A Ferrari szerint apadni fog a Red Bull előnye

Bár a hétvégén nem volt ellenfele, a Red Bull nem lesz ekkora előnyben a szezon hátralévő részében, és egy hihetetlenül kemény, kiélezett harcot láthatunk majd a világbajnoki címért, állítja Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.


Bár a hétvégén nem volt ellenfele, a Red Bull nem lesz ekkora előnyben a szezon hátralévő részében, és egy hihetetlenül kemény, kiélezett harcot láthatunk majd a világbajnoki címért, állítja Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

„Ha megnézzük, akkor láthatjuk, hogy a kezdetektől fogva gyorsabbak voltak a többieknél” – mondta az olasz szakember.

„Bizonyos versenyeken, mint Törökországban, vagy Spanyolországban, hihetetlenül gyorsak voltak, több mint egy másodpercet is adtak a mezőnynek, és azt gondolom, hogy a mostani hétvégén láthattuk a maximális különbséget.”

„Aztán volt néhány verseny, mint Valencia, Kanada, és Silverstone, ahol kisebb volt a különbség, szóval azt gondolom, hogy nincs olyan nagy vész, ez a pálya most kihozta versenygépük minden erősségét, ezért tudtak ennyire ellépni a többiektől.”

„Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy ha harcba akarunk szállni a bajnoki címért, a lehető legjobban kell dolgoznunk a fejlesztések terén, és minden futamon a lehető legtöbb pontot kell begyűjtenünk.”

„Ahogy azt a hétvégi versenyen is jól láthattuk, minden lehetséges, és bármi megtörténhet bárkivel.”

A Ferrari jelenleg a harmadik helyen áll a konstruktőrök versenyében, 74 ponttal lemaradva az éllovas Red Bull Racing mögött, míg az egyéni pontversenyben mindössze húsz pont a lemaradása az ötödik helyen álló Fernando Alonsónak a listavezető Mark Webberrel szemben.

Bár a hétvégén látottak alapján borítékolható, hogy az energiaital-gyárosoké lesz mindkét bajnokság, Domenicali biztos abban, hogy a nyári szünet után más lesz a helyzet, és sem Belgiumban, sem Olaszországban nem lesz ekkora fölényben legnagyobb riválisuk.

A csapatfőnök tisztában van azzal, hogy a Red Bull RB6 leszorítóerő tekintetében verhetetlen, azonban a gyors pályákon, ahol az aerodinamikai csomag nem számít annyira, sebezhetőek lesznek, így még teljesen nyitott a bajnoki cím sorsa.

„Ahogy azt már mondtam, a múlt héten (Németországban) ott voltunk közvetlenül mögöttük, ezen a héten pedig több mint egy teljes másodperc volt a lemaradásunk, szóval okosnak kell lennünk, meg kell értenünk és még több leszorítóerőt kell találnunk mindenhol” – folytatta.

„Biztos vagyok abban, hogy a következő két versenyen, Spában és Monzában teljesen más lesz a helyzet, ahol másféle aerodinamikai beállításokat kell majd használni, és a pályák karakterisztikája is merőben más, mint az előzőké volt.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!