A McLaren felkészült az új szabályokra

A McLaren úgy érzi, nem lesz problémájuk az új szabályokhoz való alkalmazkodással, és jó formában kezdhetik majd meg a következő idényt, azonban addig még rengeteg munkájuk lesz, mert sok területen szinte mindent elölről kellett kezdeniük.

A McLaren úgy érzi, nem lesz problémájuk az új szabályokhoz való alkalmazkodással, és jó formában kezdhetik majd meg a következő idényt, azonban addig még rengeteg munkájuk lesz, mert sok területen szinte mindent elölről kellett kezdeniük.

A jövő évtől teljesen megváltozik az autók aerodinamikája, és ezzel a kinézete. A szabálymódosítások pedig a sebesség csökkentése mellett az előzések megkönnyítését hivatottak szolgálni, amiből nem sokat láthattunk az elmúlt években.

“A kisebb szárnyak és légterelők lekerülnek a karosszériáról, a hátsó szárny magasabb és keskenyebb, az első alacsonyabb és szélesebb lesz, míg a diffúzor hátrébb jön” – magyarázta Doug McKieran, a wokingiak aerodinamikai vezetője.

“Mikor először teszteltük az új modellt a szélcsatornában, 50%-os veszteséget tapasztaltunk a leszorító erő tekintetében. Hatalmas kihívás valamelyest korrigálni ezen, különösen úgy, hogy az új szabályok még jobban megkötik az ember kezét az aerodinamika terén.”

“Ezekben a kezdeti napokban nagyon gyors a fejlesztés üteme, és az összes csapat sokat fog fejlődni, mert az optimalizáció még csak kezdetleges. A szélcsatornában eltöltött újabb két-három hét új padlólemezt eredményezhet, újabb hetek pedig egy teljesen átdolgozott első szárnyat hozhatnak.”

Hogy mindez mennyiben segíti majd elő az előzéseket, egyelőre csak találgatni lehet…

Az MP4/24-es modell főmérnöke, Pat Fry a következőkkel folytatta: “Sikerült elérnünk, hogy drasztikusan csökkent az autók leszorító ereje, ami miatt néhány másodperces lassulásra számítunk. Azonban a kisebb felületű szárnyakkal csökken az autók légellenállása, ami kihat a végsebességre.”

“Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy visszatérnek a slick abroncsok, amik körönként akár három másodpercet is hozhatnak, különösen a lágyabb keverékek.”

“Szóval miközben a leszorító erő csökken, nő a mechanikai tapadás, így az autók kevésbé lesznek érzékenyek az aerodinamikára. Azonban arra a kérdése, hogy a követő autóra milyen erők hatnak majd, illetve mennyire tud majd közel menni az előtte haladóhoz, még túl korai válaszolni.”

A jövő év egyik legnagyobb kihívást tartogató újítása kétségkívül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), aminek használata egyes csapatok szerint az autó súlyelosztásának drasztikus megváltoztatása miatt nem feltétlenül lesz előny a kezdetekben.

“Ha megfelelően használja az embert a KERS rendszert, az akár 4 tizedet is hozhat egy körben az időmérőn. Az olyan pályákon, ahol sokáig lehet gyorsítani az egyenesben, mint például Barcelonában, akár 20 méter, azaz három rajtsornyi távolság is nyerhető vele. Az előny tehát számottevő, ha jól használja az ember” – tette hozzá Fry.

Az új autók a 80 évek versenygépeire emlékeztetnek nagy első szárnyaikkal, és csupasz vázukkal, azonban a március végi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig még komoly változáson mennek majd keresztül, amire a McLaren technikai vezetője, Paddy Lowe is célzott.

“Teljesen más autókat láthatunk majd a rajtrácson az első versenyen. A bemutató autónk csomagja már hetekkel ezelőtt elkészült a szélcsatornában” – magyarázta a szakember.

“Megszokott dolognak számít, hogy a csapatok a bemutató és az első verseny között komolyan átdolgozzák autóikat. Szóval a bemutatón látott autók alig fognak hasonlítani azokra, amik felállnak majd a rajtrácsra Melbourne-ben.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!