A McLaren idén sem lesz konzervatív

A csapat nem tart attól, hogy túl nagy kockázatot vállal 2012-es versenyautójával, noha az elmúlt évben nagyot kellett visszalépni fejlesztések tekintetében, miután a radikális kipufogórendszere nem bizonyult hatékonynak.



A McLaren Mercedes alakulatánál nem tartanak attól, túl nagy kockázatot vállalnak 2012-es versenyautójukkal, noha az elmúlt évben nagyot kellett visszalépni fejlesztések tekintetében, miután a csapat radikális kipufogórendszere nem bizonyult hatékonynak.

A McLaren Racing ügyvezetője, Jonathan Neale elárulta, habár tavaly sokat küszködtek szezon elején, emiatt egyáltalán nem bátortalanodtak el, és határozottan vágtak neki az idei modell, az MP4-27-es fejlesztésének.

„A Forma-1 nem egy olyan üzletág, ahol megengedhetjük magunknak, hogy bármikor is pihenjünk” – fogalmazott a szakember. „Jelen pillanatban ötletünk sincs versenytársaink helyzetéről. Lesznek különböző szabályértelmezések, mint azt a tavalyi év elején is láthattuk.”

„Nézzük csak meg, mit művelt a Renault! Egy innovatív megközelítést választottak azzal, hogy elöl vezették ki kipufogórendszerüket, és ennek hála jó helyzetbe kerültek, hiszen az elmúlt év kezdetén dobogóra állhattak.”

„Ha nem tudod fenntartani a folyamatos fejlesztést, hátracsúszol. A Red Bull, a Ferrari, mi és a Mercedes meglehetősen jók voltunk ebben a tekintetben az elmúlt években.”

A szakember hozzátette, a McLaren megtanulta a tavalyi év leckéit, és bíznak a sikerben, noha 2008 óta nem adtak világbajnokot a Forma-1-nek, a konstruktőri trófeát pedig legutóbb 1998-ban tudták elhódítani.

„2011-ben csupán három versenyző volt, aki többet nyert egy versenynél, ezek közül kettő a mi pilótánk. Természetesen a győzelem számít leginkább, legyen szó akár a versenyekről, akár a bajnoki címről. Utóbbiért nem mindig harcolhatunk, és volt, hogy megbotlottunk, mert kockáztattunk.”

„Tavaly is megbotlottunk, voltak megbízhatósági problémáink az autóval. Talán túl nagy falat volt néhány dolog, emiatt pedig nagy árat fizettünk. A tél során nem hoztuk ki a maximumot a tesztekből. Természetesen ezzel tisztában vagyunk jelen pillanatban, de nem lehetünk defenzívek. Ha versenyeket akarunk nyerni, nagyon keményen kell nyomnunk. Nem szabad kockázatkerülőnek lennünk.”

Neale emellett megerősítette, terveik szerint az új autó február 7-10. között pályára gurul Jerzeben, mi több, az FIA valamennyi kötelező töréstesztjén túlesett már a wokingi alakulat még az elmúlt év végén.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!