A Ferrari dobogós helyezést vár Raikkönentől

A Ferrari vezetése bízik abban, hogy Kimi Raikkönen felállhat a dobogóra a mai Belga Nagydíjon, ahol a hatodik helyről indulhat. A finn pilóta tisztában van azzal, hogy döntő fontosságú lesz a rajt, ahol ki kell használnia a hibrid rendszer előnyeit.

A Ferrari vezetése bízik abban, hogy Kimi Raikkönen felállhat a dobogóra a mai Belga Nagydíjon, ahol a hatodik helyről indulhat. A finn pilóta tisztában van azzal, hogy döntő fontosságú lesz a rajt, ahol ki kell használnia a hibrid rendszer előnyeit.

Raikkönen a harmadik sorból vághat neki a délutáni futamnak, ám tovább kint maradhat a pályán, mint az előle indulók – vélhetően a második helyről rajtoló Jarno Trullival együtt áll ki tankolni –, így minden esélye megvan arra, hogy előrébb kerüljön.

A rajtrács amúgy is szokatlan, és Kimi autójában ott lapul a KERS, ami komoly előnyt jelenthet a rajtnál, illetve a hosszú egyenesek kigyorsítási szakaszában.

A Ferrari vezetése éppen ezért bízik abban, hogy az egykori világbajnok, aki korábban már háromszor nyert Belgiumban, ismét harcba szállhat majd a dobogós helyekért, és a lehető legtöbb pontot begyűjti, mellyel a csapat megtarthatja harmadik helyét a bajnokságban.

“Egy valami kijelenthető, mégpedig az, hogy a rajtrács igencsak szokatlan” – mondta Stefano Domenicali, csapatvezető. “Ahogy azt már az idei évben többször is láthattuk, az erősorrend egyik versenyről a másikra is megváltozhat.”

“Természetesen jobban örülnénk, ha előrébb tudtunk volna végezni Kimivel, de ugyanakkor ez egy olyan pozíció, ahonnan minden esélyünk megvan a dobogós helyezésekre, különösen akkor, ha megnézzük az F60-as modell teljesítményét a hosszú etapokban.”

Raikkönen elmondta, hogy autója sokkal jobban viselkedik megtankolva, éppen ezért is várja magabiztosan a futamot, ahol kulcsfontosságú lesz a rajt, hiszen mindent meg kell tennie azért, hogy már az elején pozíciókat lépjen előre.

“A végső eredmény nagyban függ attól, hogy mi történik az első két kanyarban a rajt után” – mondta a finn. “Az, hogy az autó másképpen viselkedik a pálya különböző szekcióiban, azzal magyarázható, hogy nincs meg a megfelelő leszorító erőnk az idei évben.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!