A McLaren továbbra sem érti a hajlékony szárnyakat

A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, hogy bár sokat foglalkoztak a kérdéssel, továbbra sem értik, hogy miként működnek a Red Bull Racing és a Ferrari első szárnyai, melyek hajlékonyságuknak köszönhetően, lejjebb helyeznek el, mint a többiek elemei.


A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, hogy bár sokat foglalkoztak a kérdéssel, továbbra sem értik, hogy miként működnek a Red Bull Racing és a Ferrari első szárnyai, melyek hajlékonyságuknak köszönhetően, lejjebb helyeznek el, mint a többiek elemei.

„Láttam a fotókat, és nem tudjuk megmagyarázni, hogy azok az autók miért működnek úgy” – mondta a szakember a Vodafone által szervezett telefonos konferencián szerda délután.

„Sok időt töltöttünk azzal, hogy megvizsgáljuk az autókat, azonban csak spekulációk vannak a részünkről. A kérdést az FIA-nak, és az ügyben érintett csapatoknak, közösen kell megbeszélniük, és letisztázniuk.”

„Feltételezzük, hogy volt valami, ha Charlie (Whiting, versenyigazgató) kiadott egy újabb szabályértelmezést a következő versenyekre. Mindannyian ezen dolgozunk az FIA-val.”

A hajlékony első szárnyak először a júliusi Német Nagydíjon kerültek reflektorfénybe, mikor bizonyos fotókon kivehető volt, hogy a Red Bull Racing és a Ferrari első szárnyai közelebb vannak a burkolathoz, mint a többiek elemei – ami javít a versenygépek aerodinamikai hatékonyságán.

A szabályok pedig egyértelműen kimondják, hogy nem lehet alkalmazni hajlékony elemeket, és az első szárnynak meghatározott távolságra kell lennie a burkolattól.

Mindezt az FIA is vizsgálja a gépátvételkor, méghozzá úgy, hogy egy 50kg-os nehezéket helyez el az első szárnyak véglapjaira, amiknek nem szabad 10mm-nél jobban meghajolniuk.

Az FIA jelezte, hogy ezen a teszten szigorítani fog, és már a hétvégi Belga Nagydíjtól 100kg-os súllyal fogja végezni a méréseket, ami alatt a szárnyak véglapjai maximálisan 20mm-ert hajolhatnak meg.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!