A Ferrari nem számít azonnali csodára

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali tisztában van azzal, hogy nagyon keményen kell dolgozniuk ahhoz, hogy minél előbb fel tudják venni a versenyt ellenfeleikkel, miután dupla kieséssel kezdték meg a szezont Melbourne-ben.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali tisztában van azzal, hogy nagyon keményen kell dolgozniuk ahhoz, hogy minél előbb fel tudják venni a versenyt ellenfeleikkel, miután dupla kieséssel kezdték meg a szezont Melbourne-ben.

Az olasz gárda már a téli tesztek utolsó állomásain felkészült arra, hogy nem lesz olyan egyszerű számukra az első verseny, mint arra korábban számítottak, ám azt senki nem gondolta, hogy megismétlik tavalyi mélyrepülésüket, és egy sikeres szezonzárás után, ismét mínuszból kell kezdeniük a felzárkózást.

A Ferrari egész hétvégén küszködött, versenyzői az időmérőn is szenvedtek, ami csak fokozódott a futamon, mikor a túlzott gumikopás miatt még a stratégián is változtatniuk kellett.

Bár mindkét versenyző kiesett, Domenicali úgy gondolja, hogy nem a megbízhatóság, sokkal inkább az autó gyenge teljesítménye jelenti számukra a legnagyobb problémát.

“Természetesen a megbízhatóság is egy komoly kérdés, de azt kell mondanom, hogy a mai verseny eredményét sokkal inkább a gyenge teljesítményünk határozta meg” – mondta a csapatfőnök a riportereknek a szezonnyitó után Melbourne-ben.

“Felipe (Massa) stratégiáját rosszul választottuk meg, talán túlzottan agresszív volt. Kimi esetében minden rendben volt ezen a téren. Szóval a dolgokat egy pontosan összeállított fontossági listára kell tennünk.”

“Láttuk, hogy a Brawn autói nagyon, de nagyon gyorsak, erősek és egyenletesek. Normál körülmények között, biztonsági autó nélkül, simán elhúztak volna. Ha valamit meg kell céloznunk, akkor ez az.”

Domenicali szerint a Brawn GP azért kerülhetett előnybe a többiekkel szemben, mert míg a nagyok a szezon végéig harcban voltak a világbajnoki címért és fejlesztették autóikat a tavalyi évben, addig ők már az idény elején megkezdték a munkát az idei modellen, és az sem mellékes, hogy mindezt a Honda gyári támogatásával tették meg.

A Ferrarinak egyébként már tradicionálisan nem fekszik az utcai ausztrál ring, amit a csapatvezető is kihangsúlyozott, aki úgy gondolja, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon valamelyest javulhat a helyzet, de csodára azért senki ne számítson.

“Rengeteg munka vár ránk, ami természetes. A Brawn azért kerülhetett előnybe, mert jóval több idejük volt foglalkozni az új projekttel, és ezt az eredmények is tükrözik” – mondta Domenicali.

“Egyértelmű, hogy jobbak voltak nálunk a hétvégén, azonban nem tartom kizártnak, hogy erősebbek leszünk Malajziában, ahol egy másik pályán versenyzünk, egy olyan ringen, ahol mások a tapadási viszonyok. A legfontosabb viszont az, hogy megértsük a gumikat.”

“Természetesen a KERS is közrejátszik a gumihasználatban, de még rengeteg olyan dolog van, amit meg kell értenünk a következő napokban” – tette hozzá a csapatfőnök.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!