HírekKiemelt

A Ferrari vízhordóként használja Räikkönent, a Mercedesnek gumiproblémái vannak – Symonds

Fotó: Pirelli

A Forma-1 technikai igazgatójaként tevékenykedő Pat Symonds szerint nyilvánvaló, hogy a Ferrari már most Sebastian Vettelre építi szezonját, Kimi Räikkönent pedig már Kínában beállították vízhordónak.

A finn versenyzőt a legutóbbi, sanghaji versenyen a Ferrari meglehetősen sokáig pályán tartotta első kiállása előtt, hogy Sebastian Vettel győzelmi esélyeit növeljék – ironikus módon mégis Räikkönen végzett dobogón, Vettel pedig a Max Verstappennel való ütközés következtében csak a 8. helyen futott be.

A Benetton, a Renault és a Williams korábbi technikai igazgatója, Pat Symonds szerint az, ha Räikkönen versenyét rendre feláldozzák Vettel érdekében, nem segíti a Ferrari bajnoki esélyeit a konstruktőrök küzdelmében.

„Szerintem el kell dönteniük, milyen irányvonal mentén versenyeznek. Az, ahogy Räikkönent használták Kínában, igazán balszerencsés volt: sokáig kint hagyták, próbálták lelassítani a mögötte érkező autókat” – magyarázta Symonds.

„És őszintén szólva nem igazán jött be. Mire ugyanis a riválisok utolérték, az abroncsai már teljesen elkoptak, és könnyedén megelőzték őt – szóval nem volt valami jó taktikai döntés.”

„Nem hiszem, hogy ez a módja a konstruktőri vb-cím megszerzésének. Nyilvánvalóan úgy érzik, hogy az egyéni bajnoki cím fontosabb, ezért meghozták a döntést, miszerint így állnak hozzá.”

Symonds hozzátette, úgy érzi, a Ferrari a hibrid érában még nem volt ennyire jó formában.

„Az előszezoni teszteken szerintem sokan reménykedtünk abban, hogy a Ferrari közel kerül a Mercedeshez, viszont úgy éreztük, hogy a Mercedesnek van még valami a tarsolyában. Nos, az első pár versenyen ez nem bizonyosodott be” – magyarázta.

„A Ferrari következetes teljesítményt nyújtott. Meglehetősen jó az időmérős teljesítményük, és kiváló a versenytempójuk. Erősebbnek tűnnek, mint az elmúlt években, és szerintem minden esélyük megvan arra, hogy egy nagyon jó idényt produkáljanak.”

A szakember hozzátette, a megerősödött ellenfelek csak rávilágítanak a Mercedes gyengeségeire a gumikezelés tekintetében.

„Ha megnézzük a Mercedes közelmúltbéli történetét, van egy dolog, amin soha nem tudtak felülkerekedni, ez pedig a gumikezelés. Még a hibrid-éra előtt is láthattuk ezt sokszor, amikor nem volt olyan motorelőnyük, mint most. És ha nem tudták jól működtetni a gumikat, nem voltak jó versenyeik.”

Fotó: Mercedes

„De ezek a dolgok 2014 és 2016 között rejtve maradtak, egyszerűen azért, mert nagy volt az előnyük a motorerőt illetően. És aztán tavaly elkezdtük hallani azt, hogy ’dívának’ nevezték az autójukat. De mi áll emögött? Én úgy gondolom, hogy az egyik hétvégéről a másikra történő teljesítményingadozást nem igazán lehet az aerodinamikával, vagy járműdinamikával magyarázni.”

„Az aero/kasztni-csomaggal a megfelelő beállítások megtalálása azt jelenti, hogy abban bízol, sikerül egy-két tizedet gyorsulnod péntekről szombatra. De amikor van egy nagy váltás, és hirtelen nem vagy versenyképes, az a gumik miatt kell, hogy legyen.”

„Márpedig, ha a gumik miatt van, akkor az azt jelenti, hogy nem tudják jól használni őket, és nem találják el a megfelelő hőmérsékleteket.”

Symonds szerint ráadásul a stratégia sem a Mercedes legerősebb pontja.

„A stratégiát tekintve is vannak gondjaik. Ha van egy gyors autód és kontrollálod a versenyt, a taktika adja magát. De a közelmúltban a Mercedes esetében láttunk néhány… nos, nem mondom azt, hogy rossz, inkább tökéletlen stratégiai döntést.”

„Ezek előfordulhattak korábban is, de mivel akkora előnyük volt, nem igazán vettük észre őket.”

Szólj hozzá!


További hírek