A KERS döntheti el a bajnoki cím sorsát az F1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley elmondta, hogy a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) biztosan nem lesz egységesítve, azt a csapatok saját maguknak fejleszthetik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley elmondta, hogy a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) biztosan nem lesz egységesítve, azt a csapatok saját maguknak fejleszthetik.

Miközben a szövetség azon van, hogy a költségek csökkentése érdekében, a lehető legtöbb alkatrészt – a motorokat is beleértve – egységesítse a jövőben, Max Mosley elmondta: azt szeretné, ha a KERS lenne az egyik olyan terület, melyben valódi verseny alakulhat ki a csapatok között.

Mindez azért lenne jó, mert sokkal nagyobb ütemben fejlődhetne ez a terület, melyet később az utcai autókban is alkalmazni lehetne, mint környezetbarát technológiát.

“A KERS kulcsfontosságú lesz a közúti autókban a jövőben” – mondta az elnök a Reuters hírügynökségnek adott interjújában a keddi megbeszélés előtt. “Az FIA éppen ezért azon van, hogy a csapatoknak legyen mozgásterük ezen a területen, és a KERS egyfajta teljesítmény-megkülönböztető legyen a Forma-1-ben.”

“Nincs értelme méregdrága motorokat, és extrém könnyű, kifinomult váltókat használni, ami abszolút szemben áll a modern utcai közlekedéssel. Nincs értelme egységesíteni egy új technológiát, amely ráadásul megoldhat számos égető problémát, miközben olyan területeken engedélyezett a fejlesztés (pl. aerodinamika), ami nem viszi előrébb a dolgokat.”

“Az olyan technológiák, mint a KERS, vagy a kipufogó energia- és hő visszanyerése kell, hogy szolgáljon a teljesítmény megkülönböztetésére a Forma-1-ben a jövőben. Nem pedig olyan régi és haszontalan dolgok, mint az ultra-nagy sebességű motorok, vagy a Forma-1 specifikus aerodinamika.”

Mosley kedden ül össze a csapatok szövetségének (FOTA) képviselőivel Genfben, hogy megvitassa az FIA tegnap közzé tett költségcsökkentésre irányuló javaslatait, illetve kikérje a csapatvezetők véleményét az egységesített alkatrészek bevezetéséről, és a jövőbeli terveikről.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!