A Ferrari kettős győzelmet aratott Magny-Cours-ban

A Ferrari megismételte tavalyi sikerét Franciaországban, ám most fordított sorrendben értek célba az olaszok versenyzői. Felipe Massa végzett az élen, a sérült autóval versenyző Kimi Raikkönen előtt, akit Jarno Trulli követett a harmadik helyen a Toyotával.

A Ferrari megismételte tavalyi sikerét Franciaországban, ám most fordított sorrendben értek célba az olaszok versenyzői. Felipe Massa végzett az élen, a sérült autóval versenyző Kimi Raikkönen előtt, akit Jarno Trulli követett a harmadik helyen a Toyotával.

A Ferrari duója, Kimi Raikkönen és Felipe Massa hibátlanul kapta el a rajtot, és megtartva az első két helyet, az élen vette be az első kanyart.

A rajt legnagyobb vesztese a Renault világbajnoka, Fernando Alonso volt, aki a harmadikról visszacsúszott az ötödik helyre, miután Trulli és Kubica is elment mellette.

A kétszeres világbajnok azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és miközben Kubica a hajtűben megpróbálta megelőzni Trullit, Alonso visszavette a negyedik helyét, és támadást indított a Toyota olasz pilótája ellen.

A tizenharmadik pozícióból induló Hamilton az elején nagyon beindult. A McLaren brit versenyzője két kör után már a tizedik helyen tanyázott csapattársa, Heikki Kovalainen mögött, akiket a Renault brazilja, Nelsinho Piquet csúnyán visszafogott. A McLaren duója ugyan helyet cserélt, ám a brit versenyző egyszerűen képtelen volt áthámozni magát a Renault versenyzőjén, aki kiválóan védte az íveket.

Hamiltonnak azonban nem kellett, hogy sokáig fájjon a feje Piquet miatt, ugyanis a sportfelügyelők egy keresztülhajtásos büntetéssel jutalmazták, amiért még az első körben úgy előzte meg Vettelt, hogy átvágta a hetes sikánt. A brit pilóta ezzel visszacsúszott Heidfeld mögé a tizenharmadik helyre, de legalább tiszta volt az út előtte.

Tizenöt kör után a Ferrari versenyzői már utcahosszal vezettek. Raikkönen majd’ 5 másodperccel volt Massa előtt, akit további tizenhárom másodperccel lemaradva a harmadik helyen autózó Trulli követett.

A kiállások első körét Fernando Alonso kezdte meg a 16. körben, aki a negyedik helyről állt ki tankolni. A kétszeres világbajnok Hamilton elé érkezett vissza a pályára. A McLaren versenyzője ugyan megelőzte egykori csapattársát, de még abban a körben (20. kör) kiállt a boxba.

Egy körrel később az élen álló Kimi Raikkönen is megérkezett szerelői közé, ahogy Trulli és Kubica is, mellyel Massa ideiglenesen átvette a vezetést. A Ferrari brazil versenyzője ugyan két körrel tovább kint maradt a pályán, ám nem tudott olyan időket menni, mellyel átvehette volna a vezetést.

Kovalainen közben a boxutca kijáratánál megelőzte Piquet-t, aki vélhetően nem tudta időben kikapcsolni sebességlimitálóját.

A kiállások első körét követően, a Ferrari duója magabiztosan állt az élen. Raikkönen hét másodperccel volt Massa előtt, akit további 27 másodperccel – egy teljes kiállással – lemaradva Trulli követett a harmadik helyet, aki mögé teljesen megérkezett Kubica, aki mögött ott ólálkodott Alonso.

A verseny felénél járva Raikkönen autója hirtelen belassult. A Ferrari jobboldali kipufogója –eddig ismeretlen okok miatt – eltörött, és szétverte a karosszériát. A finn pilóta hét másodperces előnye két kör alatt elillant, és Massa könnyedén elment mellette, ezzel átvéve a vezetést.

A kiállások második körét – ahogy az elsőt is – Alonso kezdte meg, akit négy körrel később Kubica követett. Webber utolsó kiállása alkalmával elment Alonso mellett, míg Trulli tovább növelve előnyét, és megtartotta harmadik pozícióját Kubica előtt. A BMW Sauber lengyel pilótája azonban nem sokkal később visszacsúszott az ötödik helyre, miután utolsó kiállását követően, Kovalainen elment mellette és megkezdte a felzárkózást Trulli mögé.

Húsz körrel a leintés előtt a Massa már 12 másodperccel vezetett Raikkönen előtt, aki ugyan küszködött, de elég gyors tudott maradni ahhoz, hogy a mögötte futó Trulli ne tudja behozni a futam végéig. A két Ferrari gond nélkül teljesítette utolsó kiállását, Raikkönen autóját nem piszkálták meg a szerelők, ami jó döntésnek bizonyult, mert a finn egyre jobb időket kezdett el autózni.

Az utolsó pillanatokra is maradt némi izgalom. Az utolsó előrejelzés pontosnak bizonyult, és elkezdett szemerkélni az eső, az autók csúszkáltak, és az időeredmények néhány másodpercet lassultak.

Kovalainen az utolsó körökben teljesen megérkezett a harmadik helyen autózó Trulli mögé, míg Kubica is lőtávon belül volt. Az eső közben elállt, a Toyota olasz pilótája meglógott, ám az utolsó körben ismét hatalmas csata alakult ki kettejük között, de végül Trulli megtartotta harmadik helyét.

Az élen változatlan maradt a sorrend. Massa magabiztosan vezetett Raikkönen előtt, akinek közben leszakadt autójáról a kipufogócsonk. A harmadik helyen nagy meglepetésre a Jarno Trulli végzett a Toyotával, akit Kovalainen, Kubica, Webber, Piquet, és Alonso követett a pontszerző helyeken. A Renault párosa az utolsó körben cserélt helyet.

Massa idei harmadik futamgyőzelmével átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.

Francia Nagydíj, verseny:

 1.  Massa         Ferrari               (B)  1h31:50.245
 2.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    17.984
 3.  Trulli        Toyota                (B)  +    28.250
 4.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  +    28.929
 5.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +    30.512
 6.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    40.304
 7.  Piquet        Renault               (B)  +    41.033
 8.  Alonso        Renault               (B)  +    43.372
 9.  Coulthard     Red Bull-Renault      (B)  +    51.021
10.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +    54.538
11.  Glock         Toyota                (B)  +    57.700
12.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari    (B)  +    58.065
13.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:02.079
14.  Barrichello   Honda                 (B)  +     1 kör
15.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
16.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
17.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     1 kör
18.  Fisichella    Force India-Ferrari   (B)  +     1 kör
19.  Sutil         Force India-Ferrari   (B)  +     1 kör

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:16.630

Kiesők:

Button        Honda                 (B)    17

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!