A Ferrari kitart a vonórudas felfüggesztés mellett

Olasz médiajelentések szerint kitart vonórudas felfüggesztése mellett a Ferrari Forma-1-es csapata, noha finn világbajnoka, Kimi Räikkönen sokat szenvedett emiatt a 2014-es szezon során.


Olasz médiajelentések szerint kitart vonórudas felfüggesztése mellett a Ferrari Forma-1-es csapata, noha finn világbajnoka, Kimi Räikkönen sokat szenvedett emiatt a 2014-es szezon során.

A maranellói gárda 2012 óta alkalmazza ezt a megoldást – korábban a Minardi csapata használta utoljára, még 2001-ben.

Lapinformációk szerint főképp a vonórudas felfüggesztésben gyökereztek Kimi Räikkönen problémái 2014-ben, az Autosprint című olasz lap azonban úgy tudja, a Ferrari ennek ellenére idei autóját is ezen koncepció köré tervezte.

Az úgynevezett vonórudas felfüggesztés előnyei közé tartozik, hogy az autó súlypontjával együtt annak orrát, illetve felfüggesztését is lejjebb lehet helyezni, hátránya viszont, hogy nehéz finomhangolni, és kevésbé reagál a beállítások megváltoztatására.

„Räikkönen folyamatosan arra panaszkodott, hogy az autó eleje nem elég precíz, ami jellemvonása a vonórudas felfüggesztésnek” – írja az Autosprint.

„És a finn stílusa nem annyira különbözik Sebastian Vettelétől, aki szintén megkövetelné a precíz és érzékeny elülső részét az autónak.”

Räikkönen mindazonáltal nemrég úgy nyilatkozott, nem tart attól, hogy idén is olyan jelentős mértékben küszködik majd, mint 2014-ben, noha a legtöbb versenyautó a tavalyi modell továbbfejlesztett változata lesz.

„A következő szezon más, mivel az autó is különböző. Szóval nem számítok hasonló idényre, és végre ott kellene lennünk, ahová valók vagyunk” – mondta a 2007-es év legjobbja.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!