A kulcsemberek magukkal vitték a Lotus erejét

Alan Permane, a Lotus pályaműveletekért felelős vezetője biztos benne, az enstone-i gárda tavalyi küszködését főképp az okozta, hogy a 2013-as idényt követően kulcsfigurák távoztak az istállótól.


Alan Permane, a Lotus pályaműveletekért felelős vezetője biztos benne, az enstone-i gárda tavalyi küszködését főképp az okozta, hogy a 2013-as idényt követően kulcsfigurák távoztak az istállótól.

James Allison technikai igazgató a 2014-es szezont megelőzően távozott a Ferrarihoz, őt követte az aerodinamikai részleg vezetője, Dirk de Beer – rajtuk kívül pedig még számos kulcsember hagyta el a Lotust.

A csapat 2013-ban futamot is tudott nyerni a Forma-1-ben, tavaly viszont kiábrándítóan szerepelt, mindössze háromszor tudott pontot szerezni, és csak nyolcadik lett a konstruktőrök versenyében.”

„Eléggé forróra sikeredett a tavalyi telünk, nagyon sok szakembert vesztettünk, és az aerodinamikai részleget is jócskán átalakítottuk” – mondta Alan Permane az AUTOSPORT-nak.

„Minden tiszteletem Nické [Chester – a Lotus jelenlegi technikai igazgatója – a szerk.], de James abszolút vezéregyénisége volt a csapatnak. Szóval az ő elvesztése nagy csapás volt. Aztán elveszítettük Dirket, vezető aerodinamikusunkat, valamint a CFD-részleg vezetőjét is.”

„Ezek mindannyian remek szakemberek. Senkit sem pótolhatatlan, de időbe telik, amíg utódaik összecsiszolódnak a csapattal. A korábbi aerodinamikai részleg már öt-hat éve együtt dolgozott, szóval ez a változás abszolút felborított a dolgokat.”

„De nagyszerű szélcsatornánk és kiváló bázisunk van Enstone-ban. Semmi okát nem látom annak, miért ne térhetnénk vissza a helyes ösvényre.”

Permane elárulta, hamar rájöttek, a tavalyi versenygéppel komoly bajok vannak, az idény során azonban nem lehetett teljes mértékben orvosolni ezeket a problémákat.

„Van három-négy dolog, ami gyorssá teszi az autót, az egyik ezek közül az aero – márpedig ez nem volt túl erős a tavalyi autón.”

„De elég jól láttuk, hol vannak a gondok, viszont olyasvalami volt, amin nem tudtunk változtatni. A 2015-ös autóra már megváltoztattuk, és már most jelentős előrelépéseket látunk a szélcsatornában. Egyszóval magabiztosak vagyunk.”

„Bár nem mondjuk azt, hogy le fogjuk győzni a Mercedest és a Red Bullt – hiszen ezek a csapatok majdnem kétszerannyi embert foglalkoztatnak –, bízunk abban, hogy rendszeresen bekerülünk majd a Q3-ba és újra dobogós eredményekért harcolhatunk.”

A szakember szerint a Lotus tanult a 2014-es év hibáiból.

„Sokat tanultunk. Nem volt valami jó évünk, mint amikor megálmodtuk az oldalsó kipufogót 2011-ben, de sokat tanultunk a kipufogó fújóhatásáról, ez pedig sokat segített nekünk a következő években.”

„Nem kétséges, hogy az elmúlt három-négy versenyen az autónk jelentősen javult. Pozíció tekintetében viszont ez nem volt látható, hiszen nagyon nagy hátrányban voltunk. Ha viszont megnézzük a pole pozícióktól való százalékos eltéréseket, láthatjuk, hogy közelebb kerültünk.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!