A Brawn kettős győzelmet aratott a szezonnyitón

Jenson Button és Rubens Barrichello kettős győzelemmel ajándékozta meg a Brawn GP-t debütáló versenyén, az Ausztrál Nagydíjon, amit a biztonsági autó mögött fejezett be a mezőny, miután Vettel és Kubica összeakadt, miközben a második helyért volt harcban.

Jenson Button és Rubens Barrichello kettős győzelemmel ajándékozta meg a Brawn GP-t debütáló versenyén, az Ausztrál Nagydíjon, amit a biztonsági autó mögött fejezett be a mezőny, miután Vettel és Kubica összeakadt, miközben a második helyért volt harcban.

A pole pozíciót megszerző Jenson Button fantasztikusan kapta el a rajtot, és már az első kanyarig tetemes előnyre tett szert a többiekkel szemben, nem úgy, mint csapattársa, a második helyről rajtoló Rubens Barrichello, aki csúnyán beragadt.

A brazil pilóta hirtelen a középmezőnyben találta magát, és nagy igyekezetében összeért Mark Webberrel az első kanyarban, akit rátolt Nick Heidfeldre. A Red Bull pilótája megcsúszott, és keresztbe állt, éppen Heikki Kovalainen előtt, aki telibe találta az ausztrált.

Barrichello kivételével mindhárom versenyzőnek be kellett hajtania a boxba, ám Kovalainen bánta legjobban az esetet, akinek autóját betolták a garázsba, és már az első körben feladta a küzdelmet.

Button az első körre már 4 másodperces előnyt autózott ki a többiekkel szemben, azonban a különbség a későbbi körökben beállt, sőt a második pozícióban autózó Sebastian Vettel folyamatosan faragott a hátrányából, bár minimálisan.

Felipe Massa időközben megelőzte Robert Kubicát, akit Kimi Raikkönen követett az ötödik helyen, Nico Rosberg és Barrichello előtt. A sorrend viszont hamar változott, a Ferrari finnje borzalmasan küszködött a lágyabb keverékű gumikon, így mindketten megelőzték. A rajtrács végéről induló Lewis Hamilton is egyre fejlebb került, a KERS jótékony hatásának köszönhetően, és a tízedik körben már a kilencedik helyen tanyázott.

Ekkor jött el a kiállások első köre. Raikkönen állt ki elsőként, autóját megtankolták, és megkapta a keményebb keverékű gumikat. A következő körökben a komplett élmezőny behajtott a boxba, legalábbis azok a versenyzők, akik a lágyabb abroncsokon kezdték meg a futamot.

Az élen azonban továbbra sem változott a sorrend. Button négy másodperccel vezetett Vettel előtt, akit Rosberg és Barrichello követett, ám ők már majd’ fél perces hátrányban voltak az első két helyezettel szemben.

Nakajima a 18. körben elvesztette autója felett az uralmát, és az FW31-et nekicsapta a falnak. Bár tele volt törmelékkel a pálya, és a Williams is rossz helyen parkolt, a versenyigazgatás csak nagyon későn küldték ki a biztonsági autót. Ennek azonban már nem volt olyan nagy jelentősége, mint a tavalyi évben, mikor a biztonsági autós periódusban még bezárta kapuit a boxutca.

A biztonsági autó mögött felsorakoztak a versenyzők, és a 24. körben ismét elrajtolhatott a mezőny. A sorrend ekkor Button, Vettel, Massa, Kubica, Raikkönen, Rosberg, Piquet, és Trulli volt az első nyolcban.

Piquet már az első kanyarban kiszállt a küzdelemből. A Renault brazil pilótája csatában volt Rosberggel a célegyenesben, ám féktávon elvesztette autója felett az uralmát, megpördült, és a kavicságyban ragadt. Az élen változatlan maradt a sorrend.

