A Ferrari a diffúzor miatt bukhatja az idei évet

A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri elmondta, nagyon kemény munka vár rájuk, ha szabályosnak minősítik a vitatott diffúzort, mert ahhoz, hogy ők is be tudják vetni az elemet, teljesen át kell szabniuk autójuk hátsó részét, ami sok időbe fog telni.

A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri elmondta, nagyon kemény munka vár rájuk, ha szabályosnak minősítik a vitatott diffúzort, mert ahhoz, hogy ők is be tudják vetni az elemet, teljesen át kell szabniuk autójuk hátsó részét, ami sok időbe fog telni.

Az előszezont beárnyékoló diffúzor botrány a szezonnyitón csúcsosodott ki igazán, ahol a riválisok már a csütörtöki gépátadás után óvást nyújtottak be a Brawn GP, a Toyota, és a Williams ellen, mert úgy gondolták, szabálytalan az autójuk.

A stewardok azonban szabályosnak minősítették a vitatott elemet, amibe természetesen nem nyugodtak bele az ellenfelek, akik fellebbeztek, így az ügy a Fellebbviteli Bíróság elé kerül, ami a Maláj Nagydíj után, április 14-én ül össze Párizsban.

Ha a bíróság szabályosnak minősíti a “dupla” diffúzort – ami egyébként az aerodinamikai csomag egyik legfontosabb eleme – a riválisok kénytelenek lesznek minél előbb előrukkolni egy hasonló megoldással, ha nem akarnak még jobban lemaradni.

A Red Bull és a BMW Sauber vezetése már megerősítette, hogy megkezdte a vitatott diffúzor tervezését és fejlesztését arra az esetre, ha engedélyezik annak használatát a szezon hátralévő részében.

A Ferrari viszont jelezte, hogy időbe fog telni, míg át tud térni a “dupla” diffúzorra, mert ahhoz nem csak a hátsó felfüggesztést (mint az a legtöbb csapat esetében van), hanem a váltó csomagolását is át kell alakítania, ami rengeteg munka.

“Fel kell állítanunk egy fontossági sorrendet. Arra kényszerülhetünk, hogy be kell vezetnünk (a diffúzort)” – mondta az olasz szakember. “Nem lesz egyszerű, abban biztos vagyok, hiszen az autó egész hátsó részét át kell terveznünk. Nagyon, de nagyon nehéz lesz kivitelezni, hogy készen legyünk vele a május 10-i barcelonai futamra.”

A McLaren után a Ferrari is beismerte, ők is azért kerültek hátrányba, mert a bajnoki cím megszerzése érdekében, az utolsó pillanatokig fejlesztették tavalyi autójukat, miközben a riválisok már az idei autóra koncentráltak.

“Azzal, hogy drasztikusan megváltoztak a szabályok az idei évben, és az utolsó futamig harcban voltunk a bajnoki címért a 2008-as idényben, 4-5 hónappal később kezdhettük meg a munkát a szélcsatornában, mint a többiek. És ez az a terület, ami 80%-ban számít egy f1-es autónál, így nem lesz könnyű behoznunk a lemaradást.”

Baldisserri azt is elmondta, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon már jobban szerepelhet csapata, azonban nem számít azonnali áttörésre, ugyanis jócskán le vannak maradva ellenfeleikhez képest.

“Malajzia jobb lehet számunkra. Ott a gumik nem kopnak annyira. Ausztráliában nagyon szenvedtünk a lágyabb keverékű abroncsokon” – magyarázta a szakember. “Azonban a dolgok jelenlegi állása szerint a teljesítményünk messze elmarad a Red Bull és a BMW Sauber teljesítményétől.”

“A Brawn GP pedig megszégyenített minket. Az időmérőn sok üzemanyaggal, másfél másodperccel voltunk mögöttük, de ez a különbség a versenyre eltűnt. Valójában azt gondolom, hogy ha nem történik a végén az a baleset, akkor Kubica meg tudta volna előzni Buttont. Rengeteg előzést segítő elem bekerült az autóba, azonban szerintem az igazi show-t a kétfajta gumikeverék közötti nagyobb különbség okozza.”

A Ferrari a tavalyi évet sem kezdte túl fényesen, akkor is mindkét versenyzője kiesett, ám Baldisserri úgy gondolja, idén sokkal nehezebb feladatuk lesz.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!