A kiscsapatokat segítheti a befújt diffúzor betiltása

A korábban a Renault technikai igazgatójaként is tevékenykedett Pat Symonds szerint a befújt diffúzorok betiltása nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a kisebb csapatok felzárkózzanak a középmezőnyhöz a következő esztendőben.


A korábban a Renault technikai igazgatójaként is tevékenykedett Pat Symonds szerint a befújt diffúzorok betiltása nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a kisebb csapatok felzárkózzanak a középmezőnyhöz a következő esztendőben.

Mint ismert, az elmúlt év legnagyobb technikai vívmányának használatát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei évtől kezdve nem engedélyezi.

A jelenleg a Marussia tanácsadójaként dolgozó Symonds szerint ez rendkívül jó hír a Forma-1 kiscsapatai számára, melyek 2011-ben nélkülözték a technikát, és ezáltal komoly hátrányba kerültek a nagyobb alakulatokkal szemben.

„A kiscsapatok számára – mint amilyen mi is vagyunk – ennek betiltása nem egy rossz dolog” – magyarázta a szakember. „Nehéz volt megérteni és hatékonyan működtetni, és az új szabályokkal egy kicsit könnyebbé válik a dolgunk.”

„A Marussia összesen mintegy 170 embert foglalkoztat – összehasonlítva a Red Bull 650 fős, valamint a Lotus és a Mercedes körülbelül 550 fős személyzetével. Ez egy hatalmas kihívás, meg kell másznunk egy hegyet, a hangulat viszont rendkívül jó, mindenki ambiciózus, és én magam is nagyon élvezem ezt az egészet.”

Symonds elárulta, teljesen más hozzáállással folynak a fejlesztések most a csapatnál, mint annak idején Nick Wirth irányítása mellett – az orosz színeiben induló alakulat a szélcsatornás tesztekre is nagy hangsúly fektet.

„Elkezdtünk dolgozni a szélcsatornával is, ami ugyan nem szorította háttérbe teljesen a CFD-technológiát, viszont szeretnénk a lehető leggyorsabban ellenőrizni az elvégzett módosításokat. A McLarennel kötött megállapodásunk is remek dolog. Nyilvánvaló volt, hogy valami mással kell próbálkoznunk. Nyilván nem lesz azonnali változás teljesítmény tekintetében, de remélhetőleg valamivel gyorsabbak lehetünk.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!