A Mercedes megvédte a Spielbergben hibázó stratégát

Fotó: Mercedes
2018 Großer Preis von Osterreichisch, Sonntag - Steve Etherington Lewis Hamilton

Megvédte stratégiai főnökét a Mercedes Forma-1-es csapata azok után, hogy James Vowles elismerte, nagyot hibázott a vasárnapi Osztrák Nagydíjon akkor, amikor a virtuális biztonsági autós periódus életbe lépésekor nem hívták ki Lewis Hamiltont a bokszba.

Hamilton volt az egyetlen az élmezőnyből, aki kint maradt a pályán, amikor Valtteri Bottas félrehúzódó autója miatt a VSC-szisztémát életbe léptették a spielbergi futam elején.

Ezt követően a brit versenymérnöke, Peter Bonnington közölte Hamiltonnal, valahogy vissza kell nyernie a pályán 8 másodpercet, ha győzni akar.

A futam során a Mercedes vezető stratégája, James Vowles kétszer is közvetlenül szólt Hamiltonhoz a rádión: elnézést kért a taktika hibáért, és igyekezett motiválni a címvédőt, aki végül technikai hiba miatt kiesett a futamon.

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff a verseny után elárulta, teljes mértékben kiállnak Vowles mellett, sőt, dicsérte a szakembert, amikor az ország-világ előtt vállalta a felelősséget a taktikai hibáért.

„Nem kell változtatásokat eszközölnünk. A legfontosabb, hogy megértsük, miért történik egy hiba – vissza kell mennünk a szituációhoz és ki kell elemeznünk” – mondta a szakember.

„Kétlem, hogy kétszer is elkövetünk egy hibát. Egyszerűen arról van szó, hogy a szituáció nagyon komplex, 6 autó harcol, és ez egy nehéz helyzet volt. Szerintem James az egyik legjobb, és szerintem bátorság kell ahhoz, hogy előálljon, és annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt elérjük, milliónyi ember előtt azt mondja, ’az én hibám volt, de még meg tudod csinálni ezzel az autóval’.”

Wolff elárulta, az, hogy személyesen Vowles szólt Hamiltonhoz a rádión, egy módja volt annak, hogy motiválják Hamiltont.

„Lewis kényelmesen vezette a versenyt, és végül a 4. helyre került – egy olyan pillanat volt ez, amikor igazán küszködött. És azt gondoltuk, hogy nincs még vége. A legtöbb pontot akartuk begyűjteni, és ezen a ponton mindannyiunknak nagyon fájt, hogy elkövettünk egy ilyen hibát.”

„James azzal a szellemiséggel jelentkezett be a rádión, ami mindannyiunkra jellemző: ki tudjuk mondani, ha hibáztunk, és így szerettük volna megnyugtatni őt fejben.”

„Szerettük volna kihozni belőle azt a teljesítményt, ami megvan benne, ki akartuk verni a fejéből azt, hogy ’ez hogyan történhetett meg’?”. Ha elismerünk egy hibát, könnyű kikerülni a spirálból.”

Wolff emellett méltatta Hamiltont a verseny után történtek miatt.

„Nemrég volt a verseny utáni értekezlet, hiszen tartanunk kell magunkat a protokollhoz. A leintés után azt mondta a rádión, hogy ’nem tudom, hányan hallgatnak most Brixworth-ben és Brackley-ben, de nem emlékszem arra, mikor estem ki utoljára versenyből. Ennek a csapatnak volt a legjobb a megbízhatósága az elmúlt években, ennek a csapatnak volt a leggyorsabb az autója ma, és ez a legjobb csapat, ahol valaha vezettem. Úgyhogy fel kell állnunk ebből, és nincs kétségem afelől, hogy megerősödve térünk vissza.’”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél