetést a pontversenyben. David Coulthard hosszú idő után először állhatott fel a dobogóra, míg a Toyotások is remekül teljesítettek, közéjük Massa ékelődött be az ötödik helyen.

A verseny egyébként nyugodtan vette kezdetét, a rajtnál nem volt különösebb probléma, ám azután elszabadult a pokol…

Az élről rajtoló Hamilton remekül kapta el a rajtot a lágy gumikon, és megtartva vezető pozícióját, Robert Kubica előtt vette be az első kanyart. Raikkönen maradt a harmadik pozícióban, míg Rosberg kiválóan helyezkedett, és megelőzte Alonsót, aki mögé Massa sorolt be.

Az élmenők közül egyedül a Hamilton kezdte meg a lágyabb keverékű abroncsokon a futamot, ami már az első körökben megmutatkozott, hiszen körönként majd’ egy teljes másodpercet vert a mögötte futó Kubicára.

A tizedik körben Hamilton már öt másodperccel vezetett a BMW Sauber lengyel pilótája előtt, akit négy másodperccel lemaradva Raikkönen követett a harmadik helyen. Mögötte Rosberg következett, akit tolt le a pályáról Alonso, akinek szintén a nyakán volt Massa.

Heidfeld is megtalálta Kovalainent, ám a német versenyző nem tudott előzési pozícióba kerülni a finnel szemben. Közben Piquet a visszafordítóban megelőzte Trullit, és Raikkönen is megérkezett Kubica nyakára.

A tizenötödik körben azonban Sutil falnak csata autóját a négyes kanyarban. A német pilóta ugyan leparkolta a pálya szélére a Force Indiát, és a versenyigazgatóság is kivárt, de végül mégis pályára küldték a biztonsági autót, hogy gond nélkül kivontathassák Sutil lángoló autóját.

Ezzel Hamilton elvesztette hat másodperces előnyét, és Massa hátránya is lenullázódott, aki ekkor már majd’ húsz másodperccel volt lemaradva az élen állótól. Ahogy megnyílt a boxutca, az élmenők kivétel nélkül kiálltak tankolni.

Mivel a boxutca vége még zárva volt, Kubica és Raikkönen egymás mellett megálltak a kijáratnál, ám a mögöttük érkező Hamilton, aki a tankolásnál elvesztette vezető pozícióját, nem figyelt, és bár korrigálni próbált, hátulról telibe találta Raikkönent, és Rosberg is belehajtott a McLarenbe.

A bajnokság két éllovasa így idő előtt feladni kényszerült a küzdelmet. Rakkönen bár nem volt túl ideges, ujjal mutogatott Hamiltonra, aki visszatérve a boxba, fellökte az őt kamerázó operatőrt.

Heidfeld ezzel átvette a vezetést, ám a már első tankoláson túllévő versenyzők közül Kubica állt az élen, aki 12 másodperccel volt lemaradva élen álló csapattársától, aki – és a mögötte futó nyolc versenyző – még nem volt kint tankolni.

Bár Massa, csapattársa, Raikkönen után ugyan beállt a szerelők közé, egy körrel később ismét kiállt tankolni, mellyel visszacsúszott az utolsó helyre.

A huszonötödik körben Heidfeld már 10 másodperccel vezetett a mögötte autózó Barrichello előtt, és folyamatosan növelte előnyét csapattársával, Kubicával szemben, aki a tizedik helyen autózott Fisichella mögött beragadva.

Heidfeld a huszonnyolcadik körben állt ki tankolni, mikor már tizenöt másodperccel vezetett Barrichello előtt, és egy teljes kiállást kiautózott csapattársával szemben, így bejött elé, a “képzeletbeli” első helyre.

A BMW német versenyzője megkapta a lágy gumikat, és annyi üzemanyagot töltöttek autójába, hogy kibírja a verseny végéig. Ezt bizonyítja az is, hogy a célegyenes végi kanyarban elengedte csapattársát, és beállt a mögötte autózó Alonso elé, ezzel védve a lengyelt.

