A Bridgestone mégis maradhat a Forma-1-ben

A Bridgestone F1 vezetői készen állnak arra, hogy meggyőzzék a japán cégóriás igazgatótanácsát arról, hogy gondolják át korábbi döntésüket, és a csapatok kérésének eleget téve a jövőben is maradjanak a sportban.



A Bridgestone forma-1-es részlegének vezetői készen állnak arra, hogy meggyőzzék a japán cégóriás igazgatótanácsát arról, hogy gondolják át korábbi döntésüket, és a csapatok kérésének eleget téve a jövőben is maradjanak a Forma-1-ben.

A csapatok vezetői a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjnak helyet adó Barcelonában többször is összeültek, hogy megvitassák lehetőségeiket, és arra jutottak, hogy talán az lenne a legjobb, ha sikerülne meggyőzniük a Bridgestone-t a maradásról.

A japán cégóriás motorsport igazgatója, Hiroshi Yasukawa, és a Bridgestone Europe újonnan kinevezett ügyvezetője, Makio Ohashi is találkozott a csapatokkal, valamint a sportág vezetőivel, akikkel a hírek szerint konstruktív tárgyalásokat folytatottak.

Bár a Bridgestone továbbra is tartja magát ahhoz, hogy jelenlegi szerződése lejárta után, azaz az idei év végén elhagyja a sportágat, Yasukawa megerősítette, hogy értesíteni fogja a japán vezetést arról, hogy mi a csapatok kérése.

„Minden egyes versenyt követő megbeszélés után jelentést küldünk Japánba, így értesíteni fogjuk az igazgatótanács tagjait, hogy mi történt a hétvégén. Mr. Ohashi szintén felismerte, hogy a Forma-1 nagyon fontos a Bridgestone számára” – mondta Yasukawa az Autosportnak.

„Igazán becsülöm a csapatok törekvését, és nagyon örülünk annak, hogy továbbra is bíznak a cégünkben, és azt szeretnék, hogy a Bridgestone maradjon a Forma-1-ben. Talán át kell gondolnunk a dolgot a piac és a környezet miatt.”

„Azt is tudjuk, hogy az F1 most már sokkal jobban figyel a környezetre, és új erőforrások érkeznek (2013-ban). Mindezek ellenére semmi nem változott, cégünk már korábban kijelentette, hogy sajnálatos módon, az év végén leállítja forma-1-es projektjét.”

A Mercedes GP ügyvezetője, Nick Fry elmondta, hogy a csapatok továbbra is higgadtak, de mindenki tisztában van azzal, hogy mielőbb döntést kell hozniuk, hiszen a jövő évi autók tervezése és fejlesztése már javában elkezdődött.

„Úgy gondolom, hogy a következő tíz napban döntést kell hoznunk” – magyarázta. „Az viszont megnyugtató, hogy sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint három héttel ezelőtt voltunk, mikor csak egy lehetőség volt nyitott számunkra.”

„Most három beszállító közül választhatunk, és a tárgyalások továbbra is zajlanak arról, hogy megpróbáljuk meggyőzni a Bridgestone-t a maradásról.”

A csapatok a hétvégén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjon tovább egyeztetnek, hiszen nem vehetik biztosra a Bridgestone maradását, fel kell készülniük arra az esetre is, ha a japánok maradnak eredeti tervüknél, és valóban kiszállnak.

A Reuters információi szerint a Michelin és a Pirelli ajánlata a legkedvezőbb az új beszállítók közül, ám a csapatok között nincs egyezség. A nagycsapatok kisebb technikai kockázatot akarnak vállalni, ezért a franciák mellett voksolnak, míg a kicsik inkább az olcsóbb megoldást támogatják, azaz az olaszokat.

A Michelin korábban viszont jelezte, hogy őket csak akkor érdekli a visszatérés, ha nem csak egyedüli beszállítóként lesznek jelen a sportban, ám a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a csapatok a költségek miatt jobb szeretnék elkerülni a gumiháborút.

„Ha több beszállító van, akkor a tesztek és a fejlesztés terén korlátozni kell azokat” – mondta. „Elviekben a Michelin versenyt akar, hogy harcba szállhasson konkurensével, de szerintem azzal is elégedett lenne, ha első körben egyedüli beszállító lenne, és majd csak azután osztozna mással.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!