A McLaren nem vár csodát az új kipufogótól

Bár mindent megtett annak érdekében, hogy minél előbb bevethesse átfogó javítócsomagját, melyben a Red Bull-féle kipufogórendszer is helyet kapott, a McLaren óvatosan várja a hétvégi Brit Nagydíjat, mert tisztában van azzal, hogy nem létezik csodafegyver.


Bár mindent megtett annak érdekében, hogy minél előbb bevethesse átfogó javítócsomagját, melyben a Red Bull-féle kipufogórendszer is helyet kapott, a McLaren óvatosan várja a hétvégi Brit Nagydíjat, mert tisztában van azzal, hogy nem létezik csodafegyver.

Mindezt a wokingi alakulat ügyvezetője, Jonathan Neale árulta el egy telefonos konferencián, ahol elmondta, hogy egyetért a rendszert kifejlesztő Red Bull főnökével, Christian Hornerrel, aki korábban már figyelmeztetett, hogy a riválisok túlértékelik a rendszer előnyeit.

„A Forma-1-ben nagyon ritka a csodafegyver, amit ha beépítesz az autódba, akkor azonnal szárnyra kapsz, és esélytelenből abszolút esélyessé válsz” – mondta Neale.

„Ezt saját bőrünkön tapasztaltuk a tavalyi évben, mikor éjt nappallá téve azon dolgoztunk, hogy egy gyenge szezonkezdés után felálljunk a padlóról, ami sikerült is, de nem kevés időt, és energiát emésztett fel, szóval tisztában vagyunk azzal, hogy nem létezik a csodafegyver.”

„Még korai bármit is mondani, de egyre inkább hajlok afelé, amit Christian is mondott, azaz, hogy senki ne számítson arra, hogy beszereli az autóba az új kipufogórendszert és diffúzort, aztán mindenkit a földbe döngöl.”

„Ez nem fog megtörténni, ezzel mi is tisztában vagyunk. Éppen ezért nem is szeretnék előzetes jóslatokba bocsátkozni, majd meglátjuk, hogy versenyzőink mit mondanak a csomagról a pénteki edzéseket követően, majd csak azután szeretnék ítélkezni.”

A McLaren az elmúlt hétvégén végrehajtott egy egyenes vonalú tesztet egy spanyolországi helyszínen, ám Neale szerint az ott kapott adatokat óvatosan kell kezelni, ugyanis a valós képet majd csak akkor kapják meg, ha kigördülnek egy igazi pályára.

„Mivel csak limitált idő és kilométer állt a rendelkezésünkre, nem tudtunk egy átfogó tesztet végrehajtani, nem tudtuk összehasonlítani a régi és az új autót, csak annyit tudtunk tenni, hogy a lehető legtöbb információt és adatot begyűjtsük” – magyarázta a szakember.

„Igazából leginkább a tartósságra és az egyenesbeli teljesítménymérésre fókuszáltunk, de azt majd csak az első szabadedzések után tudjuk meg, hogy az új elemek hozzák-e azt a szintet, amit elvárunk tőlük.”

Az ügyvezető nem titkolta, hogy meglepték őket a riválisok az elmúlt versenyen, ugyanis a vártnál több újítást mutattak be, éppen ezért rá kellett kapcsolniuk az elmúlt hetekben, és olyan fejlesztéseket is előre kellett hozniuk, amiket csak későbbre terveztek.

Ez pedig nem egyszerű, hiszen Neale elmondása szerint még most is számos olyan elem van, amit ugyan be szeretnének vetni a hétvégén, de még le sincsen gyártva, illetve be sincsen szerelve az autóba.

„Számos csomagot megpróbáltunk előbbre hozni, amit csak később terveztük bevetni. Szóval jelen pillanatban még egy sor olyan dolog van, amit a pályán szeretnék látni pénteken, de még le sem gyártottak. Szóval harcban vagyunk az idővel” – mondta.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!