A jövőbeli motorformuláról egyeztetnek a gyártók

_O3I0194
Fernando Alonso, McLaren 2017/AustralianGP

Pénteken, Párizsban egyeztetnek a Forma-1 jövőbeli terveiről a királykategória motorgyártói – az egyeztetésen pedig több, az F1-ben jelenleg nem tevékenykedő gyártó is jelen lesz.

A jelenleg érvényben lévő Concorde-egyezmény értelmében a V6-os hibrid erőforrások 2020-ig biztosan használatban lesznek a Forma-1-ben, ám elképzelhető, hogy ezt követően új motorformula lép életbe a királykategóriában.

Pontosan erről, a jövőbeli tervekről egyeztetnek pénteken, Párizsban a Forma-1-es autógyártók, és az egyeztetésen ott lesz a Volkswagen Csoport is.

Bár korábban arról szóltak a hírek, hogy a német konszernt az Audi motorsport-főnöke, Dieter Gass képviseli, mára kiderült, hogy nem ő, hanem a korábban a Ferrari csapatfőnökeként is tevékenykedő Stefano Domenicali lesz jelen, aki jelenleg a Lamborghini ügyvezetőjeként tevékenykedik.

A Motorsport-Total.com című német szaklap értesülései szerint az egyeztetésen egy japán, valamint egy privát kézben lévő gyártó (elképzelhető, hogy az Ilmor) is jelen lesz.

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke elárulta, a Forma-1-nek talán egy kicsit más irányba kellene elindulnia 2021-ben.

„Azt gondolom, a jelenlegi autók túl bonyolultak, túlságosan high-tech, amire nincs szüksége a sportnak” – mondta a francia szakember, aki azonban korábban már kizárta a szívómotorok visszatérését a királykategóriába.

„Ez egy nagyon érzékeny pont, mert fejlődik a technológia, és nagyon nehéz lenne azt mondani, hogy a motorsport csúcskategóriája nem követi ezt a fejlődést.”

„Nem azt mondom, hogy az F1-nek önvezető autókra, vagy elektromos autókra van szüksége, de ebbe az irányba halad a világ, és a gyártók is. Meg kell vizsgálnunk, hogyan tudjuk ezt megfelelően átültetni a motorsportba – és ebbe természetesen a Forma-1 is beletartozik.”

„Mindazonáltal továbbra is túl drágának és túl bonyolultnak tartom a jelenlegi erőforrásokat – és bizonyos értelemben túl megbízhatónak is. Meg voltam döbbenve, amikor láttam az első barcelonai tesztnap eseményeit.”

„Emlékszem, még az én időmben, ha 5 kört meg tudtunk tenni, azt mondtuk, ’ez fantasztikus, megvan 5 kör!’. Most viszont láttam, ahogy az autók 70-80 kört futnak. Olyan laboratóriumokban készültek ezek a motorok, ahova senki nem léphet be.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!