A kiscsapatokat segítheti a befújt diffúzor betiltása - F1VILÁG.HU

A kiscsapatokat segítheti a befújt diffúzor betiltása

HIRDETÉS

A korábban a Renault technikai igazgatójaként is tevékenykedett Pat Symonds szerint a befújt diffúzorok betiltása nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a kisebb csapatok felzárkózzanak a középmezőnyhöz a következő esztendőben.


A korábban a Renault technikai igazgatójaként is tevékenykedett Pat Symonds szerint a befújt diffúzorok betiltása nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a kisebb csapatok felzárkózzanak a középmezőnyhöz a következő esztendőben.

Mint ismert, az elmúlt év legnagyobb technikai vívmányának használatát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei évtől kezdve nem engedélyezi.

A jelenleg a Marussia tanácsadójaként dolgozó Symonds szerint ez rendkívül jó hír a Forma-1 kiscsapatai számára, melyek 2011-ben nélkülözték a technikát, és ezáltal komoly hátrányba kerültek a nagyobb alakulatokkal szemben.

„A kiscsapatok számára – mint amilyen mi is vagyunk – ennek betiltása nem egy rossz dolog” – magyarázta a szakember. „Nehéz volt megérteni és hatékonyan működtetni, és az új szabályokkal egy kicsit könnyebbé válik a dolgunk.”

„A Marussia összesen mintegy 170 embert foglalkoztat – összehasonlítva a Red Bull 650 fős, valamint a Lotus és a Mercedes körülbelül 550 fős személyzetével. Ez egy hatalmas kihívás, meg kell másznunk egy hegyet, a hangulat viszont rendkívül jó, mindenki ambiciózus, és én magam is nagyon élvezem ezt az egészet.”

Symonds elárulta, teljesen más hozzáállással folynak a fejlesztések most a csapatnál, mint annak idején Nick Wirth irányítása mellett – az orosz színeiben induló alakulat a szélcsatornás tesztekre is nagy hangsúly fektet.

„Elkezdtünk dolgozni a szélcsatornával is, ami ugyan nem szorította háttérbe teljesen a CFD-technológiát, viszont szeretnénk a lehető leggyorsabban ellenőrizni az elvégzett módosításokat. A McLarennel kötött megállapodásunk is remek dolog. Nyilvánvaló volt, hogy valami mással kell próbálkoznunk. Nyilván nem lesz azonnali változás teljesítmény tekintetében, de remélhetőleg valamivel gyorsabbak lehetünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!