Hírek

A Lotus cáfol, nincsenek pénzügyi gondjai

A Lotus Forma-1-es csapatát tulajdonló Gerard Lopez nemrég cáfolta azokat a sajtóértesüléseket, melyek szerint az enstone-i gárda komoly anyagi problémákkal küzd.


A Lotus Forma-1-es csapatát tulajdonló Gerard Lopez nemrég cáfolta azokat a sajtóértesüléseket, melyek szerint az enstone-i gárda komoly anyagi problémákkal küzd.

A német sajtóban ütötték fel fejüket azok a pletykák, melyek szerint az istálló mintegy 120 millió eurós tartozást halmozott fel, ráadásul saját szakembereit sem tudta kifizetni, akik emiatt sztrájkkal fenyegetőznek.

„Ami a 120 milliós adósságot illeti: bárki, aki egy kicsit is okos, láthatja a Companies House nyilvántartását, és azt is, hogy a több mint 90 millió nem valódi adósság, de a résztulajdonosok kölcsönöztek a vállalatnak” – mondta a Genii Capital ügyvezetője, Gerard Lopez az AUTOSPORT-nak.

„A fizetéseket mindig időben megkapták munkavállalóink, és még egy pillanatra sem vetődött fel a sztrájk lehetősége. Általában nem kommentáljuk az efféle dolgokat, de jelen esetben nem fair ez az egész azokkal szemben, akik a vállalatnak dolgoznak.”

Lopez kifejtette, a Lotus rendelkezik a szükséges forrásokkal ahhoz, hogy tovább fejlessze idei autóját, noha elismerte, a bajnokság második felében bevetésre kerülő fejlesztések kétségkívül nem lesznek annyira jelentősek, mint az eddigiek.

A hírek szerint az enstone-i alakulat a Belga Nagydíjra egy új első szárnnyal érkezik majd, és használni fogja passzív DRS-rendszerét is.

„Lesz számos újítás még a szezonban. Egy csomó komoly dolgot – mint például a DRS-rendszert – már kifejlesztettünk, de fel lesznek rakva az autóra a következő versenyeken. A szezon második felében egy csapat olyan dolgokat vonultat fel, mint új első szárnyak – az autó tengelytávját nem fogjuk megváltoztatni… Az efféle dolgokat az első tíz versenyen tesszük.”

A szakember állítja, a Lotus közelmúltbéli teljesítményével bizonyította, igenis megvan az ereje ahhoz, hogy a Forma-1 élcsapataival harcoljon tovább.

„Amikor mi átvettük ezt a csapatot, az nyolcadik volt a bajnokságban. 50 százalékos szélcsatorna-modellel dolgozott, most pedig 60 százalékossal. A csapatnak nem volt versenyzője a szimulátorban, most van. Nem volt próbapad a váltónak sem, de már ez is megvan. Szóval van rengeteg olyan dolog, ami korábban még gyári csapatként sem adatott meg a gárdának.”

A Lotus versenyzője, Kimi Räikkönen jelenleg a második helyet foglalja el az összetettben, míg az istálló negyedik a konstruktőrök versenyében, hátránya 11 pont a Ferrarival szemben.

Szólj hozzá!