A Mercedes elárulta, mi volt a gond Hamilton autójával a rajt előtt

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
A Mercedes Forma-1-es csapatának főmérnöke, Andrew Shovlin elárulta, Lewis Hamilton autójában a fojtószelep-működtetővel akadtak problémák a múlt vasárnapi Kanadai Nagydíj rajtja előtt.

Hamilton másodikként szelte át a célvonalat Montrealban, Sebastian Vettel időbüntetése miatt azonban végül övé lett a kanadai győzelem – pedig még annak a veszélye is fennállt, hogy a brit el sem tud indulni a szezon hetedik versenyén, órákkal a rajt előtt ugyanis autója még milliónyi darabban hevert a garázsban.

A Mercedes ugyanis az időmérő után felfedezett egy szivárgást, ám az autóhoz csak vasárnap reggel nyúlhattak hozzá, így akkor vált világossá az is, hogy pontosan mivel van gond.

„Problémáink voltak Lewis autójával a verseny előtt, és ez már az időmérő után nyilvánvalóvá vált számunkra” – mondta a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin.

„Levettük a padlólemezt, és észrevettük, hogy olaj volt rajta, szóval valahol szivárgás van. És láttuk az adatokból is, hogy veszítünk a hidraulikus nyomásból.”

„A probléma az, hogy az autók éjszakára a parc fermében vannak, szóval nem nyúlhatunk hozzájuk, illetve nem vizsgálhatjuk tovább a problémát. Ez tehát áttolódott vasárnap reggelre, amikor már hozzáférhetünk az autókhoz, és a szerelők dolgozhatnak rajtuk.”

Shovlin elárulta, rengeteg munka várt a Mercedes szerelőire, és főleg az volt aggasztó, hogy nem tudták, mennyi ideig tart majd a hiba orvoslása.

„Ki kellett vennünk az erőforrást. A fojtószelep-működtetőnél volt a szivárgás, így engedélyt kértünk az FIA-tól az egység, illetve néhány kapcsolódó hidraulikus dolog kicserélésére. Elég nagy munka volt, rengeteg a tennivaló ebben az esetben. És nagyon szűkösen tudtuk Lewis autóját összerakni a verseny rajtjára.”

„Most persze már nagyon örülünk annak, hogy sikerült időben elvégezni a munkát. Amikor ismeretlen hibával, vagy szivárgással nézünk szembe, soha nem tudhatjuk, mennyi ideig tart megtalálni, azonosítani. De sikerült összerakni az autót.”

„A rizikós az volt a dologban, hogy mi van, ha a motorbeindításkor újabb problémát találunk, ha a motort ismét ki kell venni. Ekkor már olyan kevés időnk volt, hogy valószínűleg nem tudtunk volna rajthoz állni. De a szerelők nagyszerű munkát végeztek, az autó elkészült időben, és eredményesen befejeztük a versenyt.”

A verseny után egyébként az FIA munkatársai alaposan leellenőrizték, hogy az újonnan beszerelt összetevők ugyanolyanok-e, mint azok, amelyeket kicserélték – a szövetség végül megállapította, minden a szabályoknak megfelelően zajlott.

Ezeket olvastad már?

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!