Az f1-es csapatok megegyeztek abban, hogy a jövő évtől tiltólistára helyezik az úgynevezett F-csatornát, amely nagyobb végsebességet tesz lehetővé az egyenesekben, erősítette meg a rendszert elsőként kifejlesztő McLaren csapatfőnöke.
Az f1-es csapatok megegyeztek abban, hogy a jövő évtől tiltólistára helyezik az úgynevezett F-csatornát, amely nagyobb végsebességet tesz lehetővé az egyenesekben, erősítette meg a rendszert elsőként kifejlesztő McLaren csapatfőnöke.
Martin Whitmarsh, aki egyébként a csapatok szövetségének elnöke is egyben, a BBC Sport-nak elmondta, hogy a FOTA vasárnap reggeli megbeszélésén szavazásra bocsátották a kérdést, és a csapatok annak jövő évi betiltása mellett voksoltak.
A hírek szerint a találkozó előtt a McLaren levelet intézett a csapatok vezetőihez, melyben arra kérte őket, hogy kétszer is gondolják meg a rendszer betiltását, melyre már eddig is rengeteg pénzt és energiát költöttek egyesek, ám azt a többiek visszautasították.
A legfőbb kifogása az volt a rendszert ellenzőknek, hogy mindez sérti a mozgó aerodinamikai elemek tiltására vonatkozó szabályokat, azaz pontosan azok kijátszása, hiszen maga a pilóta az, aki mozgásával befolyásolja a hátsó szárny légellenállását és terhelését.
A McLaren versenyzői a térdükkel takarják el azt a lukat, ami a levegő áramlását szabályozza, míg a Ferrari ezen a hétvégén élesben is bevetett rendszerét a versenyzők a kézfejükkel irányítják, ami egyesek szerint túlságosan veszélyes, hiszen néha egy kézzel fogják a kormányt.
„Egy nagyon okos mérnöki megoldás, le a kalappal azok előtt, akik kifejlesztették, de néhány megoldás, amit ezen a hétvégén is láthattunk, súrolja a határokat, mikor azt látod, hogy egyes pilóták igazából kéz nélkül vezetnek, hiszen míg egyik kezükkel az F-csatornát irányítják, a másikkal a fékeloszlást változtatják” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
„Szóval azt gondolom, hogy ez biztonsági- és pénzkérdés, amit mindenképpen meg kell vitatnunk.”
Alonso azonban cáfolta, hogy veszélyes lenne az eszköz használata: „Mindig tartom a kezeimmel a kormányt. Az összes versenyző állítgat a fékeloszláson manapság, és vannak más kapcsolók is, mint például az első szárny állítására szolgáló gombok, így nem hiszem, hogy ezzel bármi gond lenne.”
A FOTA korábban már megegyezett arról, hogy a jövő évtől betiltja a tavalyi szezon elején beárnyékoló dupla diffúzor használatát.