A McLaren nem áll le az MP4/23-as fejlesztésével

A McLaren F1 vezérigazgatója, Martin Whitmarsh elmondta, csapata a szezon utolsó állomásáig folytatni fogja az MP4/23-as fejlesztését, hogy maga mögött tarthassa a Ferrarit a világbajnoki pontversenyben.

A McLaren F1 vezérigazgatója, Martin Whitmarsh elmondta, csapata a szezon utolsó állomásáig folytatni fogja az MP4/23-as fejlesztését, hogy maga mögött tarthassa a Ferrarit a világbajnoki pontversenyben.

A wokingi gárda a Maláj Nagydíj óta először vezeti a konstruktőrök bajnokságát az idei évben, míg Lewis Hamilton tovább növelte előnyét Felipe Massával szemben az egyéni pontversenyben.

Mivel a harc tovább folytatódik a két élcsapat között az utolsó versenyeken, Whitmarsh elmondta, a McLarennek tovább kell folytatnia idei autója fejlesztését, hogy megtarthassa előnyét.

“Eredetileg a Szingapúri Nagydíjon mutattuk volna be utolsó javítócsomagunkat, azonban már most keményen készülünk a szezonzáró Brazil Nagydíjra, és azon vagyunk, hogy az új elemeket még jobbá tegyük.”

“Aztán a soron következő két ázsiai versenyen (Japán és Kína) is lesz néhány újítás, azonban ezek a javítócsomagok már nem lesznek olyan komolyak, mint amit Szingapúrban mutattunk be a hétvégén.”

Bár Whitmarsh elmondta, csapata nagyon jól tette, hogy nem vállalt felesleges kockázatot a hétvégi versenyen, mégis úgy gondolja, ha merészebbek lettek volna, és Rosberggel egy időben hívják ki Hamiltont a boxba, megnyerhették volna a futamot.

Rosberg elsőként hajtott ki a boxba, mikor az még zárva volt a biztonsági autós periódus alatt. Bár a német versenyző emiatt egy 10 másodperces stop & go büntetést kapott, komoly előnyre tett szert azzal, hogy tiszta volt a pálya előtte, és büntetése letöltéséig elléphetett a többiektől.

“Számunkra talán a lehető legrosszabb időpontban büntették meg azokat a versenyzőket, akik akkor hajtottak ki a boxutcába, mikor az zárva volt a biztonsági autó miatt” – mondta a szakember.

“Amíg a sportfelügyelők meghozták döntésüket, Nico olyan komoly előnyre tett szert a többiekkel szemben, ami szinte lenullázta tíz másodperces stop & go büntetését. Ennek fényében azt mondhatom, hogy mi is megléphettük volna ezt Lewisszal.”

“Ha ezt bevállaljuk, szerintem megnyerhettük volna a versenyt. Azonban ezt nem tudhattuk előre, így akkor hívtuk ki Lewist, mikor azt a szabályok leghamarabb megengedték. Azonban visszatérve a sportfelügyelőkre, abban az időben rengeteg dolguk volt, sok mindenre oda kellett figyelniük.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!