A Ferrari nem ért egyet a KERS bevezetésével - F1VILÁG.HU

A Ferrari nem ért egyet a KERS bevezetésével

HIRDETÉS

Luca di Montezemolo nem ért egyet a kinetikus energiatároló rendszer jövő évi bevezetésével, mert véleménye szerint az túlságosan drága, és egyáltalán nem biztos, hogy a fejlesztése közben szerzett tapasztalatokat kamatoztatni tudják a közúti autók területén.

Luca di Montezemolo nem ért egyet a kinetikus energiatároló rendszer jövő évi bevezetésével, mert véleménye szerint az túlságosan drága, és egyáltalán nem biztos, hogy a fejlesztése közben szerzett tapasztalatokat kamatoztatni tudják a közúti autók területén.

A Forma-1-es csapatok a jövő évtől szabadon használhatják a KERS-t, hogy ezzel is “zöldebbé” tegyék a sportot, és minél több tudásanyagot szedjenek össze az energiatároló rendszerekről, mellyel javíthatnak a közúti autók technológiáján.

Azonban di Montezemolo szerint hiba volt engedélyezni a KERS használatát a jövő évtől, ugyanis a rendszer kifejlesztése rengeteg pénzt emészt fel, magyarán nem hogy csökkenni, hanem növekedni fognak a gyártók költségei a jövő évben.

“A jövő igen komplikáltnak tűnik ezekkel az új szabályokkal” – mondta az elnök az Autosprint magazinnak. “Úgy érezzük, hogy a KERS idei bevezetése hiba volt, még akkor is, ha egyetértünk azzal, hogy a Forma-1-nek a technológia csúcsának kell maradnia. Azonban a versenyeken bevetésre kerülő energiatároló rendszerek még csak köszönő viszonyban sem lesznek azokkal, melyek a közúti autókba kerülnek beszerelésre.”

“A FOTA több fontos javaslatot is megvizsgált, hogy eleget tegyen Max Mosley teljesen jogos kérésének, miszerint csökkenteni kell a költségeket. A három versenyhétvégés motorok tízmillió dollárért, megfelezték a kiadásokat a 2008-as évadhoz képest. 2011-ben pedig jönnek az ötmilliós motorok, a négy évvel ezelőtti húszmilliós egységekhez képest. Ennek tetejében pedig 15.000 km-re redukáljuk a teszteket.”

“A 2009-es idényre elfogadott javaslataink példaértékűek. Két célunk van: segíteni a kisebb csapatokat, és engedélyezni a kutatást és innovációt a Forma-1-ben mind a nagyvállalatok, mind az üzemanyag beszállítók számára. Elképzelhetetlen, hogy a nagy gyártól elfogadják a más által épített egyenmotorok bevezetését a sportban.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!