A gyártók maradnának a V6-os motoroknál

A Mercedes vezére, Toto Wolff elmondta, hogy a már egy ideje tervezett megújított motorformula a jelenlegi V6-os hibridekre fog épülni és a korábbi pletykákkal ellentétben nem térnek vissza a V8-as egységekhez.


A Mercedes vezére, Toto Wolff elmondta, hogy a már egy ideje tervezett megújított motorformula a jelenlegi V6-os hibridekre fog épülni és a korábbi pletykákkal ellentétben nem térnek vissza a V8-as egységekhez.

Hónapok óta téma, hogy 2017-ben megreformálják a királykategóriát, és 1000 lóerős egységekkel teszik látványosabbá és érdekesebbé a Forma-1-et.

Bernie Ecclestone a hét elején arra kérte a beszállítókat, hogy fejezzék be a V6-os egységek fejlesztését és koncentráljanak inkább a korábbi V8-as topológiára, mert abban van a jövő.

Wolff azonban elmondta, hogy a Bahreini Nagydíj helyszínén, pénteken megtartott tanácskozáson a gyártók egyértelművé tették, hogy a jelenleg is használt V6-os motoroknál szeretnének maradni a jövőben.

„Számos csoport összeült, hogy megvitassuk, miként nézhetnének ki a szabályok 2017-ben, ami a motort és a karosszériát illeti” – mondta a szakember.

„Pénteken egy nagyon hasznos tanácskozást tartottunk. Charlie (Whiting, F1 versenyigazgató) és Bernie is jelen volt a megbeszélésen, ahol koncepciókat mutattunk be, hogy miként lehetne látványosabbá tenni a formulát 2017-ben.”

„Azt gondolom, hogy az összes motorgyártó azon az állásponton volt, hogy a jelenlegi motor kialakítás a hibrid rendszerrel az a formula, aminek a helyén kell maradnia.”

Wolff azt is elmondta, hogy a lóerő- és zajnövelés relatíve egyszerű, azonban a járulékos költségeket mindenképpen kontrollálni kellene.

„Úgy gondolom, hogy a 2017-es szabályokkal kapcsolatban a gyártók egységei 900 lóerőnél erősebbek lesznek” – folytatta.

„Az is kérdés, hogy a 950 vagy az 1000 lóerő hozna-e bármi pluszt. Véleményem szerint nagyon egyszerű növelni a lóerők számát, hiszen csak az üzemanyag átfolyás mennyiségét kell növelni.”

„Azonban ha erősebbek lesznek a motorok, akkor számos komponenst át kell tervezni, megbízhatóbbá kell tenni és ez fejlesztési költséget jelent.”

„Az nem vitás, hogy mindannyian egy látványos formulát szeretnénk és nem csak a karosszéria, hanem az erőforrás terén is, és most azon dolgozunk, hogy kitaláljuk, miként érhetjük ezt el.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!