A Ferrari is kíváncsi a McLaren felfüggesztésére

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója szerint nincs túl sok jelentősége annak, hogy milyen orrkialakítást választottak autóiknak a Forma-1 csapatai, a McLaren hátsó felfüggesztése azonban igencsak felkeltette az érdeklődését.


James Allison, a Ferrari technikai igazgatója szerint nincs túl sok jelentősége annak, hogy milyen orrkialakítást választottak autóiknak a Forma-1 csapatai, a McLaren hátsó felfüggesztése azonban igencsak felkeltette az érdeklődését.

Az újonnan bevezetett technikai szabályok miatt az idei versenyautók teljesen máshogy néznek ki, mint a tavalyiak, főleg, ha az orrkúpokat vesszük alapul: szinte minden alakulat más-más módon interpretálta az új regulákat, emiatt pedig számos variációt láthatunk idén.

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója úgy véli, ebben semmi meglepő nincs, ráadásul nem is bír olyan komoly jelentőséggel a dolog, mint azt sokan gondolják.

„Nincs sok hasonlóság az idei autók között, ennek oka pedig az, hogy az orrkúpra vonatkozó szabályok elég nagy geometriai szabadságot adnak, nincs tehát egy konkrét megoldás, szóval ez egy meglehetősen szenzitív terület” – mondta a szakember, aki tavaly nyolc szezon után hagyta el a Lotust a Ferrari kedvéért.

„Korábbi csapatom elég agresszív megoldással rukkolt elő, nekünk pedig szintén más koncepciónk van. Egy tucatnyi formát megvizsgáltunk, és mint az autó minden egyes részét, ezt is folyamatosan fejleszthetjük, és így is teszünk.”

„Nincs túl sok jelentősége az orrformáknak, egyszerűen csak jó beszélni róluk, hiszen ott vannak közvetlenül az autók elején.”

Allison ezzel együtt kifejtette, a McLaren MP4-29-es versenygépének hátsó felfüggesztése igencsak felkeltette a figyelmét, az ugyanis afféle szárnyként is funkcionál.

„Még nem láttam tisztán, csupán néhány homályos fotón, de szeretnék többet megtudni róla, mert érdekel” – fogalmazott a Ferrari technikai igazgatója.

Lapunk információi szerint – bár néhány rivális kételkedett annak legalitásában – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja az, a McLaren megoldása teljes mértékben szabályos.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!