A McLaren két különböző autót indíthat jövőre - F1VILÁG.HU

A McLaren két különböző autót indíthat jövőre

HIRDETÉS

A McLaren vezetése nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy két teljesen különböző autóval kezdi meg a 2009-es idényt, hogy a lehető legtöbbet kihozza a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) adta lehetőségekből.

A McLaren vezetése nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy két teljesen különböző autóval kezdi meg a 2009-es idényt, hogy a lehető legtöbbet kihozza a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) adta lehetőségekből.

A McLaren F1 vezérigazgatója, Martin Whitmarsh a hétvégi Francia Nagydíjnak helyet adó Magny-Cours-ban bevallotta, hatalmas kihívást jelent a csapatok számára a KERS rendszer bevezetése, ugyanis az alapjaiban lesz kihatással az autók tervezésére.

Az új rendszer beépítése jócskán megnöveli a versenygépek súlyát, így a köridők nagy valószínűséggel növekedni fognak, legalábbis az első időkben. Igen ám, de az autó tengelytávjának, illetve tömegközéppontjának megváltoztatásával, számottevő teljesítménynövekedés érhető majd el, állítják a szakemberek.

“Úgy gondolom, hogy a mérnökök számára a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy egy olyan KERS rendszert fejlesszenek ki, amely minden típusú pályán megállja a helyét, és javít a köridőkön, ami nem egyszerű” – mondta Whitmarsh a GPWeek online magazinnak.

“Az, hogy összegyűjti az energiát a fékezésekkor, és azt felszabadítja, mikor a stratégia úgy kívánja, komoly előnyt jelent. Azonban mindennek vannak árnyoldalai, így ennek a rendszernek is.”

“Először is elég nagy a tömege, így nehéz beépíteni, meg kell oldani annak hűtését, hiszen hőt generál, és ez az autóban való elhelyezését is meghatározza valamelyest.”

“Az autó tömegközéppontjára is kihatással lehet, ahogy a magasságára és hosszára is, így komoly kihívást tartogat. Éppen ezért a szabályok elég rugalmasak, rengeteg megoldást megengednek, a mechanikai rendszerektől az elektronikai megoldásokig, így a csapatok számos variációt kipróbálnak, és tesztelnek majd” – folytatta a McLaren szakembere.

Mivel a KERS rendszer beépítése egy bizonyos hosszúságú tengelytávot megkövetel, nyilván lesznek olyan pályák, melyeken egy rövidebb tengelytávú autó sokkal jobban szerepelhet.

Bár hallgatag volt a csapat terveivel kapcsolatban, Whitmarsh nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a McLaren két teljesen különböző konstrukcióval vág majd neki a 2009-es világbajnoki sorozatnak.

“Számos dolgon gondolkodunk” – mondta. “Azonban nagyon nehéz egy olyan megoldást találnunk, ami minden pályán megállja a helyét. Mindent ki kell próbálnunk, hogy meglássuk, miként lehetünk a legjobbak.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!