A Ferrari beveti utolsó javítócsomagját Japánban

A Ferrari megerősítette, hogy idei utolsó komolyabb javítócsomagjával készül a hétvégén megrendezésre kerülő Japán Nagydíjra, ahol mindent megtesz majd annak érdekében, hogy visszavágjon a szingapúri vereségért.

A Ferrari megerősítette, hogy idei utolsó komolyabb javítócsomagjával készül a hétvégén megrendezésre kerülő Japán Nagydíjra, ahol mindent megtesz majd annak érdekében, hogy visszavágjon a szingapúri vereségért.

A világbajnoki címvédő alakulat jelenleg egy ponttal van lemaradva a McLaren mögött a konstruktőrök versenyében, míg Felipe Massa hét ponttal követi a listavezető Lewis Hamiltont az egyéni bajnokságban, miközben már csak három futam van hátra.

Bár a McLaren idei utolsó fejlesztéseit a szezonzáró Brazil Nagydíjra tartogatja, a Ferrari megerősítette, hogy az F2008-as már a hétvégi Japán Nagydíjon a továbbfejlesztett csomaggal gördülhet pályára.

“Az F2008-as néhány új fejlesztést kap Fujiban, melyek a legújabb és egyben az idei utolsó javítócsomag részei, hiszen ugyanezzel a specifikációval futtatjuk majd autóinkat Kínában és Brazíliában” – állt a csapat előzetesében.

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali továbbá az is elmondta, hogy miután egyetlen pontot sem szereztek Szingapúrban, elsődleges céljuk az lesz, hogy kettős győzelmeket arassanak az utolsó versenyeken.

Az olasz szakember egyébként optimista a szezon hátralévő részével kapcsolatban, mert véleménye szerint mindenük megvan ahhoz, hogy elérjék céljaikat, és visszavegyék vezető pozíciójukat a McLarentől a hajrában.

“Ahogy azt már Szingapúrban, közvetlenül az éjszakai verseny után is elmondtam, célunk az lesz Japánban, illetve az utolsó két versenyen, hogy annyi pontot szerezzünk, amennyit csak lehet” – mondta.

“Ezt nagyon könnyű kimondani, de jóval nehezebb végrehajtani. Azonban hisszük, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy elérjük céljainkat. Természetesen nem segített a helyzetünkön az elmúlt futam, ahol Felipe Massa boxkiállása alkalmával elkövettünk egy hibát, mellyel nehéz helyzetbe hoztuk magunkat.”

A brazil pilóta magabiztosan állt az élen, és tartotta irányítása alatt a Szingapúri Nagydíjat, mikor a biztonsági autós periódusban elsőként hajtott ki a boxba.

Ahogy az a fedélzeti kamerás felvételeken is látszott, Massa zöld jelzést kapott, ám mikor kilőtt szerelői közül, még autójához volt csatlakoztatva az üzemanyagtöltő csöve, amit magával rántott – mellyel el is búcsúzhatott a futamgyőzelemtől.

A Ferrari később megerősítette, hogy emberi mulasztás történt, és kivizsgálja az esetet. Sokan már akkor úgy gondolták, hogy az olaszok jobban tennék, ha visszatérnének a nyalókához, ugyanis – mint a mellékelt ábra is mutatja – többet árt, mint használ az új rendszer.

Bár a Ferrari vezetése elégedett magával a jelzőrendszerrel, Domenicali ismét megerősítette, csapata visszatér a gyökerekhez, hogy ezzel is csökkentse a feszültséget a boxkiállások alkalmával az utolsó versenyeken.

“Továbbra is hisszük, hogy a jelzőlámpa használata teljesítménybeli előnnyel jár. Az idei évben több alkalommal is láthattuk, hogy az új rendszer miatt nyertünk pozíciót a boxutcában” – magyarázta a csapatvezető.

“Ez egy kiváló rendszer, amiben rengeteg a potenciál. Azonban az elmúlt futamon történtek fényében, úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a régi, nyalókás rendszerhez a szezon hátralévő részében.”

Domenicali továbbá megerősítette, hogy a történtek ellenére sem változtatnak személyzetükön.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!