Button magabiztosan tartotta vezető pozícióját, szépen lopta a távolságot Vettellel szemben, akire viszont észrevétlenül közeledett Kubica a harmadik helyen, akit Raikkönen és Barrichello követett, míg az első nyolc sorát Buemi, Rosberg, és Hamilton zárta.

A kiállások második körét (32. kör) Felipe Massa kezdte meg, aki megkapta az új gumikat, és az autóját megtankolták a futam végéig, ám hiába, mert körökkel később belassult Ferrarija, amivel ugyan még begurult a boxba, de fel kellett adnia a futamot.

Az olaszok joggal szomorkodhattak, ugyanis nem sokkal azelőtt Raikkönen falnak csapta autóját. A finn pilóta versenygépe azonban nem sérült meg túlságosan, folytatni tudta a körözést, ám a futam végén beállt a garázsba, és ő is kiszállt autójából.

Időközben mindenki teljesítette utolsó kiállását. Button ugyan veszített előnyéből, de másfél másodperccel még így is Vettel előtt volt, akit további két másodperces lemaradásban Kubica követett a harmadik helyen.

Öt körrel a vége előtt Rosbergnek volt komoly gondja, ugyanis elfogytak autóján a lágyabb keverékű gumik, így először Barrichello, majd Hamilton is könnyedén elment mellette.

Azonban az igazi izgalom csak a végére maradt. A szuper lágy keveréken futók rettenetesen küszködtek, körök alatt elfogytak a gumik, így már sejteni lehetett, hogy a második helyen addig magabiztosan autózó Vettel is bajban lesz.

Nem is kellett sokat várni, Kubica teljesen megérkezett mögé a célegyenes végi kanyarkombináció után. A Red Bull németje azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és bár a BMW-s szemmel láthatóan gyorsabb volt nála, megpróbálta tartani pozícióját, vesztére. Összeértek, aminek az lett a vége, hogy mindketten falnak csapták autójukat, így a biztonsági autó azonnal visszatért a pályára.

Ekkor már tudni lehetett, hogy így fog befejeződni a verseny, hiszen már csak három kör volt hátra a szezonnyitóból. Mivel a második, és a harmadik helyezett kiesett, megnyílt az út Barrichello előtt, aki visszavette rajtnál elvesztett második pozícióját, és csapattársával együtt kettős győzelmet szerzett csapatának.

A harmadik helyen Jarno Trulli végzett, aki a boxutcából volt kénytelen megkezdeni a futamot, miután törölték időmérő eredményét a hajlékony szárnyak miatt.

Volt egy pont, mikor úgy tűnt, Hamilton is felállhat a dobogóra, ám végül be kellett érnie a negyedik hellyel. A McLaren pilótája vélhetően ennek is nagyon örül, hiszen korábbi nyilatkozataiban azt mondta, már a pontszerzéssel is elégedett lenne.

Az első nyolc (pontszerző) sorát Glock, Alonso, Rosberg, és az újonc, Buemi zárta.

Ausztrál Nagydíj, verseny:


1. Button Brawn GP (B) 1h34:15.784
2. Barrichello Brawn GP (B) + 0.807
3. Trulli Toyota (B) + 1.604
4. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 2.914
5. Glock Toyota (B) + 4.435
6. Alonso Renault (B) + 4.879
7. Rosberg Williams-Toyota (B) + 5.722
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 6.004
9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 6.298
10. Sutil Force India-Ferrari (B) + 6.335
11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 7.085
12. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 7.374
13. Webber Red Bull-Renault (B) + 1 kör
14. Vettel Red Bull-Renault (B) + 2 kör
15. Kubica BMW Sauber (B) + 3 kör
16. Raikkonen Ferrari (B) + 3 kör

Leggyorsabb kör: N. Rosberg, 1:27.706, 48. kör

Kiesők:

Massa Ferrari (B) 46
Piquet Renault (B) 25
Nakajima Williams-Toyota (B) 18
Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!