A Ferrari komoly hátrányba kerülhet jövőre

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali tisztában van azzal, hogy az olasz gárdának mielőbb javítania kell V8-as egységei fogyasztásán, máskülönben komoly hátrányba kerülhet jövőre, mikor a tankolás betiltása miatt még fontosabbá válik ez a terület.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali tisztában van azzal, hogy az olasz gárdának mielőbb javítania kell V8-as egységei fogyasztásán, máskülönben komoly hátrányba kerülhet jövőre, mikor a tankolás betiltása miatt még fontosabbá válik ez a terület.

Bár Kimi Raikkönen megszerezte a Ferrari idei első futamgyőzelmét a hétvégi Belga Nagydíjon, mindvégig komoly nyomás alatt tartotta őt a mögötte autózó Giancarlo Fisichella.

Érdekes módon mindketten ugyanabban a körben teljesítették első kiállásukat, pedig a Force India versenyzője 7kg-mal könnyebb autóval kezdte meg a versenyt, és az előzetes számítások alapján minimum két körrel előbb kellett volna kiállnia.

Ez pedig azt bizonyíthatja, hogy a Fisichella autójában dolgozó Mercedes erőforrás fogyasztása jobb, mint a Ferrarié, ami a jövő évben még nagyobb hátrányt jelenthet a versenyeken, ugyanis tilos lesz a tankolás, így a teljes távra megtankolt autóval kell elrajtolni, és az egyáltalán nem mindegy, hogy kinek mennyi üzemanyagot kell cipelnie.

“Ez egy olyan terület, amin nagyon keményen kell dolgoznunk, és meg kell értenünk, hogy a különböző csapatok miként spórolnak az üzemanyaggal, milyen az egységeik fogyasztása” – mondta Domenicali.

“A többiek talán jobb munkát végeznek ezen a téren, és meg kell értenünk, hogy miért. Ez egy olyan dolog, ami komoly különbséget eredményezhet, és a jövőben még jobban kijöhet.”

“A következő évben az egyik legfontosabb dolog a fogyasztás és az üzemanyag takarékosság lesz, mert a súlykülönbségek komoly különbséget eredményezhetnek majd a versenyek végén. Szóval ez mindenképpen egy olyan terület, amin keményen kell dolgoznunk.”

Raikkönen is elárulta, hogy a Ferrari motorja félhetően több üzemanyagot fogyaszt, mint a rivális McLaren, vagy a Renault V8-as egysége, ám hozzátette, hogy vélhetően ő nem spórolt annyi üzemanyagot a biztonsági autó mögött, mint az előtte haladó Fisichella, mert mindvégig nagyon agresszíven melegítette a gumikat.

“Egyes motorok többet fogyasztanak, mint mások. Úgy gondolom, az én egységem talán egy kicsivel több üzemanyagot éget el, mint a Renault vagy a McLaren. Talán az okozhatta azt, hogy nem tudtam tovább kint maradni az első etapban” – mondta a finn a versenyt követő sajtótájékoztatón.

“Igen keményen vezettem a biztonsági autó mögött, hogy megfelelő hőmérsékleten tartsam az abroncsaimat, így bizonyára nem spóroltam annyi az üzemanyagot, mint amennyit tudtam volna, de megérte, mert felugrottam az első helyre a biztonsági autós periódust követően, és ez sokkal többet számít, mint egy kör plusz az első etapban.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!