A Force India vár a bejelentésekkel

Feltehetően január közepén tesznek bejelentést arról, hogy a Williamstől a tavalyi szezont követően távozott Nico Hülkenberg melyik csapatnál folytatja versenyzői pályafutását – a legfőbb esélyes a Force India, a pilóta menedzsere azonban egyelőre óvatosan nyilatkozik.


Feltehetően január közepén tesznek bejelentést arról, hogy a Williamstől a tavalyi szezont követően távozott Nico Hülkenberg melyik csapatnál folytatja versenyzői pályafutását – a legfőbb esélyes a Force India, a pilóta menedzsere azonban egyelőre óvatosan nyilatkozik.

A napokban számoltunk be arról, hogy sajtóértesülések szerint a Force India alakulata megválik Vitantonio Liuzzitól, így jövőre az Adrian Sutil – Paul di Resta versenyzőpárossal vág neki a bajnoki küzdelmeknek, míg a csapat harmadik számú versenyzője Nico Hülkenberg lesz.

A csapat részéről egyelőre nem kommentálták az értesüléseket, ám Hülkenberg menedzsere, Willi Weber a minap megtörte a csendet és elárulta, feltehetően január közepén születik döntés pártfogoltja jövőjét illetően.

„Több csapattal is tárgyalásokat folytatok” – nyilatkozta a szakember a SID hírügynökségnek.

Mindazonáltal Hülkenberg menedzsmentjének egy másik tagja, Timo Gans nem cáfolta, hogy megegyeztek a Force Indiával, ám elmondása szerint „a hivatalos bejelentést általában a csapat teszi”.

A Force India feltehetően meghosszabbítja Adrian Sutil szerződését, a német versenyző menedzsere, Manfred Zimmermann azonban elismerte, egyelőre nincs aláírva a kontraktus.

„Alapvetően teljes egyetértés van a Force Indiával: a szerződés még kidolgozás alatt áll, így nincs is aláírva egyelőre.”

A szakember hozzátette, a bejelentésre várhatóan két héten belül sor kerül.

Az általában jól értesült Joe Saward azt írja blogján, hogy a Force India egyelőre azért nem tesz bejelentést, mert nem tudja, mit kezdjen Liuzzival, akinek érvényes szerződése van a csapattal a következő idényre a Forma-1-ben.

Az olasz versenyző még 2008-ban egyezett meg az indiai alakulattal, miszerint 2008-ban és 2009-ben teszt- és tartalékversenyzőjeként, 2010-ben és 2011-ben pedig versenyzőként lesz jelen a Force Indiánál.

Liuzzi végül korábban, már 2009 közepén versenyzői státuszt kapott, miután Giancarlo Fisichella átigazolt a sérülést szenvedett Felipe Massa helyére a Ferrarihoz.

Bár nem úgy teljesített az idei évben, hogy azt sokan várták volna tőle, a csapat vezetése jelezte, hogy sokkal jobb munkát végzett, mint azt az eredményei mutatják, így arra hivatkozni, hogy nem volt elég jó idén, nem lenne túl szerencsés.

A Force Indiának így két választása van: vagy sikerül rávennie Toniót, hogy egy jelentősebb összegért cserébe önként hátráljon ki szerződéséből, vagy saját kontójára befizeti egy másik csapathoz, ám ezzel az a gond, hogy már csak a nem éppen kecsegtető Hispania alakulatnál van üres hely 2011-re.

A csapat vezetése pedig egy újabb botrányos perbe nyilvánvalóan nem szívesen menne bele, hiszen a tavalyi évben elég problémás ügyben volt része.

Emlékezzünk vissza, hogy pert vesztett az Aerolab ellen, mely céget azzal vádolt meg, hogy átadta tavalyi autójának kezdeti terveit a Lotus istállónak.

Később pedig a brit bíróság jelezte, hogy nem jogosult kártérítést kérni az Etihad és Aldar cégektől, amiért – véleménye szerint – szabálytalanul bontották fel szponzori szerződésüket.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!