A megbízhatóság miatt késik az új McLaren

A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe elárulta, valójában mindvégig úgy tervezték, hogy csak a második, teszten viszik pályára az új autót, többek között azért, hogy könnyebben kiismerhessék az új gumikat Valenciában.



A McLaren-Mercedes főmérnöke, Paddy Lowe a csapat telefonos sajtókonferenciáján nemrégiben elárulta, valójában mindvégig úgy tervezték, hogy csak a második, jerezi tesztsorozaton viszik pályára az új autót, többek között azért, hogy könnyebben kiismerhessék az új abroncsokat Valenciában.

A csapat február 4-én, Berlinben rántja le a leplet az MP4-26-os versenygépről Berlinben, így az első, február 1-jétől február 3-ig tartó valenciai teszten még a tavalyi konstrukcióval gurulnak pályára.

„Mindig is az volt a tervünk, hogy az első teszt után mutatjuk be az autót” – mondta Lowe.

„Ennek egyik oka az volt, hogy szerettünk volna úgy részt venni az első teszten, hogy egy stabil és ismert platform áll rendelkezésünkre, hiszen meg kell ismernünk az új abroncsokat. Ez pedig egy kis időt ad nekünk, így tovább dolgozhatunk az autón.”

„Szóval egész eddig így terveztük, mivel ezt találtuk optimálisnak a versenyekre való felkészülést illetően.”

A szakember hozzátette, a sajtóértesülésekkel ellentétben meglehetősen kevés új fejlesztés kap majd helyet a tavalyi autón, a 2011-es csomag komolyabb elemei csak Jerezben debütálnak majd.

„Gyakorlatilag a 2010-es alvázat visszük pályára. Lesz néhány fejlesztés rajta, de semmi jelentős a 2011-es csomagból.”

A főmérnök emellett elmondta, nyilvánvaló, hogy megvan a kockázata annak, hogy a riválisokétól eltérő taktikával készülnek az új idényre, ám bíznak abban, hogy a próbapadon eltöltött extra napokból profitálnak majd – elsősorban megbízhatóság tekintetében.

„Meg kell találni az egyensúlyt, mivel a megbízhatóságot is szem előtt kell tartani, ugyanakkor a pályán is megfelelő mennyiségű kilométert meg kell tenni, hogy optimális beállításokat találjunk az új autónak.”

„Ami a megbízhatóságot illeti: minél több munkát végzünk el a próbapadon, annál jobban bízhatunk az autó mechanikai rendszereiben. Szóval sokkal magabiztosabbak lehetünk, hiszen egy jóval megbízhatóbb csomaggal gurulhatunk ki az aszfaltra, anélkül, hogy előtte ezer és ezer kilométert megtennénk a pályán.”

„Persze mindig tanulunk valamit a kilométerekből. Remélem, nem hibáztunk ebben a tekintetben, de meggyőződésünk, hogy olyan megbízhatóak leszünk ezen a három teszten, amilyenek szeretnénk.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!