A McLaren nem áll a KERS és a turbómotorok útjába

A McLaren vezetése megerősítette, hogy teljes mértékben támogatja a hibrid rendszer újbóli bevezetését, ám attól tart, hogy az idő hiánya miatt egyre kisebb az esélye annak, hogy már jövőre visszatérhet a rendszer.


A McLaren vezetése megerősítette, hogy teljes mértékben támogatja a hibrid rendszer újbóli bevezetését, ám attól tart, hogy az idő hiánya miatt egyre kisebb az esélye annak, hogy már jövőre visszatérhet a rendszer.

A Forma-1-es Csapatok Szövetsége a hétvégén újból összeül, és bár a legfőbb téma az lesz, hogy melyik cég (Michelin, Cooper Avon, Pirelli) veszi majd át a Bridgestone helyét a jövő évben, a KERS újbóli bevezetéséről is tárgyalni fog Barcelonában.

Eddig a Ferrari és a Renault volt a két legnagyobb támogatója a rendszer visszatérésének, sőt az említett két cég már ajánlatot is tett a csapatoknak, hogy nem kevesebb, mint egy millió euróért szívesen ellátja a mezőnyt rendszerével.

A Williams is jelezte már, hogy támogatja az eszköz visszatérését, most pedig a McLaren is beállt a sorba, legalábbis ez derül ki a csapat főmérnöke, Tim Goss nyilatkozatából.

„Teljes mértékben támogatjuk azt, amit a FOTA és az FIA szeretne a KERS-szel” – mondta a szakember a Vodafone McLaren Mercedes szervezésében lebonyolított telefonos interjújában még szerdán.

„Egyértelmű, hogy egy kicsit már el vagyunk késve, és egyre kisebb az esélye annak, hogy a rendszer már jövőre visszatérhet, azonban még semmi nincs veszve, hiszen rengetegen dolgoznak azon, hogy már jövőre ismét az autókban lehessen a hibrid rendszer.”

„Megértjük a KERS visszatérésének szükségességét, hiszen annak használatából komolyan profitálhatna az autóipar, és úgy gondoljuk, a rendszer újbóli bevezetése mindenképpen jó dolog. Egyet fogunk érteni a FOTA és az FIA döntésével, bármi is legyen az.”

A kinetikus energiatároló-rendszer használatát jelenleg sem tiltják a szabályok, ám a csapatok megegyeztek abban, hogy egyikük sem építi azt be autóiba, pusztán anyagi megfontolásból, ugyanis a rendszer fejlesztése rengeteg pénzt és energiát emésztett fel a tavalyi évben.

Goss azonban elmondta, hogy az elmúlt évben szerzett tapasztalatokra alapozva, az új rendszer valóban olcsóbb és hatékonyabb lehet a jövőben.

„Reális az, hogy csökkentsük a költségeket, miközben emeljünk a teljesítményen” – mondta a szakember. „Azonban ennek lesznek káros hatásai is, mégpedig az, hogy egy kicsivel nagyobb és nehezebb lesz a rendszer.”

A csapatok már javában tárgyalnak a 2013-ban bevezetésre kerülő új motorformuláról, és az eddigiek alapján egy másfél literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor körvonalazódik, ami sokkal takarékosabb lesz, mint a jelenleg használt 2.4 literes V8-as szívómotor.

A Ferrari már korábban jelezte, hogy támogatja a turbómotorok visszatérését, amit most a McLaren is megtett.

„Ami a 2013-as szezont illeti, azt gondolom, hogy a Forma-1-nek tovább kell lépnie, és meg kell mutatnia, hogy igazodik a gazdaságos üzemanyag-fogyasztás szelleméhez.”

“Éppen ezért támogatjuk a Motor Munkacsoport és a FOTA erre irányuló törekvéseit. A jelenleg is használt 2.4 literes V8-as szívómotorok ideje már lejárt. A turbómotorok és a KERS a helyes irány.”

„A Forma-1-nek viszont továbbra is a motorsportok királykategóriájának kell maradnia, így egy olyan motorformulára van szükségünk, ami lehetővé teszi, hogy a motorteljesítmény megtartása mellett takarékosabban bánjunk az üzemanyaggal.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!