A Honda nem akar gyári csapatot indítani az F1-ben

MONTE-CARLO, MONACO - MAY 24:  24:  24:  24:  24:  24:  24:  24:  24:  Brendon Hartley of Scuderia Toro Rosso and New Zealand during practice for the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 24, 2018 in Monte-Carlo, Monaco.  (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1VRUVFQQ11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. // Honda Logo, Lidl logo nose front wing
Fotó: Toro Rosso
Bár 2021-től az új szabályokkal együtt a költségvetési plafont is bevezetik a Forma-1-ben, a Honda nem tervezi, hogy ismét gyári csapatot szerepeltek a királykategóriában.

A japán gyártó 2015-ben a McLaren partnereként tért vissza motorszállítóként az F1-be, az első három év azonban kiábrándítóan alakult számára. Miután szakított a wokingi istállóval, a Toro Rossóval, idén pedig a Red Bull-lal lépett szövetségre.

A Red Bull-Honda Max Verstappen révén idén már két versenyt nyert, Maszaszi Jamamoto, a Honda ügyvezetője azonban azt mondja, „jelen pillanatban” nem gondolkodnak azon, hogy ismét gyári csapatot állítanak rajtrácsra a száguldó cirkuszban.

„Tudjuk, hogy a Forma-1-ben a folytonosság nagyon fontos” – mondta a szakember.

„Már 5 éve dolgozunk ezzel az erőforrással, és most már jó területre érkeztünk el. De ha elkezdenénk most a kasztnival is foglalkozni, ismét küszködnénk – amit nem akarunk.”

A Honda 1964 és 1968 között már szerepelt gyári alakulatként a Forma-1-ben, majd 2006-ban felélesztette csapatát, Jenson Button révén pedig egyetlen győzelmet szerzett. Mivel azonban 2007-ben és 2008-ban nem sikerült előrelépni, a japán gyártó úgy döntött, kivonul a sportból – az istállót végül Ross Brawn vette át, aki a következő idényben Buttonnal közösen világbajnoki címet szerzett.

Jamamoto elismerte, azzal, hogy a jövőben is motorgyártók maradnak, nemigen tudnak beleszólni a sportág jövőjébe.

„Nem sok előnye van az, ha egy gyártó csak motorbeszállító ebben a világban. Viszont azzal, hogy motorokat gyártunk a Forma-1-be, úgy gondoljuk, hogy a specialistái vagyunk ennek a területnek, és a legjobbak akarunk lenni ebben.”

„A szabályok tekintetében természetesen egyfajta hátrány beszállítónak lenni, de csatlakoztunk a gyártókhoz az erőforrásokkal kapcsolatos meetingeken, ahol meg tudjuk vitatni a motorszabályokat.”

„Emellett pedig a technikai- és sportszabályokat meg tudjuk vitatni a Red Bull-lal és a Toro Rossóval.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

window.onload = function() { googletag.cmd.push(function() { var avtracker = googletag.defineSlot('/28240038/0415_f1vilag_pr_lead', [1, 1],'div-gpt-ad-1570612870170-0').addService(googletag.pubads()); googletag.display('div-gpt-ad-1570612870170-0'); googletag.pubads().refresh([avtracker]); }); }

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!