A McLaren leleplezte idei versenyautóját - F1VILÁG.HU

A McLaren leleplezte idei versenyautóját

HIRDETÉS

A Ferrari és a Toyota után, a McLaren is bemutatta vadonatúj versenygépét, amely az új szabályok miatt külsőre is sokat változott elődjéhez képest. Az MP4/24-es kódszámot viselő betontorpedó lehet a Ferrari legnagyobb ellenfele a 2009-es idényben.

A Ferrari és a Toyota után, a McLaren is bemutatta vadonatúj versenygépét, amely az új szabályok miatt külsőre is sokat változott elődjéhez képest. Az MP4/24-es kódszámot viselő betontorpedó lehet a Ferrari legnagyobb ellenfele a 2009-es idényben.

Az idei évben bevezetésre kerülő új szabályok miatt a McLaren vadonatúj versenygépe mind külsejét, mind belsejét tekintve eltér elődjeitől.

Az MP4/24-es természetesen megkapta a pilótafülkéből állítható, az eddiginél jóval szélesebb és alacsonyabb első, illetve a keskenyebb és magasabb hátsó szárnyat, valamint eltűntek a karosszériáról a toldalékszárnyak.

Az autó hátulja kompaktabb lett, és a Ferrarival ellentétben, a Toyotához hasonlóan, a wokingiak sem vezették ki a kipufogó csonkot a karosszérián kívülre, az a burkolat alatt bújik meg (érdekes megjegyezni, hogy a felülnézeti stúdió fotón ezt a területet eltakarták a kíváncsiskodó szemek elől).

Az oldalszekrényen, és a pilóta feje felett elhelyezkedő hűtőnyílás hihetetlenül szűk lett, pedig az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) komoly hűtést igényel.

A McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis elmondta, az új szabályok minden eddiginél keményebb munkát követeltek meg a szakemberektől a tervezés és a fejlesztés során.

“Természetesen minden csapat számára ugyanolyan nehéz a felkészülés, nem állíthatjuk azt, hogy ellenfeleinknek könnyebb a dolguk” – mondta Dennis az új autó mai bemutatóján. “Az átfogó szabálymódosítások, átfogó munkát igényeltek. Ezek voltak az eddigi legnagyobb változások az elmúlt tizenöt évben.”

“Ez pedig megkövetelte a technológusainktól, akik nem csak mérnökök, hanem legmagasabb szinten képzett tudósok is egyben, hogy fogjanak egy darab üres papírt, és vázolják fel, mik az alapvető követelmények az új szabályokhoz. Itt nagyot lehet bukni, hiszen ha rossz irányba megy el az ember, akkor nagyon nehezen tud visszatérni a helyes útra. Azonban az MP4/24-es egy jól átgondolt koncepció.”

“Eközben viszont megpróbálsz egy jó kinézetű autót alkotni. Ha jól néz ki, akkor jól is megy, így amit most látunk, az rengeteg ember kemény munkájának az eredménye, nem csak a tudományos munkatársaké, hanem a többi szakemberé is. Ez egy működőképes autó, amely holnap már meg is teszi első köreit a pályán.”

“Azonban ez a második autó, az első már Portugáliában van, így azt gondoljuk, időben vagyunk, és nem kell kapkodnunk, mert megfelelően fel fogunk tudni készülni az első versenyre. Ez egy nagyon kritikus időszak, hiszen erre kell majd építenünk az egész szezonban.”

Hirdetés

A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug a következőkkel folytatta: “Úgy érzem, hogy ez volt az egyik legkeményebb telünk. Van egy befagyasztott motorunk, azonban a fordulatszám 18.000-re változott, és a KERS is teljesen új”

“A srácok eddig még soha nem látott ütemben dolgoztak Brixworth-ban, illetve Stuttgartban, és ugyanez mondható el a wokingiakról. Drámaian megváltoztak a szabályok, és azt gondolom, hogy ezek a srácok egy fantasztikus autót kreáltak. Bízom abban, hogy egy kiváló tesztet láthatunk majd holnap.”

A McLaren spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa az a szerencsés, aki először próbálhatja ki az új autót Portugáliában.

Még több kép az új autóról a galériában

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!