Verstappen vs. Ocon

A gumihasználaton kell javítania a Ferrarinak

A Ferrari alakulatának tovább kell dolgoznia azon, hogy megfelelően használja a Pirelli abroncsait, gumiszakembere, Hirohide Hamashima szerint ugyanis az F2012-es versenygép csupán bizonyos körülmények közepette tudja kihozni a csúcsteljesítményt a különböző keverékekből.


A Ferrari alakulatának tovább kell dolgoznia azon, hogy megfelelően használja a Pirelli abroncsait, gumiszakembere, Hirohide Hamashima szerint ugyanis az F2012-es versenygép csupán bizonyos körülmények közepette tudja kihozni a csúcsteljesítményt a különböző keverékekből.

Habár Alonso malajziai formája azt mutatta, az olasz istálló képes jó teljesítményt nyújtani akkor, amikor a tapadási szint nem a legkedvezőbb, a csapat továbbra is keményen dolgozik azon, hogy javítson a különböző körülmények közepette mutatott formáján.

„Őszintén szólva még küszködünk” – vallotta be Hamashima, amikor Sanghajban a gumikról kérdezték.

„Az autóban megvan a potenciál, de egyelőre nem találjuk a megfelelő pontot. Télen néha sikerült, de máskor rendkívül nagy különbség mutatkozott. És miközben arra kell törekednünk, hogy eltaláljuk azt a bizonyos jó pontot, még erőteljesebbé kell tennünk az autót.”

Hamashima azt követően csatlakozott a Ferrarihoz, hogy éveken át dolgozott a Forma-1 korábbi gumiszállítójának, a Bridgestone-nak mérnökeként. A szakember elmondta, az F2012-es versenygép jobban teljesít versenykörülmények közepette, mint egy körön, ám úgy érzi, hogy az időmérőkön is képes lenne a jó szereplésre.

„Úgy hiszem, hogy a jelenlegi autó jobb a versenyeken, mint az időmérőn. De még csak két futam telt el, szóval nem tudom biztosan. De azt legalább elmondhatjuk, hogy az esős körülményeket előnyben részesítjük.”

A Ferrari elmúlt években tapasztalt gumimelegítési problémáival kapcsolatban Hamashima a következőket nyilatkozta: „A Ferrarinál sikerült megoldanunk a gumimelegítési gondokat. A versenyen természetesen kompromisszumokat kell kötni, hiszen ha jól melegíted őket, akkor a gumikopás is nagyobb lesz, de amint sikerül megtalálni a megfelelő egyensúlyt, úgy vélem, képesek vagyunk arra, hogy elég jól felmelegítsük a gumikat, miközben azok elég tartósak maradnak. Szóval meg kell találnunk a jó egyensúlyt.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel a leggyorsabb az első barcelonai tesztnapon

A Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztjének nyitónapján. Kimi Räikkönen számára nem indult könnyen a nap, ám végül produktív napot zárt a katalán fővárosban.

F1-es teszt: Vettel a leggyorsabb délelőtt

Hétfőn megkezdték a tesztelést a Forma-1 csapatai Barcelonában – a Ferrari számára jól indult a nap, Kimi Räikkönen azonban az Alfa Romeóval már pár perc után a sóderágyba csúszott.

Az F1-es csapatok barcelonai tesztbeosztása

Hétfőn hivatalosan is megkezdik a felkészülést a 2019-es Forma-1-es idényre a királykategória csapatai. Barcelonában tesztel a száguldó cirkusz mezőnye!

Riportfilm: A Ferrari 2019-es autójának bemutatója

Pénteken egy lenyűgöző prezentáció keretében mutatta be új autóját a Ferrari Forma-1-es csapata. Az SF90-es modellel idén Sebastian Vettel és Charles Leclerc szállhat harcba. A bemutatóról exkluzív riportfilmet készített az F1VILÁG.HU.

Friss hírek