A McLaren B-autót épített volna, ha előbb kiderülnek a problémák - F1VILÁG.HU

A McLaren B-autót épített volna, ha előbb kiderülnek a problémák

HIRDETÉS
A McLaren Forma-1-es csapata bevetett volna egy B-speficikációjú autót a 2018-as szezonban, ha időben felismeri azokat az aerodinamikai problémákat, melyek végül hátráltatták őket idén.
Fotó: McLaren

A McLaren Forma-1-es csapata bevetett volna egy B-speficikációjú autót a 2018-as szezonban, ha időben felismeri azokat az aerodinamikai problémákat, melyek végül hátráltatták őket idén.

A brit istálló kiábrándító szezont zárt 2018-ban: hiába váltottak Renault-motorokra, nem tudtak jó eredményekért harcolni a versenyeken, így bebizonyosodott, hogy a csapatnak nemcsak az erőforrással, hanem az aerodinamikával is komoly gondjai voltak.

A legfőbb problémát az okozta, hogy a kanyarokban a versenyautó nem rendelkezett elegendő leszorítóerővel, és ezt az istálló csak a nyári szünet után ismerte fel.

Sheikh Mohammad bin Essa Al Khalifa, a McLaren ügyvezető elnöke, egyben résztulajdonosa elárulta, ha korábban észreveszik, mekkora a gond, építettek volna egy új versenyautót.

„Ha áprilisban felfedeztük volna a problémákat, mostanra már lett volna egy B-autónk. De már túl késő volt”- fogalmazott.

Arra a kérdésre, hogy mikorra sikerült teljesen felismerni a gondok mértékét, a szakember így felelt: „A nyári szünet utánig nem. Amikor már kiderült, túl késő volt.”

A McLaren résztulajdonosa mindazonáltal azt mondja, megtanulták a leckét, ez pedig hasznukra válik majd 2019-ben.

„Nem tudom, hogy el akarjuk-e árulni, hogy mit fedeztünk fel és miért, de megtettük a szükséges lépéseket, és a jövő évi autó fejlesztésében már segített minket az, hogy megértettük, mi siklott félre.”

„Szóval magabiztosak vagyunk. Tudjuk, miért nem tudtuk rendesen fejleszteni az idei autót. Alapvető problémák voltak. És úgy gondoljuk, megoldottuk ezeket.”

Hirdetés

A McLaren ügyvezetője, Zak Brown hozzátette, bár észrevehető javulást nem sikerült elérniük az eredményekben, valóban orvosolták a problémákat.

„Most már tudjuk, mit rontottunk el” – mondta a szakember.

„Számos sztori napvilágot látott, melyek nem voltak pontosak – például az, hogy már Barcelonában [májusban] abbahagytuk az autó fejlesztését. Tonnányi újítás került fel az autóra egészen az Amerikai Nagydíjig. Ezek egy része az idei autót szolgálta, és volt, ami azért került fel, hogy megerősítést nyerjen, megértettük az autóval kapcsolatos problémákat, így azok nem fognak ismét előfordulni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!