Az élen autózó Barrichello a verseny felénél állt ki tankolni. A Honda brazil versenyzője is megkapta a lágy gumikat, majd bejött Alonso mögé, míg egy körrel később Coulthard is megérkezett szerelőihez, és megelőzve Barrichellót, átvette a képzeletbeli negyedik helyet.

Közben Kubica megérkezett a két Toyota mögé, akik feltartották, így nem tudta növelni az előnyét Heidfeddel szemben, akinek már nem volt hátra kiállása. Ekkor a lengyel mindössze 11 másodperccel volt csapattársa előtt, ami még egy fél kiállásra sem lett volna elég.

Tíz körrel utolsó kiállása előtt viszont megnyílt az út Kubica előtt, aki más sebességi fokozatra kapcsolt, és ontotta a jobbnál jobb köröket. A lengyel körönként két másodpercet vert Heidfeldre, miközben Alonso elvesztette autója felett az uralmát, és falnak csapta a Renault-t. Bár jó esélye volt egy újabb biztonsági autós periódusnak, Alonso sikeresen kigurult a veszélyzónából, így a többiek tovább folytathatták a száguldást.

Bár Nakajima egy körrel korábban falnak csapta sérült autóját a boxutca bejáratánál lévő betonfalnak, mire Kubica megérkezett utolsó kiállásához, már tiszta volt az út előtte. A BMW lengyel versenyzője megkapta a futam végéhez elegendő benzinmennyiséget, illetve a lágy gumikat, és kényelmesen visszatért az első helyre csapattársa, Heidfeld elé.

Húsz körrel a vége előtt Fisichella is összetörte autóját. Mivel bizonytalan volt, hogy beküldik-e a biztonsági autót, Massa – aki időközben egy fantasztikus manővert bemutatva egyszerre előzte meg Barrichellót és Kovalainent a visszafordítóban – az ötödik helyről kiállt tankolni, mellyel visszacsúszott a hetedikre.

Az élen nem változott a sorrend. Tíz körrel a leintés előtt Kubica magabiztosan vezetett csapattársa, Heidfeld előtt, akit a Red Bull Racing skótja, az eddig borzalmasan teljesítő David Coulthard követett a harmadik helyen. Mögötte a Toyota duója, Glock és Trulli autózott, míg a pontszerzők sorát Massa és Vettel zárta.

Három körrel a futam vége előtt Glock megcsúszott a célegyenes utáni kanyarban, mellyel blokkolta mögötte futó csapattársát, aki mellett így könnyedén elment Massa, ezzel megszerezve az ötödik helyet.

A BMW számára emlékezetes marad a mai nap, hiszen a német-svájci alakulat első futamgyőzelmét azonnal egy kettős sikerrel ünnepelte, míg Coulthard állhatott fel a dobogó legalsó fokára. A negyedik Glock lett, akit Massa, Trulli, Barrichello és Vettel követett a pontszerző helyeken.

A lengyel versenyző a Kanadai Nagydíjon aratott győzelmével átvette a vezetést a pontversenyben, és a BMW is megelőzte a McLarent, és felugrott a második helyre a konstruktőrök versenyében.

Kanadai Nagydíj, verseny:

 1.  Kubica        BMW Sauber            (B)  1h36:24.447
 2.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +    16.495
 3.  Coulthard     Red Bull-Renault      (B)  +    23.352
 4.  Glock         Toyota                (B)  +    42.627
 5.  Massa         Ferrari               (B)  +    43.934
 6.  Trulli        Toyota                (B)  +    47.775
 7.  Barrichello   Honda                 (B)  +    53.597
 8.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari    (B)  +    54.120
 9.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +    54.433
10.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +    54.749
11.  Button        Honda                 (B)  +  1:07.540
12.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +  1:11.299
13.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:17.387

Kiesők:
Fisichella    Force India-Ferrari   (B)    54
Nakajima      Williams-Toyota       (B)    49
Alonso        Renault               (B)    47
Piquet        Renault               (B)    42
Raikkonen     Ferrari               (B)    20
Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)    20
Sutil         Force India-Ferrari   (B)    14

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!