A Ferrari megoldást akar a gumiproblémákra

A Spanyolországban tapasztalt problémák nyomán a Ferrari alakulata egyeztetéseket szeretne folytatni a Pirellivel arról, hogy szükségesek-e vagy sem további változtatások a gyártó kemény keverékű abroncsain.


A Spanyolországban tapasztalt problémák nyomán a Ferrari alakulata egyeztetéseket szeretne folytatni a Pirellivel arról, hogy szükségesek-e vagy sem további változtatások a gyártó kemény keverékű abroncsain.

Mind Fernando Alonso, mind Felipe Massa küszködött az új összetételű kemény abroncsokkal a hétvégi Spanyol Nagydíjon: a kétszeres világbajnok ugyan sokáig vezette a futamot, végül mégis kört is kapott az élen végző Sebastian Vetteltől, miután 2-3 másodperccel lelassultak azzal, hogy kemény összetételű abroncsokra váltottak.

A csapatot irányító Stefano Domenicali az Autosportnak adott interjújában elmondta, szoros együttműködésben kell dolgozniuk az olasz gyártóval annak érdekében, hogy megoldást találjanak a problémákra.

„Legalább nem mondhatják, hogy a Pirelli a Ferrarinak dolgozik… kezdetben voltak kétségek azt illetően, hogy a vállalat mindent megtesz majd azért, hogy az abroncsok tökéletesek legyenek a csapatnak” – mondta Domenicali.

„Most viszont ettől függetlenül meg kell lássuk, mi történik a jövőben. Szorosan együtt kell dolgoznunk velük, hogy lássuk, ez a megfelelő keverék, amire szükségünk van.”

Habár a Ferrari elismeri, hogy aerodinamikai leszorítóerő tekintetében jelenleg komoly lemaradásban vannak a Red Bull Racinggel szemben, Domenicali nem hisz abban, hogy csupán ezért nyújtottak gyenge teljesítményt Barcelonában.

„Nagyon óvatosnak kell lennünk. Láthattuk, hogy sok dolog történt az első pár versenyen, és jelenleg nehéz jóslatokba bocsátkozni.”

„Spanyolországban olyan körülményeket láthattunk, ahol a maximális leszorítóerő volt szükséges, nekünk viszont nem volt ez meg. Emellett a kemény keverékű abroncsokat nem tudtuk működésre bírni. Emlékezzünk csak, Fernando 18 körig vezette a versenyt, a 46. körben pedig leköröztek minket – körönként 3 másodpercet veszítve. Ezt nehéz megmagyarázni.”

„Azt kell mondjam, az évad kezdete óta versenytempó tekintetében ez volt a legrosszabb futamunk. Az elmúlt pár versenyen gyorsak voltunk, tehát kár érte. De láthattuk, hogy a dolgok nagyon gyorsan változnak idén, és talán a gumik szempontjából nagyobb különbségek jelentkeztek.”

„Tehát óvatosnak kell lennünk. Látnunk kell, mi történik a következő nagydíjakon, hiszen más gumijaink lesznek, amelyek sokkal lágyabbak, és más konfigurációjú autóval is gurulunk pályára. Aztán majd meglátjuk, hogy állunk a bajnokságban, mert nem adjuk fel.”

„Az emberek természete Maranellóban olyan, kell hogy legyen, hogy továbbra is keményen kell dolgozniuk, ha pedig látjuk a fényt az alagút végén, akkor szükségünk van a kemény munkára. Szeretnénk látni, hogy amíg lehet, életben tartjuk az esélyeket, így még hiszünk benne.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!