A FOTA szerint a krízis jót tehet a Forma-1-nek

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szerint a gazdasági világválság egy remek lehetőséget teremthet arra, hogy pozitív irányba tereljék a dolgokat, és a következő években bevezetésre kerülő intézkedésekkel, minden eddiginél erősebbé tegyék a sportot.

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szerint a gazdasági világválság egy remek lehetőséget teremthet arra, hogy pozitív irányba tereljék a dolgokat, és a következő években bevezetésre kerülő intézkedésekkel, minden eddiginél erősebbé tegyék a sportot.

A FOTA múlt héten ismertette jövőbeli terveit, melyek a költségek csökkentése mellett, az izgalmak és az élvezet fokozását hivatottak szolgálni.

A szövetség többek között egy teljesen új pontrendszer azonnali bevezetését sürgeti, amely a nézők akarata szerint jobban jutalmazná a futamgyőztest. A javaslatok között helyet kaptak további megszorítások, amelyek a fejlesztésekre vonatkoznak, és tervben van, hogy egyre több alkatrészt egységesítenek, valamint az eddiginél jóval több adatot megosztanak a rajongókkal, illetve a televíziónézőkkel.

A McLaren egykori csapatvezetője, Ron Dennis elmondta, hogy a FOTA nem egy olyan reformcsomagot rakott össze, amely csak a sport életben maradását garantálja, hanem azt is biztosíthatja, hogy folyamatosan növekedjen ez elitkategória.

“A kezdeti cél az volt, hogy megoldást találjunk a költségekre” – mondta Dennis. “Közel 1000 embert képviselünk, akik nagyon keményen dolgoznak azon, hogy ezt a célt elérhessük, és azt szeretnénk közölni mindenkivel, hogy rajta vagyunk a témán. Mindent megteszünk azért, hogy ezt a nagyon nehéz krízist egyfajta lehetőségnek és kihívásnak tekintsük, amivel mindenki számára jobbá tehetjük a Forma-1-gyet.”

A FOTA elnöke, Luca di Montezemolo azt is elmondta, hogy képtelenek lettek volna ilyen komoly változásokat elérni, különösen a költségek csökkentése terén, ha a csapatok nem fognak össze, és nem alkotják meg szövetségüket.

“2009-ben sikerült elérnünk a motor árának csökkentését, redukáltuk a tesztek számát, illetve korlátozásokat vezettünk be az aerodinamikai fejlesztés terén, tehát kijelenthetjük, hogy igen fontos megtakarításokat sikerült elérnünk az idei évben” – mondta a Ferrari elnöke.

“Ez pedig a FOTA nélkül biztosan nem történhetett volna meg, így joggal lehetünk büszkék erre. Célunk az, hogy 2008-tól 2010-ig a költségeket legalább 50%-kal csökkentsük. 50%-os csökkenés két év alatt. Továbbá a 2011-es és a 2012-es éven is dolgozunk.”

Di Montezemolo hozzátette, hogy a költségek további csökkentése mellett, a nézők kiszolgálása is nagyon fontos a jövőre nézve, amiért szintén mindent megtesznek majd a következő években.

“Rengeteg munkát elvégeztünk, és a nézők kiszolgálásán is javítani szeretnénk a jövőben” – mondta a szakember. “Az együttműködés kulcsfontosságú az FIA-val és a FOM-mal, mert csak úgy érhetünk el valamit, ha meggyőzzük arról a két irányító szervet, hogy igenis be kell vezetni a jelenlegi és a jövőbeli ötleteket a sport, a show, és a látvány javítása érdekében.”

“Mindent el kell követnünk azért, hogy a közvetítések minőségének javításával minden eddiginél jobban kiszolgáljuk a közönséget. Az is nagyon fontos, hogy kiaknázzuk az új médiában, és az internetben rejlő lehetőségeket. Rengeteg terület van, ahol komoly fejlődést lehetne elérni, és ez az, amin nagyon keményen akarunk dolgozni” – folytatta az elnök, aki szerint a költségek csökkentése mellett arra is időt kell szakítani, hogy kitalálják, a jövőben miként kerüljenek kiosztásra a jogdíjakból befolyó bevételek.

“Hihetetlenül elfoglaltak vagyunk, és célunk az, hogy tovább csökkentsük a költségeket, de arra is oda kell figyelnünk, hogy miként osszuk szét a bevételeket a jövőben. A bevételek és a kiadások közötti egyensúly fogja meghatározni a jelenlegi csapatok jövőjét, és ez fog lehetőséget teremteni arra, hogy új alakulatok is bemutatkozhassanak az F1-ben.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!