A Ferrarinál elismerik, túl konzervatívvá váltak

Nem csak a szélcsatornával felmerült problémák, hanem a túl konzervatív hozzáállás is oka volt a Ferrari gyengélkedésének a szezon első versenyein – vallotta be a gárda főtervezője, Nikolas Tombazis.


Nem csak a szélcsatornával felmerült problémák, hanem a túl konzervatív hozzáállás is oka volt a Ferrari gyengélkedésének a szezon első versenyein – vallotta be a gárda főtervezője, Nikolas Tombazis.

A Ferrari számára kiábrándítóan alakult a szezonkezdet, hiszen – noha a téli felkészülés során sokan bajnoki esélyesként tekintettek rájuk – Ausztráliában, Malajziában és Kínában képtelenek voltak beleszólni a győzelemért folyó küzdelmekbe – de még csak dobogóra sem állhattak.

Az olasz istálló bevallottan problémákkal küszködött, a napokban pedig kiderült, a rosszul kalibrált szélcsatorna vitte tévútra a Ferrari csapatát.

A maranellói gárda mindent megtesz azért, hogy javítson jelenlegi helyzetén, így a hétvégi Török Nagydíjra számos újítással érkezik.

„Isztambulban lesz egy új első -illetve hátsó szárnyunk, valamint módosításokat végeztünk a fékeken is” – nyilatkozta Nikolas Tombazis főtervező a Corriere della Sera című olasz lapnak.

„Viszont az autón sok mindent újra kell gondolni: voltak problémáink a szélcsatornával, valamint egyéb gondok is akadtak a módszereinkben. Mindkét fronton fejlődünk, de még nincs vége a folyamatnak. Azt hiszem, Törökországban közelebb leszünk, de nem gondolom azt, hogy ott leszünk, ahol lennünk kellene.”

„Terveink szerint minden versenyre fejlesztésekkel érkezünk. Tisztában vagyunk azzal, hogy ezekkel az újításokkal bátornak kell lennünk, ha csökkenteni akarjuk a lemaradást.”

A szakember bevallotta, nem csak a szélcsatornával felmerült problémák, hanem a túl konzervatív hozzáállás is komoly hatással volt a szezon eleji szereplése; Tombazis szerint a Ferrari az elmúlt években egyre kevesebbszer mutatott be radikális újításokat, és a csapat struktúrája is bonyolultabbá vált.

„A szélcsatorna csak a problémák egyik fele: még ha nem is lettek volna gondok vele, akkor sem nyertük volna meg az első három versenyt. Aerodinamikai szempontból a múlttal összehasonlítva sokkal finomabb fejlesztésekre van szükség, sokkal inkább a határokat kell feszegetni és könnyű következetlenségekbe ütközni, amikor a pályán akarjuk érvényesíteni a kapott értékeket.”

„Az első verseny előtti teszteken a csomag nem úgy működött, ahogy szerettük volna. Ezt követően azt kezdtük el vizsgálni, a szélcsatorna miért csapott be bennünket. Ez a vizsgálat még folyik, de jó részét már értjük.”

„Megértettük – még ha nem is nagy öröm bevallani -, hogy az elmúlt évek során egyre inkább konzervatívakká váltunk, kevésbé vállaltunk agresszív fejlesztéseket, és egyre kevesebb bátor ötlettel álltunk elő.”

„Azt gondolom, ez – sajnos – jogos kritika. A csapat struktúrája egyre bonyolultabbá vált, sok ember – kinek a teljesítmény javítására kellett volna összpontosítania – más dolgok által lett megzavarva. A hidegzuhanyt követően 1000 százalékig azokra a dolgokra kell összpontosítanunk, melyek tényleg számítanak. Már most van néhány érdekes projektünk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!